کارشناس فوتبال با اشاره به تصمیم سازمان لیگ در ممنوعیت استفاده استقلال از بازیکنان خارجی‌اش گفت که در فوتبال ایران بی‌قانونی تبدیل به قانون شده است.

کارشناس فوتبال با اشاره به تصمیم سازمان لیگ در ممنوعیت استفاده استقلال از بازیکنان خارجی‌اش گفت که در فوتبال ایران بی‌قانونی تبدیل به قانون شده است. مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره تصمیم اخیر سازمان لیگ مبنی بر ممانعت از حضور ژستد و یامگا دو بازیکن خارجی استقلال در جدال با گل‌گهر به دلیل عدم ارائه ضمانت‌نامه بانکی از سوی آبی‌پوشان اظهار داشت: در فوتبال ما بی‌قانونی خودش قانون شده است. قبل از این مسابقه سازمان لیگ مجوز بازی دو بازیکن را صادر کرده و بعد از استقلال خواسته تضمین بانکی هم بدهد و استقلال نتوانسته این کار را انجام دهد و جلوی حضور ژستد و یامگا در بازی گرفته شده است. اگر طبق قانون باید برای این دو بازیکن ضمانت بانکی می‌دادند تا بازی کنند، چرا قبلا به آنها مجوز بازی داده شده و کارت بازی برای‌شان صادر شده است؟

وی افزود: دلایل استقلالی‌ها پیش از این قبول شده اما آنها طبق چیزی که عنوان شده به تیم‌های دولتی این اجازه داده نخواهد شد که ضمانت‌نامه بانکی بدهند، گفته شد که نمی‌توانند از دو بازیکن خارجی خود استفاده کنند. اگر این یک قانون درست هم بود، طبیعتا باید به کل از حضورشان در زمین ممانعت می‌شد، علاوه بر آن، دو ساعت قبل از بازی زمان خوبی برای اجرای تصمیم نبوده و باید از قبل اعلام می‌شد که استقلالی‌ها قادر به استفاده از بازیکن خارجی‌شان نیستند. مربی این تیم نام هر دو بازیکن را در ترکیب خود گنجانده بود و به صورت ناگهانی متوجه شده که باید ارنج را تغییر داده و قادر به استفاده از دو بازیکن خارجی‌اش نیست.

کارشناس فوتبال این اتفاقات را نتیجه بی‌قانونی دانست و تاکید کرد: اگر این ارائه ضمانت‌نامه بانکی از سوی تیم‌ها قانون بود، که باید از همان ابتدا در مورد دو بازیکن خارجی این تیم اجرایی می‌شد. آقایان از چه چیزی می‌ترسند که از اجرای قانونی که وضع کرده‌اند، اینقدر هراس دارند؟ اعلام کردن این ممنوعیت دو ساعت قبل از بازی، تنش‌زاست اما چیزی که مشخص است اینکه ما دنبال تنش و هرج و مرج می‌گردیم. ظاهرا دوست داریم این مسائل باشد. سرخابی‌ها دولتی هستند و به این ترتیب باتوجه به قانون ارائه ضمانت‌نامه بانکی بابت استفاده از خارجی‌ها، عملا امکان جذب خارجی از آنها سلب می‌شود و در مقابل سایر تیم‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی از این امکان برخوردارند و این شرایط نابرابری را بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر فراهم می‌کند.

اقبالی با اشاره به قانونی که پیش از این در خصوص استفاده از بازیکنان خارجی وضع شده بود، خاطرنشان کرد: اگر به خاطر بدهی و محرومیت‌های ناشی از استفاده از خارجی‌ها، تصمیم گرفته شد که بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران نیایند، چرا آن قانون را تغییر دادند؟ مگر چه چیزی در این مدت تغییر کرد که دوباره اجازه استفاده از خارجی‌ها را به تیم‌ها دادند؟ کدام تیم، خارجی خوب آورد، بازیکنی که یک سروگردن از فوتبال ما جلوتر باشد؟ کدام‌شان استانداردهای بین‌المللی را دارند؟

وی گفت: یک قانون می‌گذارند بعد بلافاصله قانون جدید، آن را نفی می‌کند. تصمیم می‌گیرند استفاده از دروازه‌بان خارجی ممنوع شود، اما این فقط یک مدت کوتاه اجرا می‌شود، کلی تنش به وجود می‌آید و بعد قانون لغو می‌شود. بی‌قانونی حرف اول را در فوتبال‌مان می‌زند، چهار نفر که تجزیه و تحلیلی از آینده ندارند که یک تصمیم چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد، یک قانون را وضع کرده و بعد خیلی زود آن را برمی‌دارند.

اقبالی خاطرنشان کرد: در این فوتبال هیچ کسی جای خودش نیست، نه بازیکن و نه مربی، هیچ کدام در جای درست قرار ندارند. سوءمدیریت حرف اول را می‌زند، اصلا باشگاهداری نمی‌کنیم، در واقع چند تیم محلی دور هم فوتبال بازی می‌کنند، روز به روز هم بحران در فوتبال ما تشدید می‌شود. به استثنای یکی دو تیم، ۹۰ دقیقه فقط وقت‌مان گرفته می‌شود و هیچ تیمی فوتبال بازی نمی‌کند. من هم فوتبالیست بودم، مگر می‌شود ۹۰ دقیقه اینطور حرکت انفجاری داشته باشید؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.