مهرعلی باران چشمه درباره بازگشت مهرداد پولادی که پس از رقابت‌های جام ملت‌های۲۰۱۵ به کشور برنگشت و هنوز خدمت سربازی‌اش را نگذرانده صحبت‌های جدیدی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ماجرای مهرداد پولادی داستان پر پیچ و خمی است که نمونه‌اش را در فوتبال ایران کم‌تر دیده‌ایم. پولادی در سال‌های منتهی به جام جهانی و جام ملت‌ها، یک مدافع مطمئن نشان داد و سند سمت چپ تیم کیروش را به نام خود زده بود. او در پرسپولیس خوب بازی می کرد و پیش از آن به مهره فیکس کارلوس کی روش در تیم ملی تبدیل شده بود. با این اوصاف مهرداد در آستانه ۲۸ سالگی و آغاز جام ملت ها با یک چالش بزرگ روبرو شده بود. پروژه جعلی بودن کارت های پایان خدمت بازیکنان لیگ برتری که نام پولادی هم در کنار بختیار رحمانی، سروش رفیعی و ... در آن به چشم می‌خورد.

جام‌ ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا برای تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش، متفاوت‌تر از سایر تورنمنت‌ها آغاز شد. ماجرای کارت های معافیت بازیکنان که به «سرباز گیت»! شهره شده بود، دردسر زیادی برای تیم ملی به وجود آورد چرا که مشخص گردید تعدادی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران، کارت پایان‌ خدمت و معافی‌شان مشکل دارد که مهرداد پولادی نیز شامل این قضیه می شد.

در آن دوره ستاد کل نیروهای مسلح تأکید داشت تمامی بازیکنانی که کارت های پایان خدمتشان مشکل دارد، حتی بازیکنان ملی‌پوش در آن دوره، باید به خدمت سربازی بروند و اجازه خروج از کشور را ندارند. بازیکنانی که سرمربی تیم ملی ایران به شدت از آنها حمایت می کرد. کی روش رسما درخواست کرد که برای حمایت و موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا، باید بازیکنان سربازش را در استرالیا به همراه داشته باشد. پس از کش‌وقوس فراوان، تلاش ها نتیجه داد و مجوز حضور سروش رفیعی و مهرداد پولادی برای جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا صادر شد و این بازیکنان توانستند جزئی از لیست ۲۳ نفره کی‌روش در این تورنمنت باشند.

هر چه بود، پولادی همراه با تیم ملی به استرالیا سفر کرد و عملکرد خوبی نیز از خودش به نمایش گذاشت تا اینکه بازی با عراق فرا رسید. مهرداد در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل عراق، با اشتباهی عجیب و البته با چاشنی تمارض بازیکن عراق، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا مشکلات ایران در ادامه بازی دوچندان شود. تیم ملی ایران آن دیدار را در ضربات پنالتی به عراق واگذار کرد تا پولادی که با ریش‌سفیدی وزارت ورزش مجوز حضور در این دیدارها را کسب کرده بود، متهم ردیف اول لقب بگیرد.

مسابقات جام ملت ها که تمام شد، شایعاتی منتشر گردید مبنی بر اینکه پولادی قصد بازگشت به ایران را ندارد و به نوعی فدراسیون و وزارت ورزش را دور زده است. این خبر می‌توانست ضربه سنگینی را به فدراسیون و وزارتی وارد کند که ریش گرو گذاشته بودند تا این بازیکن بتواند در استرالیا حاضر شود. شایعه در نهایت به حقیقت بدل شد و پولادی به ایران برنگشت، به تیم های مختلف حوزه خلیج فارس رفت و هنوز هم به کشور بازنگشته.

در همین راستا، مهرعلی باران چشمه در گفت‌وگو با خبرآنلاین؛ درباره بازکشت پولادی به کشور و مشکل او توضیحات جدیدی داد.

باران چشمه درباره جنجال عدم بازگشت پولادی با وجود ارائه ضمانت برای این امر گفت:آن زمان علی کفاشیان گفت برای مهرداد پولادی ضمانت می کنم تا از کشور خارج شود و برگردد. کفاشیان تعهد داد و اجازه خروج هم صادر شد. حس ما این بود که این بازیکن برنمی گردد و متاسفانه این طور هم شد. درواقع از اطراف به ما گفتند که او احتمال برگشتنش کم است اما آقای کفاشیان قول داد و گفت ما خودمان او را می آوریم. بعد از عدم بازگشت او پدر، برادر و عمویش را خواستیم و جلسات متعددی هم برگزار شد. ما اعلام کردیم که اگر برگردد فقط راهی خدمت می شود و اصلا تنبیه یا بازداشتی در کار نیست اما این اتفاق رخ نداد. او خودش ضرر کرد و تیم ملی را از دست داد چرا که به نظرم یکی از بهترین ها بود. پولادی هم به خودش جفا کرد وهم به فوتبال ما.

او ادامه داد: او خیلی تلاش کرد که پولادی را برگرداند و اظهار شرمندگی هم کرد اما او برنگشت. خیلی دنبال کار پولادی رفت اما فکر می کرد که اگر برگردد بازداشت می شود اما در قانون اصلا چنین چیزی پیش بینی نشده است. فقط حدود ۶ ماه اضافه خدمت و جریمه نقدی داشت.

باران چشمه درباره شرایط فعلی پولادی و بازگشت او به کشور افزود: او برای بازگشت به کشور منعی ندارد او فقط باید خدمت سربازی را بگذراند و تا وقتی تمام نشود ممنوع الخروج است.

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.۲۵۷ ۲۵۱

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )