مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در حوزه فوتسال معتقد است تیم ملی فوتسال به تغییر نیاز داشت و فدراسیون بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کرد.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در حوزه فوتسال معتقد است تیم ملی فوتسال به تغییر نیاز داشت و فدراسیون بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کرد. حسین شمس درباره انتخاب وحید شمسایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: نیاز به تغییر در تیم ملی احساس می‌شد و فدراسیون بهترین تصمیم را گرفت. شمسایی در سطح باشگاهی مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی به دست آورده است و همانطور که مربیان رده باشگاهی وارد تیم ملی می‌شوند، سرمربیگری تیم ملی ایران به شمسایی سپرده شد.

کادر فنی کاملی برای تیم ملی تشکیل می‌شود وی با تمجید از مربیان جدید تیم ملی فوتسال تصریح کرد: از نکات برجسته انتخاب شمسایی، انتخاب سفال‌منش به‌عنوان مربی تیم است که دکترای تربیت بدنی و تجربه سرمربیگری تیم‌های ملی کانادا و لبنان را دارد. مصطفی نظری هم بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۰ بود و تمام مراحل موفقیت را طی کرده است. او مدارک مربیگری خودش را تکمیل کرده و دعوت شایسته‌ای انجام شد. با اضافه شدن یک مربی اسپانیایی، کادر فنی کاملی برای تیم ملی تشکیل می‌شود.

هر وقت دست نیاز به سمت لیگ دراز کنید، می‌توانید تیم ملی جدیدی بسازید مشاور عزیزی خادم در حوزه فوتسال، در مورد کار دشوار شمسایی برای جوانگرایی در تیم ملی ایران عنوان کرد: اینقدر بازیکنان باکیفیت در لیگ ما هستند که هر وقت دست نیاز به سمت آن دراز می‌کنید، می‌توانید تیم ملی جدیدی تشکیل بدهید. بازیکنان شایسته اینقدر زیاد هستند که سرریزِ آن، به لیگ‌های کشورهای اطراف مانند قرقیزستان و آذربایجان می‌رود. جوانان ما لیگ‌های معتبر آسیا را هم پوشش می‌دهند و حتی چین از بازیکنان ایرانی استفاده می‌کند.

اینقدر استعداد داریم که جایگزین‌های ملی‌پوشان فعلی را پیدا کنیم شمس با بیان اینکه هر وقت شمسایی دستش را به سوی لیگ برتر دراز کند، می‌تواند مهره‌های گرانبهایی انتخاب کند، اظهار داشت: به هیچ عنوان نگران این موضوع نیستم و به نظرم استعدادهای جوان خوبی داریم. علی صانعی ۴۰ بازیکن را در تمرینات تیم زیر ۱۹ سال بررسی کرد. ۵۰ نفر هم بیرون مانده‌اند و می‌خواهند دیده شوند، اما فرصت این کار را نداریم. فوتسال ایران اینقدر استعداد دارد که می‌توان جایگزین‌های ملی‌پوشان فعلی را بلافاصله پیدا کرد.

عزیزی خادم هیچ محدودیتی برای تیم‌های ملی فوتسال قائل نیست وی راجع به حمایت فدراسیون فوتبال از تیم ملی فوتسال بیان کرد: عزیزی خادم هیچ محدودیتی برای تیم‌های ملی فوتسال قائل نشده و گفته است که سالی ۱۲ سفر برای تیم ملی در راستای برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های صاحب فوتسال در نظر بگیرید. مشکل مالی و نگرانی بابت خرید بلیت و اعزام نداریم و تیم ملی جوان ما، باید با مسابقات مختلف آبدیده شود.

شمسایی شجاعت جوانگرایی را دارد؛ می‌توانیم مدعی قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ باشیم سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران درباره اظهارنظر کاکائو مربی صاحب‌نام فوتسال جهان در مورد اینکه ایران با شمسایی هم مدعی قهرمانی جام جهانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: قطعاً این اتفاق می‌افتد. نمونه آن خود شمسایی است که در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد و در نخستین بازی ملی‌اش مقابل روسیه گلزنی کرد. او شرایط را حس کرده است و می‌داند جوانان معجزه می‌کنند. شمسایی شجاعت جوانگرایی را دارد و به نظرم ما می‌توانیم مدعی قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ باشیم.

اینفانتینو به ایران بیاید، بازی خیرخواهانه فوتسال برگزار می‌کنیم شمس در پاسخ به این پرسش که آیا نشستی میان اعضای جدید کادر فنی تیم ملی فوتسال با مدیران کمیته فوتسال برگزار شده یا خیر، به تسنیم گفت: هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است و به نظرم این اتفاق ظرف هفته‌های آینده رخ می‌دهد. اکنون حواس ما به مهیا کردن ورود جانی اینفانتینوست و اگر او به ایران بیاید، یک دیدار دوستانه خیرخواهانه فوتسال برگزار می‌کنیم که تماشاگر هم خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.