سردبیر نشریه فرانس فوتبال احتمال اعطای توپ طلای سال ۲۰۲۰ به مهاجم لهستانی باواریایی‌ها را رد نکرد.

سردبیر نشریه فرانس فوتبال احتمال اعطای توپ طلای سال ۲۰۲۰ به مهاجم لهستانی باواریایی‌ها را رد نکرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پاسکال فره سردبیر نشریه «فرانس فوتبال» احتمال اعطای توپ طلای ۲۰۲۰ به روبرت لواندوفسکی را رد نکرد، این در حالی است که پس از معرفی لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن به عنوان برنده این عنوان در سال ۲۰۲۱ هجمه زیادی از سوی برخی رسانه‌ها و کارشناسان و البته هواداران در شبکه‌های اجتماعی علیه «فرانس فوتبال» راه افتاد که مسی شایستگی لازم برای کسب این عنوان در سال جاری را نداشت و این جایزه باید به لواندوفسکی می‌رسید که سال فوق‌العاده‌ای را سپری کرد.

پاسکال فره در این خصوص گفت: به نظرم مجبور نیستیم خیلی سریع در این خصوص تصمیم بگیریم. می‌توانیم در مورد این موضوع فکر کنیم و در عین حال به تاریخچه توپ طلا که بر اساس رأی دادن است، احترام بگذاریم. نمی‌توانیم مطمئن باشیم که آیا لواندوفسکی سال گذشته برنده توپ طلا می‌شد یا خیر! ما نمی‌توانیم بدانیم چون رأیی وجود نداشت اما صادقانه باید بگویم که لواندوفسکی سال گذشته شانس زیادی برای برنده شدن داشت.

وی همچنین با اشاره به اظهارات لیونل مسی پس از کسب هفتمین توپ طلایش که گفته بود "همه می‌دانند و ما قبول داریم که لواندوفسکی برنده سال گذشته توپ طلا بود. فکر می‌کنم فرانس فوتبال باید توپ طلای ۲۰۲۰ را به او اهدا کند"، اظهار داشت: حرف‌هایی که مسی در مراسم زد زیبا و هوشمندانه بود. من مسی را در آرای خودم در اولویت قرار ندادم. من ابتدا لواندوفسکی را انتخاب کردم، اما فکر می‌کنم مسی نیز شایسته کسب توپ طلا بود.

مسی ۳۴ ساله با کسب ۶۱۳ امتیاز در حالی به عنوان بهترین فوتبالیست سال ۲۰۲۱ معرفی شد که لواندوفسکی ۳۳ ساله با ۵۸۰ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد. نشریه «بیلد» آلمان هم خبر داد؛ ماشین گلزنی بایرن مونیخ از سه روز پیش از مراسم اهدای توپ طلا می‌دانسته که در رده‌بندی کلی توپ طلا دوم خواهد شد و پشت‌سر مسی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.