نمایشی که تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات داشت نشان داد این تیم برای رسیدن به دروازه حریفان «تاکتیک» ویژه ای ندارد و روی خلاقیت و «تکنیک» فردی بازیکنان به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروزی بر امارات هر چند برای تیم ملی و فوتبال ایران یک اتفاق خوشحال کننده است و مسیر این تیم برای رسیدن به جام جهانی را هموارتر کرد اما نگرانی هایی را برای دیدارهای آینده به وجود آورد که در صورت ریشه داوندن در تیم اسکوچیچ کار را پیچیده می کند.

اگر VAR نبود و شجاع خلیل زاده اخراج و سردار آزمون تعویض می شد، مشخص نبود چه سرنوشتی برای تیم ملی رقم می خورد. با این که این اتفاق رخ نداد اما تیم ملی بازهم برای رسیدن به دروازه امارات که در زمین خودش هم تیم زهردار و خطرناکی نبود به مشکل خورد و روی خلاقیت فردی به گل رسید.

واقعیت تیم ملی این است که هر چند نوار پیروزی هایش هر بازی بلندتر از قبل می شود و بر تعداد بردهای اسکوچیچ اضافه می شود اما این موفقیت براساس تکنیک و خلاقیت های فردی بازیکنان به دست می آید نه تاکتیک سرمربی و کادر فنی.

بررسی دوباره بازی ایران و امارات نشان می دهد که تیم ملی در طول این دیدار نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کند. تعداد موقعیت های درون محوطه جریمه تیم ملی به تعداد انگشتان یک دست هم نرسید. این عملکرد برابر تیمی که دفاع کند و شکننده ای داشت قابل قبول نیست و باید کادر فنی را وادار به تفکر کند.

یکی از بزرگترین نقاط ضعف تیم ملی ایران نداشتن سرعت تیمی و کندی بیش از حد بازیکنان در انتقال توپ خصوصا در خط میانی است که عملا به تیم حریف فرصت جاگیری و بستن فضاهای رساندن توپ به مهاجمان را می دهد.

مرکز زمین تیم ملی ایران که قلب تیم به شمار می رود بسیار کند و سنگین عمل می کند و بازیکنان این پست با تعلل و سرحوصله توپ را به گردش در آورد که این در دیدار با تیم هایی که سرعت بالایی دارند قطعا تیم ملی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

اسکوچیچ اگر می خواهد تیمش در دیدار با کره جنوبی به مشکل نخورد باید تاکتیکی مناسب برای گلزنی در نظر بگیرد و فکری هم به حال سرعت دادن به بازی در مرکز زمین کند تا سردار آزمون و مهدی طارمی با آمادگی بالای بدنی که دارند بتوانند بیشتر در موقعیت گلزنی قرار بگیرند.

تیم ملی بازیکنانی در اختیار دارد که در بهترین دوران فوتبال خود هستند و با هر مربی دیگری هم چنین عملکردی را از خود به نمایش می گذاشتند. بنابراین بردهای این تیم را نباید خیلی به حساب اسکوچیچ گذاشت چرا که نقاط ضعفی که مربوط به کادر فنی می شود در تیم ملی بسیار بیشتر از نقاط مثبتی است که این تیم دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۰ )