آن دسته از کاربران فضای مجازی در انگلیس که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین نژادپرستانه به بازیکنان فوتبال کنند برای مدتی طولانی از حضور در ورزشگاه‌ها محروم خواهند شد.

آن دسته از کاربران فضای مجازی در انگلیس که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین نژادپرستانه به بازیکنان فوتبال کنند برای مدتی طولانی از حضور در ورزشگاه‌ها محروم خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان؛ پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس لایحه‌ای را برای تصویب پیشنهاد داده که به موجب آن مجازات‌های سختگیرانه‌ای برای هواداران خشن، اختلال‌گر، نژادپرست و همنوع‌ستیز در نظر گرفته خواهد شد.

پس از وجهه زشتی که توهین نژادپرستانه هواداران تیم ملی انگلیس پس از فینال یورو ۲۰۲۰ به بازیکنان رنگین‌پوست سه‌شیر از جمله مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا برای فوتبال انگلیس ساخت، مقامات فوتبال این کشور در نظر دارند به طور جدی‌تر با این معضل برخورد کنند.

در همین راستا هم پریتی پاتل گفت: عاملان اهانت‌ نژادپرستانه در فضای مجازی باید مجازات شوند. به همین دلیل هم من اکنون اعلام می‌کنم که تغییراتی در قانون اعمال می‌شود تا مطمئن شویم که این افراد دیگر نمی‌توانند برای تماشای بازی‌ها به استادیوم‌ها بروند.

به نوشته نشریان سان؛ در صورتی که توهین نژادپرستانه فردی به بازیکنان فوتبال اثبات شود، بسته به نوع توهین صورت گرفته، او نه تنها از سه تا ۱۰ سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم خواهد شد، بلکه ممکن است به ۶ ماه حبس محکوم شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.