کارشناس فوتبال گفت: درحالی که انتظار می‌‍رود هر چه از عمر لیگ برتر می‌گذرد سطح کیفی آن ارتقا پیدا کند برخلاف انتظارات این حاشیه و قیمت بازیکنان است که بالاتر می‌رود!

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بیستم از رقابتهای لیگ برتر نیز همانند چهار فصل پیش این مسابقات با قهرمانی تیم پرسپولیس به پایان رسید تا یحیی گل محمدی دومین قهرمانی پیاپی خود را با این تیم تجربه کند.

رحمان رضایی کارشناس فوتبال و ملی پوش اسبق کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این دوره از رقابتها بیان داشت: به طور کلی فاصله تیم‌ها در این فصل با هم کمتر شده بود و برخلاف فصل‌های پیش قهرمان در هفته آخر مشخص شد. اما این نزدیک شدن تیم‌ها را من به معنی ارتقا کیفی مسابقات نمی‌دانم. بلکه به نظر من یکی از کم کیفیت ترین لیگ‌های برتر را در این ۲۰ سال تجربه کردیم.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود هرچقدر از عمر لیگ برتر می‌گذرد کیفیت آن ارتقا پیدا کند، اما متاسفانه این‌طور نیست و حتی بعضی مواقع شاهد پیشرفت معکوس کیفیت هستیم. هرچقدر کیفیت پایین می‌آید، در مقابل قیمت بازیکنان و مربیان به همراه حاشیه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: در این فصل از مسابقات که پرسپولیس شایسته‌تر از دیگران و مستحق قهرمانی بود. آنها در نتیجه‌گیری ثبات داشتند و کمتر در طول فصل دچار فراز و نشیب شدند. اتفاقی که برای تیم‌های دیگر نیفتاد. سپاهان و استقلال که نزدیک ترین تیم‌ها به پرسپولیس بودند، هر کدام در مقاطعی از فصل دچار افت شدند و پرسپولیس که روند ثابتی داشت از این افت‌های مقطعی رقبایش برای پیشی گرفتن در جدول استفاده کرد.

مدافع اسبق تیم ملی و پرسپولیس در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از رموز موفقیت و قهرمانی سرخ پوشان، خط دفاعی بسیار قابل اعتماد و قابل اعتنا با رهبری جلال حسینی بود. در این پنج سال گذشته رفت و آمدهای زیادی در پرسپولیس صورت گرفته مدافعان و بازیکنان زیادی کم و زیاد شده‌اند؛ و تنها مهره ثابت به خصوص در فاز دفاعی، جلال حسینی بود که به ثبات در فاز دفاعی سرخ پوشان کمک کرد.

رضایی خاطرنشان ساخت: سپاهان در این فصل فوتبال تهاجمی خوبی به نمایش گذاشت و آمارها هم نشان می‌دهد آنها موفق ترین تیم در فاز هجومی بودند. اما ساختار دفاعی این تیم به استحکام پرسپولیس را نداشت، و این در حالی بود که سپاهان هم مهره‌های بسیار خوبی در فاز دفاعی در اختیار داشت که یکی از شاخص ترین آنها پیام نیازمند درون دروازه بود.

مربی فوتبال در خصوص سقوط دو تیم ماشین سازی و سایپا به لیگ یک بیان داشت: روند ماشین سازی به نوعی بود که شاید از همان اواسط نیم فصل اول هم می‌شد حدس زد این تیم گزینه اصلی سقوط است. اما سقوط سایپا یک شگفتانه برای لیگ بیستم بود و هرگز این اتفاق را در ابتدای فصل نمی‌شد پیش بینی کرد.

ملی پوش سابق کشور خاطرنشان ساخت: یکی از نقاط ضعف بزرگ لیگ برتر، فقر گل بود که این البته به ضعف تیم‌ها در خلق موقعیت بود. اکثر بازی‌های لیگ را یا به صورت زنده یا با تصاویر آرشیوی رصد کردم و خیلی کم دیدم تیمی بتواند در طول یک بازی بیشتر از تعداد انگشتان یک دست خلق موقعیت کند؛ و بازی‌های کم گل حاصل این فوتبال درجا و ساکن است.

وی بیان داشت: کارشناس مباحث پزشکی و کرونا نیستم، اما امیدوارم شرایط کرونایی کشور به نوعی پیش برود که انشاءالله بتوانیم لیگ بیست و یکم را با حضور هواداران در ورزشگاه شاهد باشیم. در این یک و نیم فصل اخیر فوتبال ایران واقعاً جای تماشاگران خالی بود و چه بسا بخشی از همین افت کیفی به عدم حضور تماشاگر به ورزشگاه بازگردد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.