تیم ملی فوتبال هفت نفره در حالی دور جدید تمریناتش را برای مسابقات جهانی آغاز می کند که مهلت ثبت نام حضور در این رقابت ها بدون نام نویسی تیم ایران تمام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی جهان اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران که نایب قهرمانی بازی های پارالمپیک را در اختیار دارد بر اساس رنکینگ جهانی در فهرست ۱۶ تیمی این مسابقات قرار گرفت.

با این حال در فاصله زمانی چهارماهه تا مسابقات قهرمانی جهان، وضعیت تیم ملی فوتبال هفت نفره برای شرکت در این رقابت ها مشخص نیست.

لزوم حضور در مسابقات جهانی اسپانیا، اعلام آمادگی قطعی ایران برای اعزام تیم به این رقابت ها بود؛ اقدامی که در مهلت تعیین شده از سوی انجمن جهانی فوتبال هفت نفره انجام نشد با این وجود تیم کشورمان همچنان پیگیر حضور در این رقابت هاست و برنامه تمرینی هم پیش بینی کرده است.

طبق مصوبه فدراسیون جانبازان و معلولان، اولویت این فدراسیون بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است و هزینه برای اعزام تیم ها هم بر اساس این مصوبه انجام می شود. به همین دلیل با اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره به مسابقات قهرمانی جهان موافقت نشد.

با این حال و به دنبال پیگیری های انجام شده از سوی انجمن فوتبال هفت نفره و اعضای کادر فنی تیم ملی، فدراسیون جانبازان و معلولان از موضع خود تا حدی کوتاه آمد؛ به این شرط که ۲ میلیارد تومان از کل هزینه اعزام توسط انجمن تامین شود.

این هزینه تا به امروز تامین نشده است و به همین دلیل در زمان مقرر، ثبت نام تیم ملی فوتبال هفت نفره برای مسابقات قهرمانی جهان انجام نشد با این حال قرار است دور جدید تمرینات این تیم از جمعه آینده به میزبانی بوشهر آغاز می شود.

در واقع مسئولان، مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتبال هفت نفره امیدوار به مهیا شدن شرایط برای سفر به اسپانیا و شرکت در مسابقات جهانی هستند در حالیکه

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.