سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه تیم صربستان حریف «چغر و بد بدنی» بود، گفت: تیم آمریکا به دلایلی ضعیفتر از سایر تیم‌های گروه ششم جام جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران روز سه شنبه در نخستین دیدار خود در جام جهانی لیتوانی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ تیم صربستان را شکست بدهد. شاگردان سیدمحمد ناظم الشریعه که در گروه ششم این رقابت‌ها هستند، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز جمعه با تیم آمریکا بازی می‌کنند و در صورت برد در این مسابقه صعودشان به مرحله نیمه نهایی تا حد زیادی قطعی خواهد شد.

این در حالی است که آمریکا در نخستین بازی خود در این گروه برابر آرژانتین با ۱۰ گل شکست سنگینی را متحمل شد.

ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص تقابل امروز تیمش با آمریکا باتوجه به شکست سنگین این حریف برابر آرژانتین گفت: فعلاً کاری به آرژانتین نداریم. تمام تمرکزمان روی بازی با آمریکا است. استراتژی ما این است که قدم به قدم جلو می‌رویم.

وی افزود: فیلم بازی آمریکا را گرفته‌ایم و این تیم را آنالیز می‌کنیم. یک گروه آنالیز که در ایران هم هست به ما کمک می‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران خاطرنشان کرد: تیم آمریکا به علت‌های مختلف شاید ضعیف‌تر از تیم‌های دیگر این گروه باشد. شاید آمریکا فکر نمی‌کرد این اتفاق در بازی با آرژانتین برایش رخ بدهد ولی عنان کار از دستش در رفت. آمریکا آمده بود آرژانتین را ببرد. این مشکل بزرگ آمریکا بود. آنها وقتی به خودشان آمدند که در پنج دقیقه اول ۵-۶ گل خوردند که شیرازه این تیم را از هم پاشید.

ناظم الشریعه همچنین درباره اتفاقات بازی ایران با صربستان و اخراج حمید احمدی در این مسابقه، گفت: جام جهانی میدان اشتباه نیست. اخراج حمید احمدی سر کلاف را از دست ما خارج کرد. باید بازیکنان جایگزین می‌گذاشتیم و کار سخت شد ولی خدا را شکر می‌کنم بازیکنان به آن بلوغ فکری رسیده‌اند که کمک کنند. اگر ناراحت بودم به خاطر گل خوردنمان بود چون بچگانه گل می‌خوردیم. برای بازی اول نتیجه خیلی، خیلی خوبی بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: صربستان حریف «چغر و بد بدنی» بود. بعضی از تیم‌ها به قول ما فوتسالی‌ها «چرک» بازی می‌کنند و به شما می‌پیچند که کار را سخت می‌کند. باید آنقدر باهوش باشید که به این تیم‌ها نپیچید و فوتسال خودتان را دیکته کنید. در نیمه دوم این اتفاق افتاد. البته وقتی صربستان «پاورپلیر» (بازی پنج نفره) می‌کرد شرایط عوض می‌شد ولی بچه‌های ما هفت، هشت دقیقه راحت بازی کردند و چند فرصت از دست به خاطر جوانی بازیکنانی چون اولادقباد و شجری از دست دادیم.

ناظم الشریعه که در گفتگوی تصویری با سایت فدراسیون فوتبال ایران حضور یافته بود، درباره عصبی بودن تیم ملی فوتسال ایران گفت: تیم عصبی نبود اما عصبی شد. داشتیم بر اساس برنامه ریزی کار را جلو می‌بردیم. در دقیقه ۴ دو گل به صربستانی زده بودیم؛ تیمی که چند روز قبل برابر برزیل مساوی شده بود. این برای ما خوب بود. مطمئن بودیم که بازهم گل می‌زدیم ولی داور هم کمی بی تجربگی و گل مُسلم ما را مردود اعلام کرد چون گفت "توپ را باید این‌طرف تر می‌گذاشتید".

وی که در بازی با صربستان از داور مسابقه کارت زرد گرفت، اظهار کرد: علاقه‌ای ندارم درباره کار داوری صحبت کنم. این اولین کارت زرد دوران مربیگری ام بود و بسیار ناراحت هستم چون ادعا می‌کنم داور باید کار خودش را انجام بدهد و من هم کار خودم را بکنم. وظیفه داور این است که اگر بازیکن توپ را اشتباه گذاشته است قبل از آن بگوید.

به گزارش خبرنگار مهر، ایران در حالی با آمریکا بازی خواهد کرد که شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال هم روز گذشته به لیتوانی رفت و در اردوی بازیکنان تیم ملی حضور یافت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.