باشگاه استقلال در پرونده شیخ دیاباته توانست مبلغ مدنظر این مهاجم اهل مالی را کاهش دهد.

باشگاه استقلال در پرونده شیخ دیاباته توانست مبلغ مدنظر این مهاجم اهل مالی را کاهش دهد. به گزارش خبرگزاری تسنیم بر خلاف اکثر موارد و شکست‌های تقریبا همیشگی تیم‌های ایرانی در دادگاه‌های بین‌المللی این بار استقلالی‌ها توانستند ادعای خود را در خصوص کاهش مبلغ مورد ادعای طرف مقابل به اثبات برسانند.

رقم مورد ادعای بازیکن مالیایی ۵۳۷ هزار دلار بود اما دفاعیات بخش حقوقی باشگاه استقلال که توسط امور بین الملل این باشگاه در دو مرحله به فیفا ارسال شد شامل بر اسناد و مستندات پرداختی و جرایم انضباطی از جمله تاخیر و غیبت‌های غیر موجه این بازیکن در تغییر روند پرونده تاثیرگذار بود.

پیش از این در موارد مشابه باشگاه‌های ایرانی به جریمه و کسر بخشی از قرارداد بازیکن یا مربی خارجی استناد می‌کردند اما معمولا مدارک و مستندات قانونی لازم را در اختیار نداشتند تا جریمه اعمال شده را به صورت قانونی اثبات کنند.

در پرونده دیاباته برگ برنده استقلال اثبات قانونی جرایم کسر شده از مبلغ قرارداد این بازیکن در چند مورد و به دلایل انضباطی از جمله غیبت غیر موجه در تمرینات و بدون دریافت موافقت رسمی باشگاه بود که مورد تایید این مهاجم نیز قرار داشته است. به همین دلیل استفاده از این مورد در دفاعیات استقلال منجر به دریافت حکم قابل توجهی شد که بیش از ۳۶۵ هزار دلار از مبلغ مورد ادعای طرف مقابل را کاهش داده و حالا استقلالی‌ها به پرداخت ۱۷۵ هزار دلار محکوم شده‌اند.

باید دید شیخ در نهایت به این حکم تمکین می‌کند یا قصد ادامه دادن جدال حقوقی با استقلال و رجوع به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) را خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.