مدافع تیم ملی ایران از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال محکوم شده و اکنون این سؤال پیش آمده که می‌تواند برای تیم ملی بازی کند یا نه.

مدافع تیم ملی ایران از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال محکوم شده و اکنون این سؤال پیش آمده که می‌تواند برای تیم ملی بازی کند یا نه. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای دو بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال آرایی صادر کرده که ابهاماتی را به وجود آورده است. در رأی کمیته اخلاق، فرشید اسماعیلی، بازیکن فصل گذشته استقلال به پرداخت ۵۰ میلیون ریال و محمدحسین کنعانی‌زادگان، بازیکن سابق پرسپولیس به دو جلسه محرومیت تعلیقی به مدت دو سال و همچنین پرداخت جریمه ۲ میلیار ریالی (۲۰۰ میلیون تومانی) محکوم شدند.

با وجود این رأی، این دو بازیکن در صورت ادامه فعالیت در فوتبال ایران مشکلی برای همراهی تیم‌های خود ندارند و محرومیت کنعانی‌زادگان نیز تعلیقی است که در صورت تخلفی مجدد محرومیت او فعال خواهد شد، اما نکته اعلام رأی، توضیح کمیته اخلاق است که اعلام کرده فعالیت این دو بازیکن پس از اخذ تاییدیه از این کمیته امکان‌پذیر خواهد بود.

مسئله پیش آمده، در مورد محمدحسین کنعانی‌زادگان است که ۱۵ و ۲۰ مهر باید تیم ملی را در دو بازی مقابل امارات و کره جنوبی همراهی کند و سؤال اینجاست که آیا با وجود این رأی کنعانی‌زادگان می‌تواند برای تیم ملی بازی کند و برای حضور در تیم ملی نیاز به اخذ مجوز از کمیته اخلاق دارد؟

با توجه به رأی کمیته اخلاق که او را مدافع سابق پرسپولیس معرفی کرده، شاید این تصور ایجاد شود که محرومیت تعلیقی این بازیکن و مسئله اخذ مجوز مربوط به رده باشگاهی باشد، اما از آنجایی که آرای کمیته اخلاق سراسری است و محرومیت انضباطی محسوب نمی‌شود، این مسئله شامل تیم ملی هم خواهد شد.

در خصوص اخذ مجوز برای ادامه فعالیت، شاید توضیحات کمیته اخلاق مبهم بوده، اما اخذ مجوز منوط به پرداخت جرایم نقدی است. با توجه به اینکه در پرونده اسماعیلی و کنعانی‌زادگان محکومیت مالی هم وجود دارد، این دو بازیکن باید جریمه خود را پرداخت کرده و با ارائه فیش واریزی به کمیته اخلاق، مجوز ادامه فعالیت خود را دریافت کنند.

مشابه چنین اتفاقی مردادماه سال ۱۳۹۷ برای حسین کعبی و محسن مسلمان رقم خورده بود که کمیته اخلاق به یک باره اعلام کرد به دلیل بی‌توجهی این دو بازیکن به اخطارهای کمیته اخلاق تا اطلاع ثانوی محروم خواهند بود. پس از مراجعه این دو بازیکن به کمیته اخلاق مشخص شد به دلیل عدم پرداخت جریمه این محرومیت شامل حال آنها شده و پس از پرداخت جریمه مشکل محرومیت نیز حل شد.

با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد کنعانی‌زادگان مشکلی برای همراهی تیم ملی داشته باشد و با پرداخت جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی مجوز لازم برای ادامه فعالیت او صادر خواهد شد. فرشید اسماعیلی هم مشمول همین شرایط است، اما کنعانی‌زادگان تا دو سال در صورت تخلف مشابه که البته کمیته اخلاق به نوع تخلف او اشاره نکرده، دو جلسه محرومیت تعلیقی‌اش اعمال خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.