باشگاه پرسپولیس بار دیگر به خاطر بدهی‌های مانده از گذشته با محرومیت از حضور در نقل و انتقالات روبرو شد و با وجود این که دو بدهی سنگین را رد کرده بود اما در سومین پرونده «گیر» افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال تا پنجشنبه گذشته فرصت پرداخت طلب گابریل کالدرون سرمربی پیشین آرژانتینی و دستیارش خواکین را داشت.

سرخپوشان پایتخت که پس از استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی زیر نظر مجید صدری فعالیت خود را دنبال می‌کنند موفق به تأمین منبع ۶۹۰ هزار دلاری این بدهی نشدند. بدهی بزرگی که در دوران مدیرعاملی محمدحسن انصاریفرد به پرسپولیس تحمیل شد اما او این بدهی را پرداخت نکرد تا کار به دوران سرپرستی مهدی رسول پناه و مدیرعاملی جعفر سمیعی بکشد.

مدیران وقت باشگاه نیز هرکدام در دوران مدیریتی خود درگیر بدهی‌های قبل تر شدند. رسول پناه بدهی به برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کرد و سمیعی نیز طلب ماریو بودیمیر را داد تا بخش قابل توجهی از بودجه‌های جاری صرف این موضوعات شود.

باشگاه پرسپولیس در فصل گذشته با وجود تکرار قهرمانی در لیگ برتر و کسب نایب قهرمانی در آسیا پاداشی را دریافت نکرد تا سمیعی مجبور شود حدود ۷۵ میلیارد تومان قرض بگیرد تا هزینه‌های فصل گذشته و همچنین بدهی به خارجی‌ها را پرداخت کند.

قرضی که قرار است از منبع درآمدهای این تیم از AFC پرداخت شود اما تحریم‌های بین‌المللی مالی مانع از انتقال این پول به حساب پرسپولیس شده است و سرخ‌ها نمی‌توانند آن را دریافت کنند.

سمیعی در دوران کم حاشیه مدیریتی خود تنها توانست قرض بگیرد تا هر وقت این پول رسید آن را تسویه کند.

حالا مجید صدری که به دلیل بازنشستگی نمی‌تواند مدیرعامل پرسپولیس شود در دوران کوتاه مدت سرپرستی‌اش ملزم به پرداخت بدهی سنگین ۶۹۰ هزار دلاری کالدرون و خواکین است.

پولی که رئیس هیأت مدیره پرسپولیس قرار بود همچون پروژه پرداخت زمستانی به بودیمیر پیش برود اما این اتفاق نیفتاد.

صدری در زمستان سال گذشته توانست پول قرض بگیرد و پول بودیمیر را بدهد تا یحیی گل محمدی خرید زمستانی داشته باشد اما این بار برای کالدرون با مشکل تأمین پول روبرو شد.

باشگاه پرسپولیس با علم بر اینکه در دادگاه عالی ورزش به محکومیت مقابل کالدرون تن خواهد داد صرفاً جهت اتلاف وقت، این پرونده را پیگیری کرد تا پول او را فراهم کند. دادگاه CAS نیز نه تنها بدهی سرخ‌ها به پیرمرد آرژانتینی را تأیید کرد بلکه این باشگاه را به پرداخت سود پنج درصدی بابت هر سال دیرکرد و همچنین هزینه‌های دادگاه محکوم کرد.

فیفا نیز تا ۹ سپتامبر (هجدهم شهریورماه) به باشگاه پرسپولیس مهلت داد تا این پول را واریز کند. سرخپوشان نیز همچون تابستان قبلی شروع به جذب بازیکن تا این تاریخ کردند تا با تیمی کامل برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ و همچنین لیگ برتر بیست و یکم آماده شوند.

باشگاه پرسپولیس با جیب خالی از پول، مکاتبه با کالدرون را ادامه داد تا از سرمربی آرژانتینی سابق خود وقت بگیرد. با این حال کالدرون پاسخی به این نامه‌ها نداد تا درخواست مجید صدری مبنی بر مهلت دوماهه برای تسویه را نپذیرد و سرخ‌ها با سومین محرومیت در یک سال گذشته روبرو شوند.

اتفاقی تکراری در پرسپولیس که میراث مدیران قبلی این تیم بود و سمیعی نیز نتوانست کاری برای این نابسامانی کند. حال باید دید سرپرست جدید باشگاه که به واسطه حضور چندماهه در پست ریاست هیأت مدیره با امور جاری آشنا شده چه تدبیری پیش خواهد گرفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )