رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: نخستین بار سه سال پیش طرح تقویم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را من ارائه کردم.

رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: نخستین بار سه سال پیش طرح تقویم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را من ارائه کردم. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یکی از تصمیم‌های اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا، تغییر در تقویم مسابقات باشگاهی آسیاست و این تورنمنت‌‌ها به‌جای اینکه از بهار تا پاییز برگزار شود، از پاییز تا بهار انجام خواهد شد، تقویمی که مطابق با برنامه لیگ‌های کشورهای اروپایی و نیز لیگ برتر ایران خواهد بود.

سعید فتاحی، رئیس کمیته پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این تصمیم به خبرگزاری تسنیم گفت: نخستین بار من این پیشنهاد را سه سال پیش در کمیته مسابقات AFC در عمان مطرح کردم، چرا که تقویم مسابقات فعلی لیگ قهرمانان آسیا به ضرر فوتبال ایران است. همانطور که قبلا گفته بودم یکی از مشکلات تقویم مسابقات ما، تداخل با بازی‌های آسیایی بود. ضمن اینکه یکی دو باشگاه ما در صورت صعود به مرحله بالاتر، ادامه این رقابت‌ها را باید در فصل بعد برگزار می‌کردند.

وی افزود: امارات، قطر و عربستان از این طرح استقبال کردند. سپس با مسئولان امارات و قطر جلسه‌ای در این رابطه برگزار کردیم و پیشنهاد واحدی به AFC دادیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. این تصمیم به سود فوتبال کشورمان خواهد بود و خوشحالم این اتفاق افتاد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.