با تصمیم فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، حضور تیم ملی فوتبال هفت نفره در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان منتفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی جهان اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی اسپانیا و در شهر بارسلونا برگزار می شود.

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران که رنکینگ دوم جهان را در اختیار دارد یکی از ۱۶ تیم برتر جهان است که سهمیه حضور در این رقابت ها را در اختیار داشت. این تیم حتی برای شرکت در این مسابقات، بعد از برگزاری دو مرحله اردوی استعدادیابی، سه مرحله اردوی آماده سازی هم برگزار کرد با این حال اعزام ملی پوشان هفت نفره به اسپانیا منتفی شده است.

این تصمیمی است که فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گرفته است.

حضور تیم ملی فوتبال هفت نفره در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان در حالی از دستور کار خارج شده که این تیم طی دو سال گذشته در هیج رویداد بین المللی شرکت نداشت.

ملی پوشان فوتبال هفت نفره در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت داشتند. آنها تا مرحله فینال بازی ها پیش رفتند و با متحمل شدن شکست ۲ به یک مقابل اوکراین در این مرحله، عنوان نایب قهرمانی بازی ها را به خود اختصاص دادند. بعد از آن رویداد فوتبال هفت نفره از فهرست بازی های پارالمپیک خارج شد و به همین دلیل تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در بازی های پارالمپیک توکیو شرکت نداشت.

مسابقات قهرمانی جهان بعد از بازی های پارالمپیک بالاترین سطح مسابقات در رشته فوتبال هفت نفره به حساب می آید. ایران یک سال بعد از نایب قهرمانی در پارالمپیک ریو در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آرژانتین شرکت کرد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.