مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم گفته حذف استقلال و پرسپولیس تقصیر رئیس قبلی است، گفت: خیلی به این چیزها اهمیت ندهید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مراسم تشییع شهدای گمنام اظهار داشت: ما همه در حوزه ورزش و چه حوزه‌های دیگر کشور، همه مدیون شهدا هستیم و بنده هم تکلیف دانستم در این مراسم شرکت کنم.

وی درباره اینکه قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا بدون استقلال و پرسپولیس برگزار شد و متأسفانه این دو باشگاه از این رقابت‌ها حذف شدند، گفت: یک جلسه‌ای در این خصوص با آقای سجادی داشتیم. شخصاً اعتقادم این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت‌های لازم را به کشور ما، این دو تیم و دیگر تیم‌ها داده تا اصلاحات انجام شود. فرصت دادن، لاپوشانی نیست که بگویند لاپوشانی کردند. این فرصتی است که به دیگر کشورها هم داده تا مسائلی مانند سجاوندی، ورزشگاه‌ها، بدهی‌ها و... را تعیین و تکلیف کنند. از این فرصت شاید به خوبی استفاده نشد و مشکلات این دو باشگاه هم واقعاً زیاد است.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اینکه آیا خودش در این خصوص رایزنی داشته یا نه، اظهار داشت: من به عنوان نایب رئیس AFC صحبت کردم و با وزیر ورزش هم جلسه داشتیم. وزیر هم تمام تلاش خود را انجام داد و یک فرصت سه ماهه‌ای بود که شاید باید در این سه ماه یک سری کارها رخ می‌داد، اما این اتفاق رخ نداد و حالا باشگاه‌ها باید برای آینده کار کنند تا این بدهی‌ها و مسائلی که وجود دارد، مشکل‌ساز نشود. حداقل مدارک اولیه را ارائه دهند که بعضی وقت‌ها این کار هم انجام نمی‌شد.

تاج ادامه داد: معتقدم باشگاه‌های با اقتدار و خوبی داریم و AFC هم دلش نمی‌خواست این دو باشگاه را حذف کند و برای آنها عملیاتی نبود، چون استقلال و پرسپولیس به همراه عربستانی‌ها، بیشترین تماشاگر را دارند و حتی روی درآمد AFC هم تأثیر می‌گذارد. در مجموع یک اصولی هم وجود دارد که باید پای این اصول ایستاد.

وی در مورد اینکه باشگاه‌ها از سال‌های گذشته مشکل داشتند و چرا در سال‌های گذشته کار اصولی صورت نگرفت که کار به حذف آنها نکشد، گفت: هر سال AFC فرصت می‌داد و هر سال هم کارهای خوبی انجام می‌شد. باشگاه‌ها تلاش می‌کردند و بدهی‌های زیادی را پرداخت کردند، اما پشت آن دوباره بدهی‌های جدید آمد. باید بدهی‌ها پرداخت شود و باشگاه‌ها به جایی برسند که الزامات تنظیم شده AFC را فراهم کنند. ان‌شاالله این اتفاق در سال‌های آینده رخ بدهد و ما دیگر پرونده‌ای در کمیته‌های انضباطی و قضایی بین‌المللی نداشته باشیم تا در AFC محرومیتی برای ما در نظر نگیرند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه شهاب‌الدین عزیزی خادم گفته است مقصر این حذف تقصیر رئیس قبلی بوده، گفت: خیلی به این چیزها اهمیت ندهید.

تاج درباره اینکه مهدی طارمی به عنوان سه بازیکن نهایی دریافت جایزه پوشکاش بود، اظهار داشت: خیلی‌ها به او علاقه دارند و فکر می‌کنم تیم ملی ما یک تیم بسیار مقتدر است. همه توفیق‌ها را باید مدیون بازیکنان تیم ملی باشیم. طارمی هم بازیکن بسیار خوبی است و توانمندی زیادی دارد. هم طارمی و هم سایر بازیکنان، در حد بسیار خوبی هستند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )