پیشکسوت فوتبال کشورمان به شاگردان اسکوچیچ هشدار داد مقابل تیم سوریه غفلت نکنند، چرا این تیم خطرناک‌تر از تیم لبنان است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان به شاگردان اسکوچیچ هشدار داد مقابل تیم سوریه غفلت نکنند، چرا این تیم خطرناک‌تر از تیم لبنان است. غلامرضا فتح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان اظهار داشت: از زمانی که اسامی تیم ملی اعلام شد، حواشی پیرامون تیم به وجود آمد که موجب شد اسکوچیچ و بازیکنان درگیر یکسری از مسائل شوند و تمرکزشان را از دست بدهند. از ابتدای بازی هم مشخص بود که از سرمربی تیم ملی تا بازیکنان، همه با استرس پا به میدان گذاشته است و بیش از اندازه ما حریف را بزرگ کرده بودیم. ما در نیمه اول موقعیت‌هایی داشتیم و همانطور که گفتم به خاطر همان فشارها و اضطرابی که وجود داشت نتوانستیم از موقعیت‌های‌مان به خوبی استفاده کنیم و روی یک غفلت، لبنان به ما گل زد. بازیکنان ما باید بدانند که مسابقه با سوت داور شروع می‌شود و با سوت داور خاتمه می‌یابد. بیرانوند و مدافعان ما همان اشتباهی که در جام ملت‌ها مقابل ژاپن انجام دادیم، مقابل لبنان تکرار کردند و گل خوردیم.

وی ادامه داد: اسکوچیچ در این چند روز فشار زیادی را تحمل کرد و در بازی با لبنان هم این فشار در چهره سرمربی تیم ملی کاملاً مشخص بود. در این چند روز لبنانی‌ها کارشکنی‌هایی را هم انجام دادند. ما در گذشته هم با لبنان بازی کرده بودیم. آنها قبلاً امکانات بهتری داشتند، اما برای این بازی سطح کیفیت زمین و امکانات دیگر در حد برگزاری مسابقه مقدماتی جام جهانی نبود. از طرف دیگر هم AFC برای این بازی داور قطری را انتخاب کرده بود که این موضوع هم جای بحث دارد. در کنار این مسائل همانطور که گفتم ما بیش از حد لبنان را برای خودمان بزرگ کرده بودیم، در صورتی که این تیم فوتبالی ندارد و ما همیشه مقابل آنها برتری داشتیم.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: خوشبختانه در نیمه دوم شرایط برای تیم ملی بهتر شد و بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. لبنان بعد از گلی که به ثمر رساند، خیلی بسته و دفاعی بازی می‌کرد و توپ و میدان در اختیار شاگردان اسکوچیچ بود و در همان وقت‌هایی که لبنانی‌ها تلف کردند تیم ملی به آنها ضربه زد و این تیم را شکست دادیم. تیم ملی برای بازی با سوریه باید با تمرکز بیشتری به میدان برود. سوریه تیم خوبی است و از لبنان خطرناک‌تر است و نباید مقابل این تیم غفلت کنیم.

فتح‌آبادی در واکنش به اعتراض دسته جمعی ملی‌پوشان به عدم پرداخت پاداش‌ها و کمبود لباس عنوان کرد: این موضوع خیلی بد است که ما در مسابقاتی به این حساسی مشکلاتی از قبیل کمبود لباس داشته باشیم. بازیکنان ما باید تمرکزشان فقط روی بازی و تمرین باشد نه اینکه ذهن‌شان درگیر مسائلی از قبیل تعویض و یا کهنگی لباس شود. از طرف دیگر مسئولان فدراسیون که با وعده درآمدزایی برای فوتبال آمده‌اند، اما هنوز این وعده‌ها عملی نشده است. اصلاً چرا باید مشکل مالی داشته باشیم تا منجر به اعتراض بازیکنان به عدم پرداخت پاداش‌ها شود؟ متأسفانه در فدراسیون فوتبال هیچ شفافیتی وجود ندارد و ما از رئیس فدراسیون، دبیرکل و سخنگو هیچ حرفی در این مورد نشنیده‌ایم. آنها فقط بیاید صحبت کنند و بگویند اعتراض بازیکنان درست بوده است یا نه. اگر ما اسپانسر لباس داریم و لباس‌ها را به موقع تحویل گرفته‌ایم، اطلاع‌رسانی کنند و اگر هم این مسائل وجود دارد یک واکنشی نشان دهند و درصدد حل دغدغه و مشکلات تیم ملی برآیند.

وی در پایان با بیان اینکه تیم ملی برای صعود به جام جهانی کار سختی ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تیم ملی با ۱۳ امتیاز در صدر جدول گروهش قرار دارد و به همراه کره جنوبی صعودشان تقریباً قطعی است، اما فدراسیون فوتبال باید برنامه‌ریزی داشته باشد و تدابیری بیندیشد که ما بتوانیم در جام جهانی خوب ظاهر شویم. ما دیگر نباید نگاه‌مان فقط صعود به جام جهانی باشد و باید به این فکر باشیم که از مرحله گروهی صعود کنیم، همان کاری که عربستان، کره جنوبی و ژاپن در جام‌های جهانی گذشته کرده و به مرحله حذفی راه یافتند و حتی نتایج خوبی گرفتند. تیم ملی ما هم باید هدف‌گذاری کند و نگاهش از الان صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.