طبق قوانین جدید فیفا باشگاه ها در استفاده از بازیکنان قرضی محدودیت هایی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طبق قوانین جدید از سال ۲۰۲۴ هر باشگاه به صورت هم زمان حداکثر میتواند ۶ بازیکن قرضی در تیم داشته باشد و ۶ بازیکن به باشگاه های دیگر قرض بدهد.

این قوانین در جلسه بعدی شورای فیفا به منظور اعمال از تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۲ ارائه خواهند شد. معرفی یک چارچوب نظارتی جدید بر انتقال قرضی بازیکنان، گام مهم دیگری در زمینه اصلاح گسترده تر سیستم نقل و انتقالات است که روند آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شد. در ابتدا برنامه ریزی شده بود تا این چارچوب نظارتی از جولای ۲۰۲۰ آغاز شود اما در نتیجه شیوع کرونا این اتفاق باید به تعویق می افتاد. این قوانین جدید بر سه هدف اصلی استوار است که این اهداف، پرورش بازیکنان جوان، ارتقای تعادل رقابتی و جلوگیری از احتکار بازیکنان است. برای اطمینان از دستیابی به این اهداف، چارچوب نظارتی جدید شامل موارد زیر خواهد بود:

الزام یک توافق نامه کتبی که شرایط انتقال قرضی، به ویژه مدت زمان و شرایط مالی آن را مشخص می کند. حداقل مدت انتقال قرضی شش ماه و حداکثر مدت انتقال قرضی یک سال است. ممنوعیت قرض دادن بازیکنی حرفه ای که در زمان این اتفاق در باشگاه سومی به صورت قرضی بازی می کند. محدودیت در تعداد بازیکنان قرضی در هر فصل بین دو باشگاه: در هر زمان معین در طول یک فصل، یک باشگاه فقط می تواند حداکثر سه بازیکن حرفه ای را به یک باشگاه مشخص قرض دهد و حداکثر سه بازیکن حرفه ای را از یک باشگاه مشخص قرض بگیرد. محدودیت در تعداد کل بازیکنان قرضی یک باشگاه در هر فصل. برای اطمینان حاصل کردن از اجرای بدون مشکل این مورد، یک دوره انتقالی به شرح زیر وجود خواهد داشت: - از ۱ جولای ۲۰۲۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، یک باشگاه می تواند هشت بازیکن قرضی در خارج از باشگاه خود و هشت بازیکن قرضی در باشگاه خود داشته باشد.

- از ۱ جولای ۲۰۲۳ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴، یک باشگاه می تواند هفت بازیکن قرضی در خارج از باشگاه خود و هفت بازیکن قرضی در باشگاه خود داشته باشد.

- در نهایت از ۱ جولای ۲۰۲۴، همین قانون فوق با محدودیت شش بازیکن اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رونالدو فکر می‌کند بزرگ‌تر از منچستریونایتد است کرونا همچنان از استقلال قربانی می‌گیرد قیافه متفاوت رونالدو و رونالدینیو قبل از ترمیم دندان/عکس

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.