شب دوم از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شبی است که هواداران پاری‌سن‌ژرمن منتظر تماشای اولین نمایش اروپایی فوق‌ستاره آرژانتینی‌شان هستند.

شب دوم از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شبی است که هواداران پاری‌سن‌ژرمن منتظر تماشای اولین نمایش اروپایی فوق‌ستاره آرژانتینی‌شان هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و در دومین شب از این رقابت‌‌ها، امشب (چهارشنبه) هشت بازی در گروه‌های A تا D‌ برگزار می‌شود که بدون شک مهمترین آنها مصاف اینتر و رئال مادرید در گروه D و نبرد لیورپول و میلان در گروه B است. اینها اما تنها گوشه‌ای از اتفاقات مهمی هستند که قرار است امشب رخ دهند.

در ادامه به وضعیت هر یک از گروه‌های A تا D که تیم‌های‌شان امشب به میدان می‌روند نگاهی می‌اندازیم.

گروه A این گروه یکی از سخت‌ترین گروه‌های فصل جاری است، چرا که در آن فینالیست‌های دو فصل گذشته یعنی منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن نایب قهرمان فصل گذشته، به همراه لایپزیگ تیمی که دو فصل پیش به نیمه نهایی رسید، حضور دارند. بد‌شانس‌ترین تیم این گروه هم قطعاً تیمی نیست جز کلوب بروژ بلژیک که صعودش از این گروه تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. از قضا این تیم کارش را باید با پذیرایی از پرستاره‌ترین تیم گروه یعنی پاری‌سن‌ژرمن آغاز کند، تیمی که بعد از به خدمت گرفتن ستارگانی مانند لیونل مسی، سرخیو راموس، اشرف حکیمی، جورجینیو واینالدوم و جان لوئیجی دوناروما یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود. اگر مسی در بازی امشب برای PSG‌ به میدان برود، برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ با پیراهنی جز بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد کرد. سرسخت‌ترین رقیب مسی و یارانش در این گروه منچسترسیتی است که فصل گذشته گواردیولا آن را تا آستانه قهرمانی پیش برد و تنها با قبول شکست یک بر صفر مقابل چلسی از رسیدن به این هدف بازماند.

در مقایسه با پاریسی‌ها، سیتی کار سخت‌تری در ابتدای راه دارد چرا که باید میزبان لایپزیگ باشد، البته لایپزیگی که سرمربی خلاقش یولیان ناگلسمان را دیگر در اختیار ندارد و ستاره‌هایی مانند دایوت اوپامکانو و ابراهیم کوناته را هم از دست داده است. در هر صورت چیزی که انتظار می‌رود در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و در گروه A رقابت‌ها ببینیم، صعود دو تیمی است که به پشتوانه درآمدهای نفتی مالکان‌شان اکثر ستاره‌های دنیا را به خدمت گرفته‌اند و متهم به دور زدن بازی جوانمردانه مالی یوفا هم هستند.

گروه B

به گروه مرگ خوش آمدید. اینجا جایی است که هر یک از تیم‌هایش خودشان را بدشانس‌‌ترین در سید خود در قرعه‌کشی مرحله گروهی می‌دانند. از اتلتیکومادرید سرگروه به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لالیگا گرفته تا لیورپول سید دومی، پورتوی سید سومی و میلان سید چهارمی. گروه B از آن گروه‌هایی است که نمی‌توان روی هیچکدام از تیم‌هایش خط کشید و شانسی برای صعود آن قائل نبود. روی کاغذ شاید لیورپول و اتلتیکومادرید بیشترین شانس را برای صعود داشته باشند، اما میلان هم نایب قهرمان فصل گذشته سری A است که فصل جاری را هم خوب شروع کرده و پورتویی که مهدی طارمی را در اختیار دارد نیز تیمی است که فصل گذشته یوونتوس را حذف کرد و چلسی را هم در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی در استمفوردبریج شکست داد، هرچند که در مجموع دو بازی رفت و برگشت مغلوب این تیم شد.

بازی‌های این گروه با میزبانی لیورپول از میلان در آنفیلد آغاز می‌شود، مصاف دو تیمی که جدال‌های‌شان در فینال لیگ قهرمانان سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ هنوز هم از یاد و خاطر خیلی‌ها نرفته است. همزمان مهدی طارمی و یارانش در تیم تحت هدایت سرجیو کونسیسائو هم کارشان را با بازی در خانه تیمی مانند اتلتیکومادرید آغاز می‌کنند که به راحتی دروازه‌اش باز نمی‌شود و یکی از قوی‌ترین ساختارهای دفاعی را در میان تمام تیم‌های قاره سبز دارد. یکی از جذاب‌ترین سناریو‌های این گروه می‌‌تواند تلاش لیورپول برای تسویه حساب با میلان بابت شکست در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۷ و شکست مقابل اتلتیکومادرید در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰-۲۰۱۹ باشد و این همان چیزی بود که کلوپ هم پس از مشخص شدن قرعه تیمش در فصل جاری لیگ قهرمانان به آن اشاره داشت.

گروه C

در شرایطی مشابه به گروه قبلی، در گروه سوم مسابقات هم همه تیم‌ها شانس صعود دارند از آژاکس و دورتموند گرفته تا اسپورتینگ لیسبون و حتی بشیکتاش ترکیه. اسپورتینگ فصل گذشته بعد از ۱۹ سال قهرمان لیگ برتر پرتغال شد و آژاکس هم با ۱۶ امتیاز اختلاف اردویژه هلند را فتح کرد، اما شاید دورتموند مدعی اصلی به‌عنوان سرگروه باشد. در طرف مقابل هم می‌توان بشیکتاشی که بعد از چهار سال دوباره به لیگ قهرمانان برگشته را کم‌شانس‌ترین تیم برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دانست.

گروه D

گروه چهارم گروه رقبای آشناست. سه تیم از چهار تیم این گروه فصل گذشته نیز همگروه بودند: اینتر، رئال مادرید، شاختار دونتسک. در کنار این تیم‌ها یک شگفتی‌ساز به نام شریف تیراسپول مولدوای هم قرار گرفته است که اولین نماینده کشورش در لیگ قهرمانان اروپاست و شاید همین که به مرحله گروهی این رقابت‌ها رسیده آنقدر برایش مایه افتخار باشد که حذف شدنش ناکامی محسوب نشود.

اگرچه رئال مادرید به‌عنوان تیم سید دومی گروه دارای بیشترین شانس برای صعود محسوب می‌شود، اما بی‌شک باانگیزه‌ترین تیم اینتر است که آمده از کهکشانی‌‌ها و شاختار بابت اینکه فصل گذشته سبب شدند نماینده ایتالیا حذفی تلخ به‌عنوان تیم چهارم گروه داشته باشد، انتقام بگیرد. این اینتر اما با اینتر فصل گذشته تفاوت‌های زیادی دارد که مهمترینش روی کار آمدن سیمونه اینزاگی به جای آنتونیو کونته به‌عنوان سرمربی و جدایی بهترین گلزنش روملو لوکاکو و بهترین مدافعش یعنی اشرف حکیمی است که به ترتیب به چلسی و پاری‌سن‌ژرمن پیوسته‌اند. رئال مادرید هم با تغییراتی مهم وارد فصل جدید شده است که مهمترین آنها رفتن سرمربی تیم زین‌الدین زیدان و بازگشت کارلو آنچلوتی به‌عنوان جانشین او و جدایی کاپیتان باسابقه تیم سرخیو راموس به‌عنوان بازیکن آزاد برای پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن است. شاختار دونتسک هم که فصل گذشته در دو بازی رفت و برگشت رئال مادرید را شکست داد، مانند دو رقیب دیگرش در مرحله گروهی فصل گذشته، سرمربی‌اش را عوض کرده و روبرتو دزربی سرمربی فصل گذشته ساسولو را روی کار آورده است.

برنامه بازی‌های شب دوم هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

چهارشنبه - ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور)

گروه A منچسترسیتی - لایپزیگ (۲۳:۳۰) بروژ - پاری‌سن‌ژرمن (۲۳:۳۰)

گروه B اتلتیکومادرید - پورتو (۲۳:۳۰) لیورپول - میلان (۲۳:۳۰)

گروه C بشیکتاش - دورتموند (۲۱:۱۵) اسپورتینگ لیسبون - آژاکس (۲۳:۳۰)

گروه D شریف - شاختار دونتسک (۲۱:۱۵) اینتر - رئال مادرید (۲۳:۳۰)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.