احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت که قرارداد دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون نهایی خواهد شد.

احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت که قرارداد دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون نهایی خواهد شد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره بحث قرارداد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: با بررسی‌هایی که دوستان در حوزه فنی در فدراسیون فوتبال انجام دادند، توافقاتی صورت گرفت. به من اطلاع دادند که قرارداد اسکوچیچ تمام نشده بود، بلکه بندی دارد که می‌تواند این قرارداد تداوم داشته یا نداشته باشد. این تداوم معطوف به نتایج تیم ملی در بازی‌های برگشت دور اول مقدماتی انتخابی جام جهانی بود.

وی در مورد اینکه آیا قرارداد اسکوچیچ نهایی شده است، تصریح کرد: این موضوع در جلسه هیئت رئیسه و گزارش‌های فنی نهایی خواهد شد. توافق برای ادامه همکاری اسکوچیچ با تیم ملی صورت گرفته است، اما موضوع رقم قرارداد و تغییرات در آن جایش در هیئت رئیسه است و آنجا باید بحث شود. البته بحث رفتن یا ماندن اسکوچیچ موضوعیتی نداشت و رسانه‌ها در این حوزه طرح مسئله کرده بودند. در قرارداد اسکوچیچ بندی وجود داشت که همکاری می‌توانست تداوم نداشته باشد یا داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال راجع به اینکه نظر هیئت رئیسه برای وضعیت قرارداد اسکوچیچ چیست، گفت: به دلیل اینکه جلسه هیئت رئیسه تشکیل نشده است، نمی‌دانم چه تصمیمی گرفته می‌شود، اما نظرم خودم این است که تیم تخصصی و فنی فدراسیون باید جمع‌بندی کند و ما روی آن به تصمیم نهایی برسیم.

اصولی درباره وضعیت مالی فدراسیون فوتبال و عملکرد افراد جدید در چند ماه گذشته یادآور شد: چیزی که به من ارتباط دارد، بحث بازاریابی و تلویزیون است که در این بخش‌ در حال ایجاد تعریف جدیدی هستیم. در بحث حقوق فوتبال و فدراسیون که می‌تواند شامل باشگاه‌ها باشد، باید یک تفکر و مطالبه‌ای را مطرح کنیم. به‌عنوان مثال، وقتی در حوزه فیلم محصولی تولید می‌شود، ماحصل اتفاقات آن تولید سریال و فیلم در تلویزیون، سینما یا نمایش خانگی است. ماحصل تمام اتفاقات برای فوتبال، ۹۰ دقیقه انجام بازی است. وقتی این محصول عرضه می‌شود، باید تقاضایی صورت بگیرد. اگر حق را به رسمیت نشناسیم، یعنی حق یک جامعه پرطرفدار که ۳۰،۴۰ میلیون است را به رسمیت نشناخته‌ایم.

وی ادامه داد: وقتی حق مطالبه نشود، فوتبال مجبور است از منابع دولتی کمک بخواهد و مستقل نخواهد شد. وقتی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنند، نتیجه‌اش حضور تماشاگران پرتعداد آنها در دربی است. این سرمایه‌ها باید قیمت‌گذاری شوند و نباید متصل به خزانه دولت بمانند. فوتبال ملی نیز این شرایط را دارد. رایزنی‌هایی در حال انجام شدن است و برنامه‌هایی صورت گرفته تا نقشه راه ما شود. برنامه ما در ۴ ماه گذشته در این فضا بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا رأی پرونده مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی پیشین تیم ملی ایران اعلام نشده است، گفت: طبق آنچه که از حوزه حقوقی فدراسیون فوتبال کسب اطلاع کرده‌ام، قرار است در ماه تیر رأی داده شود و ما نیز منتظریم. بحث اینکه اگر رأی به ضرر ما صادر می‌شود، یک بحث مفصل را می‌طلبد. این قرارداد خسارتی است که عده‌ای به منافع کشور وارد کردند. این اتفاقات، جنبه‌های حقوقی مفصلی دارد. دستگاه‌های نظارتی پیگیری کرده و ورود کرده‌اند. رئیس سازمان بازرسی کشور نیز گفته که پرونده به دادگاه ارجاع شده است و الان نمی‌توان نکته‌ای را گفت.

اصولی در پاسخ به این سؤال که جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: روز گذشته که در مرکز ملی فوتبال با رؤسای کمیته‌ها و رئیس فدراسیون فوتبال صحبت می‌کردیم، قرار شد که هفته آینده در این مورد اطلاع‌رسانی شود.

اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی شد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.