تیم فوتبال پورتو در حالی امروز در لیگ پرتغال به مصاف پورتیموننزه می‌رود که مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در ۶ بازی گذشته این تیم موفق به گلزنی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو با وجود تاثیرگذاری در این تیم، در ۶ مسابقه اخیر موفق به گلزنی نشده است و رسانه های پرتغال از این مسئله به عنوان خشکسالی و قحطی گل مهاجم ایران یاد می‌کنند.

آخرین باری که طارمی برای پورتو گلزنی کرد، به بازی این تیم برابر توندلا در لیگ پرتغال بر می گردد. این بازیکن در آن مسابقه ۳ گل به ثمر رساند و بعد از آن دیگر پایش به گلزنی باز نشد.

طارمی به ترتیب در بازی های بواویشتا، آث میلان، سانتاکلارا، فیرنسه، لیورپول و ویتوریا گیمارش به میدان رفت اما در باز کردن دروازه حریفان ناکام بود.

البته این مهاجم هرچند در گلزنی ناموفق بوده اما همچنان یکی از نفرات تاثیرگذار پورتو محسوب می شود چرا که با پاس گل و گرفتن پنالتی زمینه پیروزی تیمش را فراهم کرده است.

این نکته را هم نباید از قلم انداخت که طارمی در بازی با فیرنسه پنالتی گرفت و در حالی که باید خودش این پنالتی را می زد، این فرصت را در اختیار «فرانسیسکو کونسیسائو» پسر سرمربی پورتو قرار داد تا نخستین گلش را برای پورتو به ثمر برساند.

نکته دیگر، افت گلزنی طارمی بعد از علنی شدن اختلافش با «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی ایران است. طارمی سه روز پس از آنکه پاسخ اسکوچیچ را با توییت جنجالی اش درباره تکنیک و تاکتیک بازیکنان ایرانی داد، در دیدار مقابل توندلا هت‌تریک کرد اما بعد از آن دیگر نتوانست گلی به ثمر برساند.

این موضوع باعث شد تا مهاجم ایران که یکی از مدعیان آقای گلی لیگ پرتغال هم محسوب می شود، شرایط سختی برای رسیدن به این عنوان داشته باشد چرا که «لوئیس دیاز» هم تیمی طارمی تعداد گل های خود را به ۱۰ گل افزایش داده است و «داروین» مهاجم بنفیکا هم هفته گذشته ۸ گُله شد و از طارمی عبور کرد. مهاجم ایران در لیگ پرتغال تاکنون هفت گل به ثمر رسانده و با سه بازیکن هفت گله دیگر رقابت نزدیکی دارد.

پورتو از ساعت ۲۲:۳۰ امروز جمعه در چارچوب هفته سیزدهم لیگ پرتغال به مصاف پورتیموننزه می رود؛ تیمی که پیام نیازمند دروازه بان ایرانی را در اختیار دارد. هرچند بعید است نیازمند در این مسابقه بازی کند اما طارمی امیدوار است برابر این تیم طلسم گل نزدن هایش را بشکند و دوباره در کورس آقای گلی قرار بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.