پیشکسوت فوتبال با بیان این که قانون برای همه تیم ها باید یکسان باشد گفت: تضمین گرفتن برای بازیکن خارجی خوب است اما قانون درست اجرا نمی شود.

فرزاد آشوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص حواشی و مشکلاتی که درباره قانون جذب بازیکن خارجی در چند ماه اخیر پیش آمده گفت: به نظر من اصل قانون و اینکه برای جذب بازیکن خارجی باید تضامنی داده شود یا اینکه باشگاهی پرونده در فیفا نداشته باشد خوب است و می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما متاسفانه قانون به شکل قوی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: وقتی یک قانون به این شکل مصوب می‌شود باید به قویترین شکل ممکن اجرا شود و برای همه تیم‌ها یکسان باشد اما متاسفانه قانون مدنظر در اجرا بسیار ضعیف است و خواسته و ناخواسته باعث ایجاد شائبه هایی می شود.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: برای مثال نباید هیچ فرقی بین بازیکنان خارجی که جدید به فوتبال ما می‌آیند و بازیکن خارجی که از قبل در فوتبال ما بوده، باشد. بازیکن خارجی بازیکن خارجی است و می تواند هر زمانی برای گرفتن پولش به فیفا شکایت کند، پس اگر برای بازیکن خارجی جدید تضمین می‌خواهیم برای بازیکن خارجی قدیمی هم باید تضمین باشد.

آشوبی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که مثلاً پرسپولیس در ابتدای فصل به خاطر وجود پرونده باز در فیفا نتوانست بازیکن بگیرد اما می‌بینیم که استقلال هم در فیفا پرونده هایی مانند استراماچونی، دیاباته یا پادوانی را دارد ولی توانستند بازیکن بگیرد. این می‌شود ضعف در اجرای قانون الان. در مورد این قانون هم پرسپولیس حق اعتراض و ناراحتی دارد و هم استقلال و نباید بین تیم‌ها تبعیضی وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: باز هم تاکید می کنم که اصل قانون بسیار خوب است اما اجرای قانون و البته وجود برخی بندها و تبصره ها باعث می شود تا عدالت به بهترین شکل ممکن اجرایی نشود. بهتر بود که با هم فکری بیشتر قانون بهتری تصویب می‌شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )