ملی پوش تیم فوتسال که در کمپین بین المللی برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال زنان حضور دارد و نامه به فیفا را امضا کرده است اظهار امیدواری کرد این کمپین با حمایت بزرگان فوتبال همراه شود.

فرشته کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نامه اعتراض‌آمیز زنان فوتسالیست مطرح جهان به رییس فیفا برای برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتسال زنان گفت: جام‌جهانی فوتبال در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود و در فوتسال فقط جام جهانی مردان را داریم. فقط در بخش فوتسال زنان رقابت‌های جام‌جهانی برگزار نمی‌شود. در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ مسابقات به‌صورت آزمایشی برگزار شد و تیم‌ملی فوتسال زنان ایران نیز در این رقابت‌ها شرکت کرد.

ملی‌پوش فوتسال زنان ایران ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها باعث پیشرفت و دیده شدن فوتسال زنان ایران نیز شد. رقابت‌های جام جهانی انگیزه ملی‌پوشان را بیشتر کرد و همچنین باعث دیده شدن تیم ملی فوتسال زنان ایرانی شد. از سال ۲۰۱۵ دیگر این رقابت‌ها برگزار نشد و حتی صحبتی راجع‌به برگزاری آن‌ها به میان نیامد.

وی ادامه داد: خانم «ناتالیا» بازیکن اسپانیایی با کمک دوستان رسانه‌ای خود در حال تشکیل کمپین است تا فیفا را مجاب کنند این رقابت‌ها برگزار شود چراکه عدم برگزاری جام‌جهانی فوتسال زنان یکی از نقاط ضعف فیفا به شمار می‌رود. به من نیز پیشنهاد شد و من این نامه را امضا کرده‌ام و امیدوارم در ادامه سایر ملی‌پوشان و حتی بزرگان فوتبال نیز از ما حمایت کنند تا فیفا مجاب به برگزاری جام‌جهانی فوتبال زنان شود. امیدوارم اصحاب رسانه نیز در کنار ما حضور داشته باشند، این کمپین نیاز به حمایت جهانی دارد و بازیکنان و ملی‌پوشان سایر کشورها نیز باید در آن شرکت کنند تا به نتیجه برسیم.

فرشته کریمی در پایان تاکید کرد: دیگر چیزی به پایان فعالیت بازیگری نسل ما نرسیده است، مگر دیگر چقدر می‌خواهیم برای تیم‌ملی بازی کنیم؟ امیدوارم کمپین هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و شاهد برگزاری رقابت‌های فوتسال جام‌جهانی زنان باشیم. قطعاً به‌تنهایی نمی‌توانیم کاری کنیم امیدوارم بزرگان فوتبال و اصحاب رسانه در این کمپین کنار ما حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از شروع جام جهانی فوتسال مردان به میزبانی لیتوانی، زنان مطرح فوتسالیست در جهان در نامه ای اعتراض آمیز به رئیس فیفا خواهان پایان دادن به رفتار بسیار تبعیض آمیز در فوتسال بین زنان و مردان شدند.

به گزارش گاردین، در این نامه از فیفا خواسته شده است تا با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال زنان، رویکرد خود را در قبال بانوان اصلاح کند.

«ناتالیا اوریوه» بازیکن اسپانیایی و رئیس انجمن فوتسال زنان اسپانیا در این خصوص گفت: ما مورد تبعیض قرار گرفته ایم. این کلید ماجرا است. نمی خواهم از کلمه تبعیض به عنوان قربانی نام ببرم چرا که این یک واقعیت است.

بازیکنان برجسته فوتسال که از کمپین رسانه های اجتماعی همراه با درخواست از فیفا حمایت می کنند عبارتند از آماندینای برزیلی صاحب ۶ عنوان بهترین بازیکن جهان، آنیتا لوخان کاپیتان اسپانیا و قهرمان یورو ۲۰۱۹، فرشته کریمی صاحب دو عنوان قهرمانی آسیا با تیم ایران و آنا کاتارینا دروازه بان بنیفکا و پرتغال.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.