سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن به این نکته اذعان کرد که تساوی نتیجه‌ای عادلانه برای مصاف تیمش مقابل آلومینیوم اراک بوده است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن به این نکته اذعان کرد که تساوی نتیجه‌ای عادلانه برای مصاف تیمش مقابل آلومینیوم اراک بوده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی تارتار پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل آلومینیوم در نشست خبری این دیدار اظهار داشت: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، بازی زیبایی را از هر دو تیم مشاهده نکردیم. یک بازی فیزیکی داشتیم که مساوی هم عادلانه بود.

وی افزود: هر دو تیم موقعیت‌های کمی داشتند و ما در نیمه دوم سعی کردیم از فضای پشت مدافعان کناری آلومینیوم استفاده کنیم. یکی دو موقعیت هم نصیب‌مان شد که در گرفتن تصمیم آخر خوب عمل نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان اینکه تیم آلومینیوم در دقایق پایانی بازی طبیعی بود که برای رسیدن به گل کمی احساسی بازی کند، خاطرنشان کرد: آلومینیوم اواخر بازی رو به بازی مستقیم آورد، اما در این تاکتیک هم ما خوب عمل کردیم و توپ‌های سوم را از حریف گرفتیم. یک مقدار در بخش انتقال توپ از دفاع به حمله، هافبک‌های میانی ما ضعیف عمل کردند که باید بیشتر با آنها کار کنیم.

تارتار یادآور شد: باید به هر دو تیم خسته نباشید بگویم، اما در بحث داوری فکر می‌کنم کمک داور اول دو سه مورد در اعلام آفساید اشتباه داشت. یک مورد که مطمئنم آفساید نبود و از کناره‌ها برای ما موقعیت ایجاد شد که داور پرچم زد. چون این صحنه خیلی واضح بود که آفساید نیست، از کمک داور گلایه‌مند هستم، با این حال آقای مهدوی مثل همیشه خوب قضاوت کرد.

وی درباره اینکه آلومینیوم تیمی بوده که تا به اینجای فصل نتایج خوبی گرفته و آیا این تیم را در حد مدعی دیده است یا نه، گفت: پیش از مسابقه هم گفتم که آلومینیوم تیمی چفت و جوری است و می‌تواند به خوبی یقه تیم‌های بزرگ را بگیرد، چون ابزار خوبی در میانه زمین و کناره‌ها دارد. با این حال ما آنها را خوب آنالیز کرده بودیم و در بازی امروز موقعیت آنچنانی از تیم آلومینیوم ندیدیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به موقعیت نداشتن میزبان اراکی تیمش ادامه داد: دروازه‌بان ما مهار خاصی نداشت و بچه‌های ما در دفاع هم خیلی هوشمندانه عمل کردند. همانطور که گفتم اواخر بازی یک مقدار شلوغ شده بود و یکی دو توپ نصفه و نیمه از مقابل دروازه ما رد شد که بازیکنانم اجازه ضربه زدن ندادند. با این حال آلومینیوم این فصل تیم خیلی خوبی دارد و برای آنها آرزوی موفیت دارم.

تارتار در واکنش به سؤالی درباره زیبا نبودن مسابقات لیگ برتر و همچنین عصبانیت روی نیمکت‌ها که در بازی پرسپولیس و نفت نیمکت‌نشینان دو تیم کارت گرفتند، ساکت الهامی در تیم نساجی محروم می‌شود و رفتارهای اینچنینی زیاد شده و اعتراض‌های داوری چگونه باید از بین برود، گفت: پاسخ یک کلمه است؛ «VAR». اگر VAR بیاید، منِ مربی کنار زمین دیگر ادعایی ندارم و همه چیز مشخص است. من از مسئولان و رئیس و رؤسای کشوری عاجزانه خواهش و التماس می‌کنم کمک کنند تا یک بار برای همیشه این اعتراض‌ها تمام شود. می‌گویم VAR چون ما قدرت این را نداریم که برخورد شدید داشته باشیم. کاری به اسم‌ها نداشته باشید و هر کسی شلوغ کاری می‌کند را محروم کنید. هر نامی یا هر تیمی است، برخورد شود.

وی یادآور شد: آن زمان که جرایم رانندگی در کشور ما کم بود، همه بد رانندگی می‌کردند، اما از وقتی جرایم زیاد شد، کسی جرأت ندارد بد رانندگی کند. با هر کسی که می‌خواهد با این رفتارها کنار زمین امتیاز بگیرد، برخورد شدید کنند. چه من باشم چه افراد دیگر، برخورد کنند، اما چاره کار VAR است که اگر نمی‌توانیم آن را وارد کنیم، حداقل برخوردها شدید باشد که از اعتراض‌ها جلوگیری شود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص اینکه جرایم کمیته انضباطی بازدارنده نیست، گفت: جرایم طوری است که بعد از چند وقت کم می‌شود، می‌بخشند یا تعلیق می‌کنند و این مسائل به خاطر ارتباطات است. اگر می‌خواهند شلوغ کاری کم شود، باید برخورد شدید داشته باشند.

تارتار درباره اتفاقات روز گذشته دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان و تبلیغات محیطی که با آبروی فوتبال ایران بازی شد، اظهار داشت: همه در این باره صحبت کردند و فکر می‌کنم به ۱۰۰ سال پیش برگشتیم. آن اتفاقات گروکشی بود و این اتفاقات برای ما زشت بود. به ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال قبل برگشتیم که گروکشی کردیم، اگر او نگذاشته، ما هم نگذاریم بازی انجام شود. به خاطر هواداران و آبروی کشورمان باید کوتاه بیاییم و این‌ها زشت است و مسخره‌مان می‌کنند. به نظرم باید شخصیت تمام افراد را در نظر بگیریم، احترام بگذاریم و شأن و شخصیت کشورمان را بالا ببریم، نه اینکه پیش کشورهای حوزه خلیج فارس، آبروی کشورمان را ببریم و این مسائل برای ما زشت است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره هدف گذاری این تیم در فصل جاری و اینکه بودجه زیادی هم نداشته‌اند، گفت: بودجه ما بسیار معمولی است و جزو پنج شش تیم پایین هستیم از نظر بودجه‌ای، اما نظم مالی خوبی داریم و باشگاه در حال زحمت کشیدن است. من نه به باشگاه ذوب‌آهن و نه به هیچ باشگاه دیگری قول نداده و نمی‌دهم. اما انتظار خودم از کادر و بازیکنانم زیاد است. ما نباید در جدول پایین بیاییم و باید بالا باشیم، هرچند ذوب‌آهن در چند سال اخیر شرایط خوبی نداشته است، اما ما باید برگردیم و ذوب‌آهن را به شرایط گذشته برگردانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.