مشاور حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تعلیق و تعطیلی یک لیگ بر تداوم آن با فساد و تبانی ارجح است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، غلامرضا رفیعی مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون تصمیم دیروز کمیته اخلاق در مورد تعلیق مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور را نشان از اقدام قاطع ارکان قضایی فدراسیون در مبارزه با فساد و تبانی در فوتبال ایران دانست.

رفیعی گفت: امیدوارم کسانی که به دنبال هرگونه فساد، تبانی و شرط بندی هستند این پیام و هشدار جدی را دریافت کرده باشند که این فدراسیون خود را ملزم به اصول و قواعد فیفا در مبارزه با فساد و تبانی در فوتبال می‌داند.

مشاور حقوقی رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تصمیم دیروز، نشان داد که فساد در فوتبال ایران راه بجایی نخواهد برد. تمام ارکان فدراسیون و بخصوص ریاست فدراسیون معتقد هستند که تعلیق و حتی تعطیلی یک لیگ بر تداوم آن لیگ با فساد و تبانی، ارجح است.

رفیعی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال از حضور رسانه‌های نوین، فضای مجازی و تک تک شهروندان در مستندسازی هرگونه فساد و تبانی استقبال و از هرگونه شفافیت در جهت تحقق فوتبال سالم حمایت می‌کند. هر شهروند و هر عضو خانواده بزرگ ورزش و فوتبال ایران بخصوص خبرنگاران و رسانه‌ها باید همچون چشم و چراغ فدراسیون عمل کنند؛ به گونه‌ای که متخلفان احساس امنیت نکرده و بدانند در صورت تخلف به قیمت محرومیت ابدی آنان از حضور در عرصه‌های ورزشی تمام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد علاوه بر تعلیق کلیه مسابقات لیگ دسته دوم، تیم‌های شاهین بندرعامری، شهید قندی یزد، سردار بوکان، شهرداری ماهشهر، پاس همدان و میلاد مهر تهران و مدیران عامل و سرپرستان و مربیان تیم‌های مذکور از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم هستند و برای ادای توضیحات روز دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰ به کمیته اخلاق دعوت شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.