سرمربی باسابقه فوتبال ایران معتقد است که مسیر فعلی فوتبال ایران طوری نیست که بتوان به آینده آن امیدوار بود.

سرمربی باسابقه فوتبال ایران معتقد است که مسیر فعلی فوتبال ایران طوری نیست که بتوان به آینده آن امیدوار بود. مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست پرسپولیس برابر الهلال گفت: مسئله روشن این بود که شب خوبی برای پرسپولیس رقم نخورد و مدت‌ها بود که این تیم را در چنین سطحی ندیده بودیم. این موضوع می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و مسئله واضح این بود که پرسپولیس به هیچ وجه در شرایط مسابقه قرار نداشت و آماده نبود تا با چنین حریفی روبه‌رو شود. قطعاً اگر پرسپولیس در کوران مسابقات رسمی قرار داشت می‌توانست کیفیت بهتری از خودش به نمایش بگذارد.

این کارشناس زبده فوتبال ایران در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث قرار گرفتن بازیکنان در پست‌های‌شان مسائلی وجود داشت و حتی مربیان پرسپولیس متوجه شدند که می‌توانستند تصمیمات بهتری بگیرند. طبیعتاً اگر پرسپولیس چند بازی رسمی انجام می‌داد کادر فنی می‌توانست چینش بهتری داشته باشد و مطمئناً برخی از زوج‌سازی‌ها نیاز به این داشت که پرسپولیس بازی رسمی انجام دهد، ولی متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

جلالی در پاسخ به این سؤال که «آیا قبول دارید بازیکنان خارجی در تیم‌های عربی و شرق آسیا تفاوت‌ها را رقم می‌زنند؟»، تصریح کرد: اگر دقت کرده باشید نزدیک به ۵۰ سال است که المپیک نرفته‌ایم یا ۴۰ سال است در جام ملت‌های آسیا قهرمان نمی‌شویم و چند دهه است که باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نمی‌شوند. مطمئناً این موضوع دلایل مشترکی دارد که می‌توان آنها را مورد بررسی قرار داد و این دلایل مربوط به مسیری است که طی می‌کنیم. مسیری که فوتبال ما می‌رود چیزی نیست که ما را به آینده امیدوار کند تا بتوانیم این را بگوییم که آینده به ما تعلق دارد. ما به دلیل نیروی انسانی و استعدادهای فوق‌العاده‌ای که داریم هر از چند گاهی موفقیت‌های زودگذر به دست می‌آوریم، ولی فکر می‌کنم خیلی از پارامترها را برای تصاحب آینده نداریم.

وی در پایان با اشاره به آینده پرسپولیس گفت: در حال حاضر پرسپولیس در یک دوراهی مهمی قرار دارد. شکست برابر الهلال می‌تواند دوباره یک شروع پرقدرت برای پرسپولیس باشد و از طرفی می‌تواند بعد از چند سال یک شروع نزولی برای این تیم دارد این بستگی به نوعی رفتار بازیکنان، مربیان، مدیران، رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس دارد که شرایط را چگونه رقم بزنند. این باخت مثل یک زلزله بود که می‌تواند پس‌لرزه‌های آن پیامدهای منفی برای پرسپولیس داشته باشد، ولی به هر حال نوع برخورد با چنین شکست‌هایی بسیار مهم است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )