کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت که شاگردان ناظم‌الشریعه در جام جهانی لیتوانی می‌خواهند نظر مردم را نسبت به فوتسال کشورمان تغییر دهند.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت که شاگردان ناظم‌الشریعه در جام جهانی لیتوانی می‌خواهند نظر مردم را نسبت به فوتسال کشورمان تغییر دهند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصغر حسن‌زاده در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، درباره جای نگرفتن میان بهترین بازیکنان جهان با وجود کسب چهار عنوان مرد سال فوتسال آسیا، با حالتی طنز گفت: این چیزی است که همیشه با هم‌تیمی‌هایم درخصوص آن صحبت می‌کنیم. آنها به من می‌گویند اگر نام من «حسن‌زادینیو»، «حسن‌زادائو» یا چیزی مانند این بود، در میان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته می‌شدم!

« صادقانه باید بگویم جوایز را به این مهمی نمی‌بینم.»، وی ضمن بیان این جمله اظهار داشت: این واقعیت که من به‌عنوان یکی از بهترین‌های جهان شناخته نمی‌شوم، برای من ناامیدکننده نیست. فقط برای تمرکز روی بازی کردن خودم و لذت از کاری که انجام می‌دهم، تلاش می‌کنم و همین برای من کافی است.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران با تمجید از نمایندگان قاره کهن بیان کرد: تیم‌های آسیایی تکنیک و تاکتیک متخص به خود را دارند. آنها با نظم بیشتر و بر مبنای تیم بازی می‌کنند که شاید کمتر سرگرم‌کننده و بر مبنای ستارگان باشد. این موضوع شاید نشان دهد چرا بازیکنان ما نسبت به بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ اروپا یا آمریکای جنوبی بازی می‌کنند، کمتر در معرض دید هستند.

حسن‌زاده با بیان اینکه کشورمان بسیاری از اوقات جزو مدعیان یا تیم‌های بزرگ جهان فوتسال نامیده نمی‌شود، تصریح کرد: به همین خاطر می‌خواهیم عملکرد خوبی در جام جهانی از خود ارائه کنیم. این به ما نشان می‌دهد نسبت به سایر تیم‌ها، در چه جایگاهی ایستاده‌ایم و از هر تورنمنت دیگری به ما دیدی بازتر می‌هد. ما اینجا هستیم تا دیدگاه مردم را نسبت به خودمان و نظر آنها را نسبت به تیم‌های آسیایی، به‌ویژه ایران تغییر بدهیم.

وی درخصوص شکست مقابل تیم ملی روسیه در جام جهانی ۲۰۱۶ که مانع صعود شاگردان ناظم‌الشریعه به فینال مسابقات بود، عنوان کرد: بیشتر بازیکنانی که کنار ما حضور دارند، در آن بازی به میدان رفتند. ما درخصوص این مسابقه بسیار با یکدیگر صحبت کردیم و به یاد داریم این شکست چقدر دردآور بود. نمی‌خواهیم دوباره چنین اتفاقی برای ما رخ دهد و به دنبال جایگاهی بالاتر هستیم. هرچند ما باید واقع‌بین باشیم. بازی‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و تیم‌ها حرفه‌ای‌تر. ما می‌دانیم کار دشواری داریم، اما هدف ما یک گام بیشتر و رسیدن به فینال است.

کاپیتان تیم ملی ایران در مورد دیدار به‌یادماندنی این تیم مقابل برزیل، در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی کلمبیا که به شکست سلسائو انجامید، گفت: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد می‌توانیم برزیل را شکست بدهیم و لحظه‌ای بسیار ویژه بود. این مسابقه احساسات متضادی در بر داشت. ما شوق زیادی بابت بهترین تیم جهان داشتیم و بسیار ناراحت بودیم که دیگر فالکائو را دوباره نمی‌بینیم. او دیدنی‌ترین بازیکنی بود که فوتسال به خود دیده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.