سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از مسئولان استان خوزستان درخواست کرد که از لحاظ مالی به این تیم کمک و ۳۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کنند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از مسئولان استان خوزستان درخواست کرد که از لحاظ مالی به این تیم کمک و ۳۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان گفت: بازی بسیار سختی داریم. من هر دفعه این جمله را می‌گویم چون معتقدم تمام بازی‌های لیگ سخت است و نمی‌توانید نتیجه را پیش‌بینی کنید.

وی افزود: در چند بازی گذشته در حسرت سه امتیاز بازی خانگی مانده‌ایم. ایجاد موقعیت می‌کنیم ولی در به ثمر رسیدن گل هم خودمان و هم هواداران را زجر می‌دهیم. احساسم این است که با انرژی‌ای که در تیم وجود دارد و با اتفاقات خوبی که در هفته گذشته افتاده و نحوه بازی در سه، چهار بازی گذشته، فردا روز خیلی خوبی خواهیم داشت. سعی‌مان این است که اولین سه امتیاز را در آبادان به هواداران هدیه دهیم.

سرمربی تیم صنعت نفت گفت: آبادان مثل پایتخت است و شما بابت نتایج بازخواست می‌شوید. برای هواداران آبادانی نتایج مهم است و بعضاً من می‌بینم که از آن طرف دنیا لباس صنعت نفت را بر تن می‌کنند و به تیم محبت دارند. در مجموع سعی ما این است که تیم‌مان را از هر حاشیه‌ای به دور نگه داریم.

منصوریان تصریح کرد: به مردم آبادان قول دادم و با توجه به اینکه می‌دانستم مشکلات مالی تیم چگونه است، اما از مسئولان استان خواهش می‌کنم به تیم کمک کنند. این روزها نیاز است به تیم کمک کنند و امیدوارم نوش دارو بعد از مرگ سهراب نباشد. من اسم مسئول را نمی‌آورم ولی هر کسی احساس می‌کند می‌تواند کمک کند «یا علی» بگوید به وسط بیاید. تیم را هم وسیله نبینند، کمک‌مان کنند. من از اینکه بگویم شرایط مالی باشگاه خوب نیست خجالت می‌کشم. ما دوست داریم مشکلات تیم‌های نفتی حل شود.

وی گفت: احتیاج داریم سریعاً به ما حدود ۳۰ درصد هزینه تیم را کمک کنند. من امروز برآورد کردم حدود ۳۰ درصد هزینه تیم ما حدود ۱۴ میلیارد است و این مبلغ از قیمت یک مهاجم سطح اول لیگ خیلی پایین‌تر است. تنها تیم صنعت نفت نیست، تیم امید، نوجوانان و کارمندان هم هستند. در کل با همه حقوق‌ها و مجموعه‌ها حدود ۴۲ الی ۴۳ میلیارد هزینه داریم. در برابر تیم‌هایی که ۴۵۰ میلیارد هزینه می‌کنند هزینه باشگاه ما خیلی ناچیز است، اما با همین ناچیز بودن اگر به موقع این مبلغ به تیم ما تزریق شود ما بلند می‌شویم.

منصوریان افزود: شب بازی با پرسپولیس، سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد ۱۵ درصد فردا به حساب بازیکنان واریز می‌شود. شما دیدید انرژی آن صحبت و حضور هواداران باعث شد تیم دیگری از پرسپولیس مقابل صنعت بازی کند. برای تیمی که بهترین گنج فوتبال ایران را دارد، این تزریق مالی چیزی نیست. لیاقت فوتبال آبادان مصوبه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیاردی است. ان‌شاءالله در حال حاضر به ما کمک کنند.

سرمربی تیم صنعت نفت در مورد پیکان گفت: پیکان تیم بسیار سر سختی است. حسینی با توجه به اینکه خودش مدافع بوده، سیستم دفاعی تیمش را خیلی محکم می‌بندد. فردا با پنج بازیکن جدید به زمین می‌رویم و اجازه نمی‌دهیم ترکیب‌مان فرسوده شود و سعی می‌کنیم سرعتی‌ترین ترکیب را فردا در زمین داشته باشیم. امیدوارم روز خوبی را برای هواداران رقم بزنیم.

منصوریان در مورد بازگشت محمود مطلق‌زاده به زمین مسابقه عنوان کرد: مطلق‌زاده فقط کفش فوتبال پوشید. او مصدوم شده بود اما خدا را شکر خوب شده است. اهل شاخه هم فشرده کار می‌کند. فردا بیت‌سعید، فرزاد جعفری و حسین ساکی را داریم و دست پر نسبت به بازی قبل به زمین می‌رویم. فقط از بچه‌ها می‌خواهم اشتباه فردی نکنیم. مقابل استقلال ۲۸ درصد پاس اشتباه داشتیم. باید اشتباهات فردی را به حداقل برسانیم. اگر تعداد پاس اشتباه‌مان مقابل پیکان به حداقل برسد می‌توانیم تمرکزمان را روی این موضوع بگذاریم که سه امتیاز در شهرمان بماند.

وی در خصوص مصدومیت دو بازیکن دیگر گفت: امید خالدی و حامدی‌فر امروز به ما تحویل داده شده‌اند و مصدومیت جزیی داشتند. اگر صلاح باشد فردا می‌توانیم با حامدی‌فر شروع کنیم.

منصوریان در پاسخ به این سؤال که آیا عباس بوعذار هنوز به آمادگی نرسیده است، گفت: بوعذار را در بازی قبل چند دقیقه در زمین گذاشتم و در حال آماده کردن او هستیم. این بازیکن دومین خرید من در صنعت نفت بود و حساسیت زیادی روی عباس بوعذار دارم و تا مرحله بعدی جام حذفی، این بازیکن را آماده خواهیم کرد. می‌دانم شما فوتبال این بازیکن را دیدید و می‌دانید چقدر قابلیت دارد. به اعتقاد من قابلیت بوعذار از استاندارد فوتبال ما بالاتر است، اما خودش باید این مسئله را قبول کند. من تا زمانی که قبول نکنم چه کسی هستم، متوجه نمی‌شوم شما در مورد من چه می‌گویید. عباس باید قبول کند بازیکن بزرگی بوده و احتیاج به تلنگر و کمک دارد تا برگردد.

وی با بیان اینکه تیمش بعد از بازی با استقلال یک بازی دوستانه با تیم امید صنعت نفت انجام داده است، افزود: در این بازی دوستانه بازیکنان جوان را بازی دادیم. باید ریز بشویم در زندگی شخصی برخی از بازیکنان جوان‌مان، چون خیلی من را امیدوار کردند. دلم می‌سوزد که ما کم پول هستیم، اما پر ستاره، در حالی که تیم‌های دیگر پر پول هستند. چهار بازیکن ۱۷ ساله در تیم جوانان‌مان داریم که این نوید را به فوتبال ایران می‌دهم که سال‌ها بعد بازیکنان بزرگی می‌شوند. برای این بازیکنان می‌خواهیم با مینی کمپ‌ها صبح و بعد از ظهر وقت بگذاریم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت تصریح کرد: تمام بازیکنان زیر ۲۵ سال ما بعد از بازی با سپاهان باید دو جلسه در کلاس زبان انگلیسی شرکت کنند و اگر حضور پیدا نکنند، اجازه تمرین ندارند. به آنها گفتم باید بفهمند ما چه کار می‌کنیم. حدود ۱۷ بازیکن این رده سنی آمادگی این را دارند که چه در آبادان یا تیم‌های دیگر، لژیونر شوند. ما می‌خواهیم کمک کنیم فرهنگ آنها را تغییر بدهیم تا اگر در ۲۰ و ۲۱ سالگی لژیونر شدند، به کشور دیگری بروند به بقیه نگاه کنند. معلم زبان را هم پیدا کردیم که هفته‌ای دو جلسه کلاس خواهیم داشت. حتی طالب ریکانی می‌گفت ما هم به کلاس زبان می‌آییم که گفته‌ایم اگر دوست دارند حضور پیدا کنند، اما برای بازیکنان زیر ۲۵ سال اولویت است و برای بازیکنان زیر ۲۰ سال، صد درصد اجباری است که اگر کسی از کلاس زبان فرار کند، اجازه تمرین نخواهد داشت.

منصوریان در خصوص اینکه صنعت نفت در ۷ هفته فقط سه گل زده و گلزنان هیچکدام مهاجم نبوده‌اند، گفت: برای من مهم نیست چه کسی گل می‌زند، برای من مهم برنده شدن است. نتیجه برای من خیلی مهم است، می‌خواهد گلزن ما محمد طیبی باشد یا طالب ریکانی، مهدی حنفی و امید حامدی‌فر باشند. اول برنده شدن و گل زدن مهم است. با این حال معمولاً تیم‌هایی که خط حمله‌شان گل می‌زند، به هوادار این امید را می‌دهد که تا دقیقه ۹۵ صبر کنید و ما گل می‌زنیم. در این مورد ما هنوز موفق نیستیم و دنبال مهاجمی هستم که برای ما گل بزند تا در ترکیب ثابت شکل بگیرد. حالا همای سعادت روی سر چه کسی بنشیند، به تلاش خودش بستگی دارد.

وی درباره اینکه تیمش به لحاظ روحی و روانی و گاهی جسمانی از دقیقه ۷۰ به بعد دچار افت می‌شود، اظهار داشت: برعکس نمی‌گویید؟ فکر می‌کنم برعکس می‌گویید. شاید منظور شما روحی و روانی باشد، اما از نظر فیزیکی اینطور نیستیم. در این خصوص اعتقاد من برعکس است، چون ما از دقیقه ۸۰ به بعد، کاملاً به فضای استقلال مسلط شدیم و از دقیقه ۷۵ به بعد، مقابل پرسپولیس و گل‌گهر مسلط بودیم. شاید فضای فکری شما این است که وقتی جوانان ما به زمین می‌آیند، ریتم دیگری را تصور می‌کنید، اما کادر فنی تصور دیگری دارد. چون ما شرایط فیزیکی‌مان بهتر است، خودمان از دقیقه ۷۵ به بعد امیدوار هستیم و از نظر روحی و روانی هم بهتر می‌شویم.

منصوریان افزود: از سه چهار بازی گذشته، به لحاظ فیزیکی دیگر عقب نشینی نمی‌کنیم و روند تمرینی ما سیر صعودی دارد. امروز هم ۱۵ دقیقه پایانی بازی استقلال را دیدیم که روی ضربه حمود و نصاری حسرت خوردیم. در یک صحنه هم وقتی طالب ریکانی توپ را روی پای چپش آورد که کل تیم چپ او را بستند و این صحنه‌ها برای ما خیلی جالب بود. با این حال وقتی شما روی یک کار اصرار داشته باشید و تکرار کنید، شاید اتفاق شود و ما باید این استنباط را داشته باشیم که خراب کردن موقعیت گل در ۱۰ دقیقه پایانی اتفاق بوده است. خط حمله ما تغییرات خواهد داشت و فردا با یک خط حمله کاملاً جدید به زمین می‌رویم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت گفت: شروین بزرگ یک سال و خورده‌ای در فولاد به اندازه کافی بازی نکرد و اعتقاد قلبی من این است او خیلی به ما کمک می‌کند. او در بدترین زمان به ما ملحق شد که بازی دوستانه و بدنسازی نداشتیم. البته ما بدنسازی نداشتیم و شیب تمرینی را در دستور کار قرار دادیم. شکل بازی شروین بزرگ مقابل نساجی ما را امیدوار کرد و اکنون مصدوم است، اما اگر هوادار روی او صبر کند، پاسخ می‌گیرد. به او گفتم وقتی هواداران درباره شما سؤال می‌کنند، یعنی بازیکن مهمی برای آنها هستی و اگر خواسته آنها را برآورده نکنی، من خجالت زده می‌شوم.

به گزارش تسنیم، در پایان نشست خبری، نسبت به طولانی شدن نشست‌های خبری پیش از مسابقه صنعت نفت آبادان اعتراض صورت گرفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )