گروه استان‌ها- کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن با انتقاد به عملکرد این تیم در لیگ بیستم گفت: مقصر شرایط فعلی کسانی هستند که بازیکنان بی‌کیفیت را وارد ذوب‌آهن کردند و از همین امروز باید شاکله و ساختار این تیم ترمیم شود.

گروه استان‌ها- کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن با انتقاد به عملکرد این تیم در لیگ بیستم گفت: مقصر شرایط فعلی کسانی هستند که بازیکنان بی‌کیفیت را وارد ذوب‌آهن کردند و از همین امروز باید شاکله و ساختار این تیم ترمیم شود. مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با انتقاد از عملکرد تیم فوتبال ذوب‌آهن در لیگ بیستم اظهار داشت: اگر بخواهیم کل فصل را در نظر بگیریم، ماندن ذوب‌آهن در لیگ برتر باعث خوشحالی است اما نحوه ماندن تیم جای تأسف دارد و باید دلایل این اتفاق بررسی و واکاوی شود. از یک‌ سال و نیم قبل به خاطر شرایط ذوب‌آهن ناراحت بودیم و هواداران از همه ناراحت‌تر بودند و به خاطر این وضعیت عذاب کشیدند.

وی ادامه داد: مشخص است که این مسیر از ابتدا اشتباه بود؛ قبلاً هم با چند تن از مسئولان صحبت کردم و به آنها گفته بودم که این اتفاقات رخ خواهد داد. اتفاقاتی که در این مسیر درون باشگاه رخ داد، دخالت‌هایی که از بیرون در امور باشگاه شد و انتخاب‌های که صورت گرفت، مشخص می‌کرد که راه ذوب‌آهن به ترکستان است.

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه انتقاداتش خاطرنشان کرد: واقعاً باعث تأسف است که باشگاه بزرگی مانند ذوب‌آهن که سابقه نایب قهرمانی آسیا و قهرمانی در جام حذفی را دارد، به حال و روزی افتاده که در ۳ سال اخیر برای بقا می‌جنگد و امسال که در ثانیه‌های آخر و به لطف نتایجی که رقم خورد، در لیگ ماند و این یک شکست بزرگ برای فوتبال اصفهان است. امیدوارم در فصل جدید تغییرات درست و در جهت منافع باشگاه صورت بگیرد و امیدوارم تفکرات نو و در جهت پیشبرد فوتبال و ورزش به باشگاه ذوب‌آهن وارد شود.

جدایی بازیکنان در ابتدای فصل تعمدی بود

رجب‌زاده افزود: به جز ابتدای فصل که مسیر باشگاه اشتباه بود همیشه از ذوب‌آهن حمایت کرده‌ام. این وضعیت را تا جایی تحمل کرده و بعد از رویه موجود انتقاد کردیم؛ از نیم‌فصل دوم من و سایر دوست‌داران ذوب‌آهن از این تیم حمایت کردیم، مخصوصاً هواداران که تا روز آخر حامی تیم بودند، اما در کل اگر از دیدگاه فنی به تیم نگاه کنید، متوجه مشکلات خواهید شد. ذوب‌آهن مقابل مس نیز فقط در ۱۰ دقیقه ابتدایی خوب بازی می‌کرد و این مسئله در بازی‌های قبلی نیز وجود داشت. در بازی‌های قبلی نیز ذوب‌آهن تنها ۱۰ دقیقه عملکرد خوبی داشت و بعد دچار بی‌نظمی شده و فاصله خطوط زیاد می‌شد و ذوب‌آهن روی موقعیت‌های مرده گل می‌خورد.

وی با انتقاد از نحوه یارگیری ذوب‌آهن در ابتدای فصل گفت: متأسفانه ذوب‌آهن در بازی‌سازی و گلزنی نیز مشکل داشت که این مسئله به یارگیری ابتدای فصل باز می‌گردد و کسانی که تیم را بستند، این بلا را بر سر ذوب‌آهن آوردند. ذوب‌آهن بازیکنان با کیفیتی داشت که خیلی راحت و به صورت تعمدی از تیم جدا شدند. فکر می‌کنم جدایی بازیکنان ذوب‌آهن تعمدی بوده و کاری کردند تا این بازیکنان بروند و بازیکنان تازه‌ای وارد شوند. البته برای بازیکنان تازه‌وارد احترام زیادی قائلم و آنها مقصر نیستند بلکه، مقصر کسانی هستند که این بازیکنان را انتخاب کرده‌اند. بازیکنان تازه‌وارد، فوتبالیست‌های جوانی هستند که به دنبال پیشرفت بوده و هرجا شرایط برایشان فراهم شود، بازی می‌کنند. مقصر شرایط فعلی کسانی هستند که بازیکنان بی‌کیفیت را وارد ذوب‌آهن کردند و شاکله این تیم باید از زیربنا ترمیم شود.

شکست سایر رقبا، ذوب‌آهن را در لیگ ماندگار کرد

کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: با این وجود به بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم، تنها نکته مثبت این است که ذوب‌آهن علی‌رغم باخت در لیگ ماند؛ خیلی جالب است که تیم ما باخته ‌اما در لیگ مانده است و این بدترین اتفاق ممکن بوده و جای هیچ دفاعی ندارد. در واقع ذوب‌آهن در لیگ نمانده بلکه افراد دیگری تیم را در لیگ ماندگار کرده‌اند و با وجود نتایج بد و ضعیف ذوب‌آهن، شکست سایر رقبا این تیم را در لیگ ابقا کرد. امسال هیچ کار زیرساختی و پیشرفتی در ذوب‌آهن وجود نداشت و دلیلش این است که از همان ابتدا مبنا و اساس ذوب‌آهن خراب بود و به همین دلیل تا روز آخر برای ماندن دست و پا زد و ما حرص خوردیم. خدا را شکر می‌کنم که تیم در لیگ حفظ شد، چون اگر ذوب‌آهن سقوط می‌کرد ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری به فوتبال و ورزش اصفهان وارد می‌شد.

رجب‌زاده درباره رویکرد این تیم در فصل آینده گفت: اتفاقات پیش آمده یک تجربه به شمار می‌آید و باید سرلوحه آینده قرار گیرد. باید قبول کرد که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نخواهد شد و ذوب‌آهن برای بازسازی کار زیادی دارد. ممکن است با تغییر دولت، مدیریت باشگاه نیز دست‌خوش تغییر شود و امیدوارم چه مدیران فعلی و چه مدیران احتمالی آینده رویه‌ای را سرلوحه خود قرار دهند که منافع باشگاه و رضایت هواداران، مردم اصفهان در دستور کارشان قرار گیرد و باید دیدگاهی داشته باشند که جایگاه و شخصیت ذوب‌آهن به این تیم بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن نباید به شرایط فعلی عادت کند و این خجالت‌آور است؛ این باشگاه امکانات و زیرساخت‌های خوبی دارد و جایگاهش این نیست. امیدوارم از همین امروز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و ساختار ذوب‌آهن ترمیم شود، بازیکنان باکیفیت جذب شوند و در فصل آینده این تیم را در قامت یک مدعی ببینیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )