اسطوره باشگاه منچستریونایتد بازیکنان بزرگ انگلیس را بابت اجازه دادن به بوکایو ساکا برای پنالتی زدن مورد سرزنش قرار داد.

اسطوره باشگاه منچستریونایتد بازیکنان بزرگ انگلیس را بابت اجازه دادن به بوکایو ساکا برای پنالتی زدن مورد سرزنش قرار داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال انگلیس شب گذشته (یکشنبه) پس از تساوی یک - یک مقابل ایتالیا در جدالی ۱۲۰ دقیقه‌ای، در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آتزوری شد و فرصت کسب اولین قهرمانی‌ خود پس از سال ۱۹۶۶ را از دست داد. در ضربات پنالتی هم به ترتیب هری کین (گل)، هری مگوایر (گل)، مارکوس رشفورد (به هدر دارد)، جیدون سانچو (به هدر داد) و بوکایو ساکا (به هدر داد) پنالتی‌زن‌های سه‌شیر بودند. در سوی دیگر برای ایتالیا هم دومنیکو براردی (گل)، آندره‌آ بلوتی (به هدر داد)، لئوناردو بونوچی (گل)، فدریکو برناردسکی (گل) و جورجینیو (به هدر داد) پشت ضربات پنالتی ایستادند.

روی کین اسطوره فوتبال ایرلند و باشگاه منچستریونایتد اما از بازیکنان بزرگ تیم ملی انگلیس انتقاد کرد که چرا اجازه دادند پنالتی حساسی که می‌توانست امیدهای انگلیس به قهرمانی را زنده نگه دارند را یک بازیکن ۱۹ ساله بزند. این مهاجم جوان پیش از این هرگز در آرسنال هم پنالتی نزده بود، هرچند گرث ساوت‌گیت پس از بازی مسئولیت ضربات پنالتی را برعهده گرفت و گفت که بر اساس عملکرد بازیکنانش در تمرینات، پنالتی‌زن‌های تیمش را برای این بازی انتخاب کرده بود.

کین پس از پایان دیدار فینال شانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «آی تی‌وی» انگلیس گفت: اگر استرلینگ و گریلیش هستید، نباید یک گوشه بنشیند که یک بچه کوچولو (ساکا) برود و جلوتر از شما پنالتی بزند. شما نباید اجازه چنین کاری را بدهید. شما نباید اجازه بدهید که یک بازیکن ۱۹ ساله خجالتی جلوتر از شما برود و پنالتی بزند. آنها تجربیات زیادی دارند، استرلینگ جام‌های زیادی برده و آنها باید جلوتر از بازیکنان جوانتر می‌رفتند و پنالتی می‌زدند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )