علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت تیمش به دو دلیل بازی سختی مقابل پرسپولیس خواهد داشت.

علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت تیمش به دو دلیل بازی سختی مقابل پرسپولیس خواهد داشت. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس - صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بازی خیلی سختی خواهیم داشت، به دو دلیل. یکی اینکه پرسپولیس به اندازه کافی از بازی قبلی‌اش امتیاز نگرفته است و این یکی دو هفته شرایط سینوسی داشته است. مورد دوم این است که آنها با حضور هواداران بازی خواهند کرد و روحیه و انرژی مضاعفی خواهند داشت. البته باید بابت ورود هواداران به ورزشگاه‌ها به فوتبال ایران تبریک بگویم.

وی در ادامه افزود: پنج هفته قرعه سختی در پیش داشتیم. این درحالی است که لیگ هنوز خودش را پیدا نکرده. در ادامه باید منتظر حرکت سینوسی تیم‌ها رو به جلو یا رو به عقب باشیم. در بازی فردا باید خیلی باهوش باشیم. به بازیکنانم گفتم که دو تیم‌‌ بزرگ تهران در هر صورت باشگاه‌های بزرگی هستند و ربطی ندارد که مثلاً پرسپولیس هفته قبل در رفسنجان چه نتیجه‌ای گرفته است. این تیم‌ها بازیکنان خیلی خوبی دارند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره تیم خودش تصریح کرد: شاید بضاعت کمی داشته باشیم و بازیکنان‌مان تا الان دریافتی نداشته باشند، ولی ما در آبادان شرایط خاصی داریم. کسی نگاه نمی‌کند که ما پول گرفته‌ایم یا نگرفته‌ایم. آنها همیشه بهترین بازی را از تیم‌شان می‌خواهند. اگر بخواهیم بی‌پولی‌مان را جار بزنیم به مراتب از دیگر باشگاه‌ها بیشتر است، ولی دنبال یک هدف واحد هستیم. شعاری داریم که یک نفر برای همه و همه برای آبادان. فردا نیز می‌جنگیم و کاری نداریم با چه تیمی بازی می‌کنیم. بازی قبلی با گل‌گهر برای ما تمام شده است و بعد از این بازی فقط برای بازی با پرسپولیس آماده شده‌ایم. خیلی خوشحالم که آقای صدری دیشب با تمام وجود از کادر فنی ایرانی‌اش دفاع کرد. حمایتی قاطع از گل‌محمدی رخ داد و خدا را شکر یکی از مدیران‌مان این کار را انجام داد.

منصوریان همچنین خاطر نشان کرد: به بچه‌ها گفتم که نباید اشتباه فردی داشته باشیم و در زمین دونده‌تر عمل کنیم. اگر مسائل تاکتیکی را مقابل پرسپولیس رعایت نکنیم قطعاً تنبیه می‌شویم. سعی می‌کنیم روند خوب‌مان را ادامه دهیم. خیلی مهم است که با چه وضعیت روحی و روانی به میدان می‌رویم و بچه‌ها با چه ذهنیتی مقابل استقلال یا پرسپولیس به میدان می‌روند. قطعاً به نسبت بازی قبلی با مدل دیگری به میدان می‌رویم. به بچه‌هایم امیدوارم، چون خیلی زحمت می‌کشند.

وی یادآور شد: در تمام بازی‌ها امیدوار به میدان می‌رویم و کاری به هزینه تیم حریف نداریم. بازیکنان ایرانی شاید در قیمت مختلف باشند، ولی در کیفیت خیلی به هم نزدیک هستند. ما این تفکر را وارد تیم‌مان کردیم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره مشکلات مالی‌اش با باشگاه تراکتور و شکایت صورت گرفته در CAS اشاره کرد: پدرم همیشه می‌گفت بدترین آدم‌ها کسانی هستند که اطلاعات ندارند. بی‌اطلاعی خودش عامل ناتوانی است. در فدراسیون ایران رأیی صادر شده است. آن رأی به تجدیدنظر هم رفت و باز هم تأیید شد. این شکایت، فرار رو به جلوست و دیگر دلیلی ندارد من توضیح بدهم. مثل این است که در دادگاه محکوم شوید و این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری هم باشد. پس اگر شما بخواهید دوباره از من شکایت کنید،‌ ابتدا باید اشتباه گذشته را جبران و بعد دوباره در جای دیگر شکایت کنید. این یک مسئله ساده است. شما نمی‌توانید روی یک شکایت، شکایت کنید.

منصوریان به بحث حمایت مدیران از مربیان اشاره‌ای کرد و یادآور شد: در بحث حمایت مدیر‌ها باید از چند مدیر یاد کنم. امثال منصور قنبرزاده، سعید آذری، واعظ آشتیانی و مجید صدری در فوتبال ما کم هستند. ما باید بدانیم که قربانی کردن سرمربی راحت‌ترین راه برای فرار از موقعیت است. برای همین از صحبت‌های مجید صدری برای حمایت از گل‌محمدی لذت بردم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره بحران در تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس در صورت شکست یا پیروزی خطرناک هستند. زمانی که این دو تیم پیروز شوند، با روحیه بالا وارد زمین می‌شوند و اگر شکست بخورند، «زخمی» به میدان می‌آیند که هفته گذشته بازی هر دوی آنها مساوی شد. هر دو تیم با بحران شروع می‌کنند، با بحران قهرمان می‌شوند و با بحران اُفت می‌کنند.

سرمربی صنعت نفت با بیان اینکه بحران با استقلال و پرسپولیس عجین شده است، تصریح کرد: هواداران این دو تیم فقط یک چیز را می‌فهمند. اگر در این تیم‌ها دوم شوید، کار بزرگی نکرده‌اید و هواداران فقط قهرمانی را می‌بینند. از سال ۱۳۴۰ که فوتبال کشورمان و قهرمانی‌های آن آغاز شده، ۸۰ درصد قهرمانی‌ها توسط استقلال و پرسپولیس به دست آمده است. سایر تیم‌ها نیز به صورت تک تک یکی دو قهرمانی به دست آوردند و در اواخر هم سپاهان رشد کرد. روند این تیم رو به بالا بود و باشگاه شکل جدیدی یافت.

منصوریان با اشاره به انتظارات بالا از سرخابی‌ها بیان کرد: توقع از استقلال و پرسپولیس زیاد است و هواداران آنها اصلاً طاقت تساوی را ندارند. هر یک از این باشگاه‌ها ۵۰۰ تا ۶۰۰ پیشکسوت رده بالا دارند و کار کردن در آنها سخت است. یک تساوی می‌تواند یک بحران باشد و استقلال و پرسپولیس، بحران‌های مختلفی را گذرانده‌اند. من به ویژه درباره استقلال، به بحران اعتقاد ندارم و به نظرم نتایج می‌تواند بحران‌ها را جمع کند. تیم‌های دیگر شاید با پنج شکست متوالی وارد بحران شوند، اما بحران در استقلال و پرسپولیس زود و با یک تساوی آغاز می‌شود.

وی درباره اینکه استقلالی است و فردا باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد، یادآور شد: ما برای خودمان فوتبال بازی می‌کنیم. وقتی وارد آبادان می‌شوید ظرف یک هفته به شما یاد می‌دهند «نه قرمز، نه آبی، فقط زرد طلایی». اگر خودت هم قبول نکنی وقتی پایت را بیرون می‌‌گذاری این شعر را حس می‌کنید. با احترام به همه تیم‌ها فقط برای خودمان می‌جنگیم. دوست داریم در آبادان کاری انجام دهیم و دین‌مان را به فوتبال‌دوستان آبادانی ادا کنیم. اگر خوزستان منبع خوبی برای فوتبال است، گنج آن آبادان است. باید تیم‌های پایه ما را ببینید. ما ۱۵ بازیکن سطح بالا در این رده داریم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان راجع به حضور هواداران در هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر در ورزشگاه‌ها خاطر نشان کرد: قطعاً هواداران باید به ورزشگاه بیایند. ما چیزی به‌عنوان تست نداریم. هواداران را که نمی‌توانیم پشت درها نگه داریم. هوادار استقلال وقتی وارد استادیوم می‌شد انگار به یک افتخار دست پیدا کرده بود. ما فردا تحت فشار هواداران پرسپولیس هستیم، اما خوشحالیم که از هفته آینده ما نیز هوادار داریم. ما هواداران پرشوری داریم و حق همه است که هواداران‌شان به استادیوم بیایند. ما ۵۰۰ هوادار داریم و مانده‌ایم که چگونه آنها را به استادیوم بیاوریم. آنجا که اینترنت نیست، ثبت‌نام هم که می‌کنند پول را برمی‌دارند و یک پولی از حساب خارج می‌شود. مگر هوادار ما چقدر پول دارد.

منصوریان افزود: عمده هوادار ما از اطراف تهران و کرج می‌آیند و این ۵۰۰ هوادار را فدراسیون در اختیار خودمان بگذارد. اگر اینطور تقسیم‌بندی شود ما فردا ۲۰ تا ۲۵ نفر هوادار بیشتر نخواهیم داشت. به نظر من همه تیم‌ها باید روز چهارشنبه هواداران‌شان به ورزشگاه بیایند و برای هفته بعد هم همین شکل باشد و اگر این کار برای هفته بعد قرار باشد قطع شود اصلاً کار عقلانی نبوده است. واقعاً اگر به مردم ما بگویید چه کار کنند انجام می‌دهند. اگر جایگاه‌شان را مشخص کنند، می‌دانند کجا بنشینند. کار باید از ریشه درست شود.

وی یادآور شد: هفته آینده با استقلال بازی داریم. واقعاً کسی می‌تواند جلوی هواداران صنعت نفت را بگیرد؟ ما باید از پتانسیل هواداران‌مان به خوبی استفاده کنیم. با بودن آنها می‌توانیم اسپانسرها را وارد فوتبال کنیم. هواداران ما قطع به یقین در بازی با استقلال روی سکوها می‌نشینند. می‌گویند از کجا بدانیم که هوادار آبادانی است یا طرفدار استقلال. ۲۲ ماه وقت داشته‌ایم و این یک نوع سهل‌انگاری است. ما در ۲۰ سال گذشته هم همیشه در وقت اضافه می‌خواستیم یک کاری انجام دهیم. ۱۵ روزه ورزشگاه آزادی را درست کردیم و ۱۷ روز بعد هم بعد هم خراب شد، چون برای ۲ روز کار کرده بودند. ما باید اساسی کار کنیم.

منصوریان درباره افزایش قیمت‌ بلیت‌های لیگ برتر، تصریح کرد: اگر بلیت هوادار دست خودمان باشد باید هزینه هوادار را خودمان بدهیم. ما این کار را خواهیم کرد، چون خنده بر لب هوادار بعد از پیروزی ارزش دارد. بچه‌ ۱۴ ساله برای یک بازی ۱۰۰ هزار تومان پول بلیت بدهد و اگر بخواهد غذا هم بخورد ۲۰۰ هزار تومان برای یک بازی هزینه باید کند. اگر این اتفاق رخ بدهد دفعه بعد پدرش در را روی او قفل می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیرون برود. من وقتی در سن کم هوادار استقلال بودم با یک نان و پنیر و یک کلمن کوچک به استادیوم می‌رفتیم و خیلی هزینه نداشتیم. با مبلغ ۱۵ تک تومن هم به ورزشگاه رفته‌ام. تازه آن زمان می‌گفتند اگر قدت از یک اندازه کمتر بود رایگان می‌توانستی بروی داخل. هنوز در کشور به هواداران احترام نمی‌گذاریم و نمی‌دانیم با آنها چه کار کنیم. هنوز روش درآمدزایی از هوادار را یاد نگرفته‌ایم.

منصوریان در مورد انتقادهایی که از انتخاب دراگان اسکوچیچ می‌کرد و اکنون با عملکردی که داشته چه صحبتی درباره سرمربی کروات تیم ملی دارد، گفت: یک بار اتفاقی در هتل اسکوچیچ را دیدم. کمی تنش انگلیسی با هم داشتیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یکسری توقعات من دارم، یکسری توقعات ایشان. البته توقع از طرف من به صورت شخصی نبود. به لحاظ نتیجه به او تبریک می‌گویم، اسکوچیچ با تیم ملی ایران فوق‌العاده نتیجه گرفت و باید به او احترام گذاشت. سال ۲۰۱۲ که به‌عنوان سرمربی با روسیه بازی کردیم، کارلوس کی‌روش بالا سر ما در ورزشگاه نشسته بود. میانگین سنی تیم ملی ۳۳ سال بود و او ظرف مقطع هشت ساله به ۲۳ ساله و نیم رساند، مقطعی هم میانگین سنی به ۲۲ سال نزدیک شده بود. کاشت‌های آن آدم را می‌بینید. کی‌روش بازیکنان را مجبور می‌کرد که لژیونر شوند. من کلیت کی‌روش را گفتم.

وی با تأکید بر اینکه نتایج اسکوچیچ با تیم ملی خوب بوده است، تصریح کرد: اسکوچیچ یک بار در برنامه‌ای حرف‌های زننده‌ای زد که به خودش گفتم صحبت‌هایش در کشورمان بار حقوقی داشت. نتایج او بسیار خوب بود، اما در مقایسه با عملکرد کی‌روش باید بگویم خدمات چهار مربی را در تاریخ فوتبال کشورمان ثبت کنیم. نخست رایکوف که خدا رحمتش کند، دوم مرحوم پرویز دهداری که افتخاری شاگردی او را داشته‌ام، سوم محمد مایلی‌کهن که آرزوی سلامتی برای او دارم. کسی جرأت نمی‌کرد در زمان مربیگری مایلی‌کهن نسل منصوریان، استیلی و باقری را هافبک بگذارد. این آدم نسل فوتبال ایران را تغییر داد. چهارمین نفر کی‌روش بود. من کلیت را گفتم، ولی باز هم به اسکوچیچ تبریک می‌گویم. نتایج او خیلی خوب بود و با بهترین نتایج در حال صعود به جام جهانی است. باید ببینیم در جام جهانی هم می‌توانیم نتیجه بگیریم یا نه.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: تیمی که اکنون در اختیار داریم خیلی بهتر از سال ۹۸ است. ما با پنج بازیکن لژیونر به جام جهانی رفتیم. اگر اسکوچیچ لژیونرها را دعوت کند، داخلی‌ها صفر هستند. آقای گل لیگ، دفاع‌ها و هافبک‌های خوب لیگ نمی‌توانند به تیم ملی بروند. دیشب به پسرم گفتم آیا واقعاً این بازیکن از لیگ به تیم ملی دعوت شده بود؟ پیکان سر تیز تیم ملی یعنی علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی را در هر تیم ملی بزرگ دنیا رها کنید، ویرانگر خواهند بود. امیدوارم در جام جهانی موفق باشیم. من جزو کسانی هستم که از کی‌روش حمایت می‌کنم، چون تفکراتش هفت، هشت سال در ایران دیده شد.

منصوریان در واکنش به این سؤال که چرا مارک ویلموتس نتوانست با این ستاره‌ها در تیم ملی نتیجه بگیرد، گفت: خواهش می‌کنم در مورد ویلموتس سؤال نکنید، او کسی بود که بزرگترین کلاه را سر فوتبال ایران گذاشت. اگر خواستید اسکوچیچ را مقایسه کنید با کی‌روش مقایسه کنید، حتی با علم بر اینکه با انتقاد از اسکوچیچ شروع کردم، مقایسه او با ویلموتس توهین به اسکوچیچ است. ویلموتس دستیار دوم لیکنز سرمربی سابق تراکتور تبریز بود. برخی مربیان عادت کردند هر مربی خارجی می‌آید به او خوش آمد می‌گویند، ولی به او گفتم شما در ایران نتیجه نمی‌گیرید چون فقط فوتبالیست بزرگی بودی. به من گفتند چرا با ویلموتس این مدلی صحبت کردی. پاسخ دادم ۴ دوره در جام جهانی بوده و نتایج قابل قبولی نگرفته است. برای سَر سایز دو، کلاه ۲۲ سر فوتبال‌مان گذاشتند!

وی در مورد اظهارنظر اسکوچیچ در رابطه با عدم تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی گفت: من در این رابطه صحبت‌های خداداد عزیزی را گوش کردم، اما فکر کنم صحبت‌های اسکوچیچ را کامل پخش نکرده‌اند. فرقی نمی‌کند رونالدو در خط حمله باشد یا مهدی طارمی، اما فرمانده تیم ملی سرمربی است. طارمی امروز در پورتو تاکتیک پذیر است که با عدد بالا او را می‌خواهند. شاید فوتبال ما فضای تاکتیکی قوی نداشته باشیم، اما وقتی از کشور خارج می‌شوند، تاکتیک پذیر هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.