کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: در بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان، داور مسابقه یک پنالتی برای پرسپولیس نگرفت و ضربه مهدی عبدی هم به گل تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته ششم لیگ برتر در حالی با پیروزی یک بر سفر سرخپوشان پایتخت به پایان رسید که تصمیمات تیم داوری باعث جنجال‌های فراوان در زمین مسابقه و روی نیمکت هر دو تیم شد.

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد علی اصغر مومنی داور بازی پرسپولیس - نفت گفت: به نظرم داور در نیمه اول خطای مهدی ترابی در محوطه جریمه نفت آبادان را به اشتباه، تمارض تشخیص داد. در آن صحنه پای بازیکن نفت روی پای ترابی آمد و قطعا باید پنالتی اعلام می‌شد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم هم کاملا در صحنه‌های تلویزیونی مشخص بود که گل سالم پرسپولیس با ضربه مهدی عبدی گرفته نشد و توپ بعد از برخورد با تیرک افقی، از خط دروازه عبور کرد.

مظفری به اشتباه داور بازی نفت مسجد سلیمان و مس رفسنجان در اعلام پنالتی نیز اشاره کرد و گفت: کار فراز کمالوند سرمربی نفت برای بیرون کشیدن تیمش از زمین اصلا درست نبود اما واقعیت این است تصمیم داور نیز اشتباه بود. به هیچ وجه نباید آن را خطا می‌گرفت.

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره عملکرد داوران در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر ادامه داد: مشکل اصلی ربطی به VAR ندارد و مشکل داوری به بخش مدیریتی ربط دارد.

مظفری تصریح کرد: داوران هیچ انگیزه‌ای ندارند. واقعا شما نگاهی به لیست بین‌المللی داوران کنید متوجه می‌شوید هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده است. قبول دارم علیرضا فغانی و موعود بنیادی فر شماره‌های یک و دو داوری ایران هستند اما چرا نفر سوم تا هفتم هیچ تغییری نکرده است؟

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )