سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن تمجید از بازیکنان ایرانی گفت که یک کمبود فوتبال ایران وجود دارد که باید برطرف شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن تمجید از بازیکنان ایرانی گفت که یک کمبود فوتبال ایران وجود دارد که باید برطرف شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، دراگان اسکوچیچ که از زمان قبول هدایت تیم ملی فوتبال ایران، این تیم را به ۱۰ پیروزی و یک تساوی در ۱۱ بازی رسانده، در گفت‌وگو با نشریه «وچرینجی لیست» چاپ زاگرب کرواسی، در پاسخ به این پرسش که «رازش برای احیای تیم ملی فوتبال ایران چیست؟»، گفت: مهمترین چیز این است که ما با جزییات و باکیفیت کار می‌کنیم. حضور هفت ساله‌ام در ایران و شناختم از لیگ و بازیکنان نیز به من کمک کرد، اما کیفیت کاری‌ کادرفنی‌مان که شامل ماریو تات و ملادن ژگانیر هم می‌شود، اصلی‌ترین دلیل کسب این نتایج خوب است.

وی که پس از استانکو پوکلپوویچ، تومیسلاو ایویچ، میروسلاو بلاژوویچ و برانکو ایوانکوویچ، چهارمین مربی کروات تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است، در پاسخ به این پرسش که «آیا پیش از پذیرفتن هدایت تیم ملی ایران با مربیان کروات صحبتی داشتید؟»، اظهار داشت: پیش از قبول هدایت تیم ملی با هیچ یک از مربیان کروات در تماس نبودم و مشورتی هم از آنها نگرفتم، اما همه ما رابطه خوبی با هم داریم و با یکدیگر در ارتباط هستیم. می‌توان گفت که من رابطه نزدیکتری با زلاتکو کرانچار داشتم که یک انسان به معنای واقعی کلمه بود.

اسکوچیچ افزود: زمانی که متوجه شدم کرانچار فوت کرده، در ایران بودم و صبح همان روز بابت شنیدن این خبر گریه می‌کردم. بعدازظهر همان روز رفتم و بازی پرسپولیس را از نزدیک ببینم و سعی کردم آرامشم را حفظ کنم، اما وقتی وارد ورزشگاه شدم و تصویر بزرگی که برای یادبود او روی سکوها گذاشته بودند را دیدم، نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و دوباره گریه‌ام گرفت. وقتی من و برانکو یکبار برای تماشای بازی‌های تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به قطر رفتیم، کرانچار شنید ضیافت بزرگی برای ما به عنوان یک دوست تدارک دید. این هیچ ربطی به فوتبال و تاکتیک‌ها ندارد، او مردی با شخصیت فوق‌العاده بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در تیمش بازیکنان نام‌آشنایی همچون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی دارد که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند، درباره صادق محرمی مدافع دینامو زاگرب تصریح کرد: صادق محرمی را از ۱۶ سالگی می‌شناسم چون آن زمان سرمربی تیم ملوان بندرانزلی بودم و او در تیم جوانان ملوان بود. محرمی در ادامه چیزهای زیادی از خود به نمایش گذاشت و حالا به عنوان یک فوتبالیست سطح بالا در حال پیشرفت است. صادق همچنان عضو تیم دینامو است، اما به خاطر مصدومیت‌ها و شرایط ناخوشایند هنوز نتوانسته پنانسیل واقعی‌‌اش را نشان دهد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، صادق می‌تواند پتانسیل واقعی‌اش را به نمایش بگذارد. محرمی انسان و فوتبالیست فوق‌‌العاده‌ای است.

اسکوچیچ درباره تفاوت‌های بین لیگ‌های ایران و کرواسی خاطرنشان کرد: فوتبالیست‌های ایرانی به طور فردی و از نظر فنی توانمند و از لحاظ بدنی مقاوم و واقعاً در سطحی حسادت‌آمیز هستند. چیزی که فوتبال ایران کمبود دارد و جای پیشرفت زیادی در آن می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. آنها در کارهای تاکتیکی به اندازه کافی خوب نیستند، اما وقتی بلند مدت به این قضیه نگاه می‌کنم، می‌توانند بیاموزند و سطح فوتبال‌شان بالاتر از این برود. اروپایی‌ها همیشه از نظر تاکتیکی منظم و مرتب بوده‌اند و از آنجا که ایران حالا بازیکنان بیشتری در تیم‌های اروپایی دارد، این امر به آرامی در حال تغییر است.

سرمربی تیم ملی درباره تفاوت میان ایرانیان و مردم کشورهای عربی گفت: اولین ویژگی که ایرانیان در آن خاص هستند، میهمان نوازی استثنایی‌شان است. ابتدا این ویژگی ایرانی‌ها را به هر کروات می‌گویم و برایش توضیح می‌دهم. در کشورهای اروپایی به دلیل عدم آگاهی و درک درست، تصویری کاملاً اشتباه از ایران به وجود آمده است و اگر شما به ایران بیایید متوجه می‌شوید که چه ملت شگفت‌انگیزی هستند، چقدر به دیگران احترام می‌گذارند و برای آنها ارزش قائل هستند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )