بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، عملکرد خوب لژیونرها تأثیر زیادی در موفقیت تیمِ اسکوچیچ داشته است.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، عملکرد خوب لژیونرها تأثیر زیادی در موفقیت تیمِ اسکوچیچ داشته است. مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره نتایج تیم ملی فوتبال در دو دیدار ابتدایی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: در بازی اول مقابل سوریه به دلیل اینکه اردوی تیم ملی دیر تشکیل شد و بازیکنان کمتر در کنار هم بودند، شاهد بازی ناهماهنگی بودیم. شاید مهمترین نکته بازی اول این بود که سه امتیازی ارزشمند را کسب کردیم. در بازی دوم اما شرایط متفاوت شد و ملی‌پوشان با هماهنگی بیشتری بازی کردند و یک بازی فوق‌العاده را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: مقابل عراق خیلی زود به گل رسیدیم که کمک زیادی در ادامه بازی به ما کرد و توانستیم یک پیروزی پرگل مقابل حریف سرخت همیشگی‌مان به دست بیاوریم. بازیکنان کناری ما خیلی خوب در حملات شرکت می‌کردند و فضاسازی می‌کردیم. در اکثر زمان بازی، شاگردان اسکوچیچ پرس بسیار خوبی انجام می‌دادند و هر وقت توپ را از دست می‌دادند در سریع‌ترین زمان ممکن توپ را از حریف در اختیار می‌گرفتند و یک بازی فیزیکی و تاکتیکی را از تیم ملی دیدیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با تمجید از عملکرد لژیونرها خاطرنشان کرد: شاکله اصلی ترکیب تیم ملی با استفاده از بازیکنان شاغل در اروپا شکل گرفته است و اکثر بازیکنان ما که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند در بهترین سطح کیفی خودشان هستند. طارمی، جهانبخش، آزمون، قدوس و ... در تیم‌های خود نقش کلیدی دارند و وقتی به تیم ملی اضافه می‌شوند با آمادگی بالایی بازی می‌کنند که این موضوع در نتایج خوب ‌تیم ملی تأثیر فراوانی داشته است.

نامجومطلق درباره شروع فوق‌العاده تیم ملی و ادامه این روند تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: دو پیروزی ابتدایی تیم ملی و کسب شش امتیاز از لحاظ روحی می‌تواند خیلی در آینده به تیم اسکوچیچ کمک کند. این دوره از رقابت‌ها می‌تواند یکی از ادواری باشد که تیم ملی خیلی راحت و بی‌دغدغه به جام جهانی صعود می‌کند. به عقیده من در دو بازی بعدی هم مقابل امارات و کره جنوبی ملی‌پوشان مشکل خاصی برای پیروزی ندارند و با نتیجه‌گیری در دو بازی آینده ‌۷۰ درصد راه صعود به جام جهانی را طی خواهند کرد.

وی در مورد این موضوع که علی‌رغم انتقادها از سرمربی تیم ملی، اسکوچیچ نتایج خوبی کسب کرده است، تصریح کرد: اسکوچیچ ممکن است که از لحاظ سابقه و عملکرد همانند مربیانی چون کی‌روش نام بزرگی نداشته باشد، اما عملکرد او در تیم ملی ایران و کسب ۹ پیروزی پیاپی نشان می‌دهد که توانایی بالایی دارد. تیم ملی در مرحله قبلی با ویلموتس و همین بازیکنان در آستانه حذف از رقابت‌ها بود، ولی در حال حاضر اسکوچیچ یک تیم خوب و هماهنگ را مهیا کرده است و اگر از تیم ملی حمایت شود می‌توانیم صعود زودهنگامی به جام جهانی داشته باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )