شرکت تجهیزات فناوری وابسته به فیفا حاضر به ارسال ابزار خود به تهران برای استفاده از کمک داور ویدئویی نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران پس از الزام فیفا مبنی بر استفاده از داور ویدئویی برای ادامه میزبانی تیم ملی ایران در مرحله انتخابی نهایی جام جهانی قطر خواستار همکاری با شرکت «هایتای» شد تا بتواند تجهیزات مورد تأیید را به تهران بیاورد.

فدراسیون فوتبال از اوایل مردادماه مکاتبات خود با این شرکت را که با فیفا قرارداد رسمی برای توسعه استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی منعقد کرده است آغاز کرد. این شرکت ابتدا نسبت به واگذاری این دستگاه‌ها و دوربین‌های تلویزیونی مرتبط با آن اعلام آمادگی کرد اما با جدی شدن موضوع از سوی فدراسیون، نسبت به ادامه مذاکرات امتناع کرد.

شرکت وابسته به فدراسیون جهانی فوتبال دلیل عدم تمایل برای ارائه خدمات به کشور ایران را تحریم‌های مالی و بانکی عنوان کرد تا شهاب‌الدین عزیزی خادم و حسن کامرانی فر سراغ گزینه دوم بروند.

کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون پس از دریافت مجوز از رئیس فدراسیون مکاتباتی را با یک شرکت آسیایی و یک شرکت اروپایی آغاز کرد تا آنها سیستم استفاده از داور ویدئویی را در ورزشگاه آزادی مجهز کنند.

کامرانی فر به توافق قطعی با یکی از این شرکت‌ها رسیده تا تکنولوژی استفاده از VAR را برای مدت چهار روز در ورزشگاه آزادی مستقر کند تا در دیدار تیم ملی ایران با کره جنوبی از آن استفاده شود.

توافق فدراسیون فوتبال با این شرکت در حال نهایی شدن است اما عزیزی خادم همچنان در تلاش است تا با مذاکره با شرکتی اروپایی بتواند این تجهیزات استیجاری را برای مدت بیشتری در تهران نگه دارد.

بنابراین مشکل استفاده از داور ویدئویی با وجود کارشکنی شرکت وابسته به فیفا به طور قطع حل شده است و این تکنولوژی در جریان بازی با کره جنوبی در تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران ۱۵ مهرماه میهمان امارات خواهد بود و سپس در تاریخ ۲۰ مهرماه در تهران از کره جنوبی پذیرایی می‌کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )