سعید مظفری‌زاده پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تا زمانی که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با هجمه علیه داوران برخورد نکنند، این مشکل برطرف نخواهد شد.

سعید مظفری‌زاده پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تا زمانی که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با هجمه علیه داوران برخورد نکنند، این مشکل برطرف نخواهد شد. سعید مظفری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره هجمه مدیران، مربیان و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری علیه داوران اظهار داشت: فضای نامناسبی در فوتبال ما وجود دارد. البته در گذشته هم بوده است که تا الان ادامه و حتی شدت پیدا کرده است. قطعاً تا زمانی که برخوردی محکم از سوی ارکان قضایی فدراسیون فوتبال با بازیکنان و مربیانی که علیه داوری صحبت می‌کنند صورت نگیرد، باید همچنان شاهد این فضای نامناسب علیه داوران باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از اینکه تیم‌های داوری برای قضاوت در لیگ برتر مشخص می‌شوند، بلافاصله مربیان و مدیران تیم‌ها نسبت به انتخاب داور شروع به بیانیه‌نویسی می‌کنند و حاشیه می‌سازند! موارد این‌چنینی فشار زیادی روی داور ایجاد می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود داوران تمرکز لازم را در مسابقات نداشته باشند.

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان در مورد نقش کمیته‌های داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال در برخورد با این هجمه علیه داوران توضیح داد: اولین کاری که باید کمیته داوران انجام دهد این است که از کمیته انضباطی بخواهد برخوردی جدی با خاطیان مربوطه داشته باشد تا فضای مناسبی برای قضاوت داوران در لیگ برتر مهیا شود.

مظفری‌زاده راجع به عملکرد داوران پس از گذشت هشت هفته از مسابقات لیگ برتر به تسنیم گفت: قضاوت در فصل جاری شرایط طبیعی خود را داشته و البته اشتباهات تأثیرگذاری هم در چند بازی رخ داده است، اما چیز خاصی نبوده که بگوییم روند داوری در این فصل خیلی بد بود است. به هر حال همیشه خطای انسانی در داوری وجود دارد و اشتباه از داور رخ می‌دهد. بدون شک اگر می‌خواهیم شرایط داوری بهتر شود باید سیستم VAR هرچه زودتر وارد فوتبال‌مان شود که فکر نمی‌کنم به این زودی این اتفاق رخ دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نسبت به استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران خوش‌بین نیست، خاطر نشان کرد: به خاطر اینکه داوران برای داشتن ابتدایی‌ترین ابزار قضاوت مشکل دارند. یکی از این مشکلات، سیستم‌های رادیویی است. ما زیرساخت لازم برای ایجاد سیستم کمک داور ویدئویی را در فوتبال‌مان نداریم. شاید استادیوم آزادی و چند ورزشگاه دیگر بتواند به VAR تجهیز شوند، اما زمانی می‌توانیم از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده کنیم که همه ورزشگاه‌ها زیرساخت لازم را برای این کار داشته باشند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )