سرمربی جدید تیم فوتبال رم می‌گوید فرصت کاری که برای هدایت جالوروسی به دست آورد، او را به بازگشت به دنیای مربیگری ترغیب کرد.

سرمربی جدید تیم فوتبال رم می‌گوید فرصت کاری که برای هدایت جالوروسی به دست آورد، او را به بازگشت به دنیای مربیگری ترغیب کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورینیو که ماه گذشته با قراردادی سه ساله به عنوان جانشین هموطنش پائولو فونسکا هدایت جالوروسی را برعهده گرفت، اعتراف کرد که با قبول این مسئولیت خودش را به چالش بزرگی کشیده است.

مورینیو به نشریه GQ گفت: آنها واقعاً مرا می‌‌خواستند. تقریباً همه چیز آنی رخ داد، اینکه من تاتنهام را صبح ترک کردم و رم عصر همان روز با من تماس گرفت. آنها نشان دادند که واقعاً مرا می‌خواهند و هدف داشتند. از زمانی که قبول کردم مربی رم شوم، بعضی اوقات همان احساسی به من دست می‌دهد که در دوره قبلی حضورم در ایتالیا داشتم، همان شور ایتالیایی که وقتی پای فوتبال به میان می‌آید، ایجاد می‌شود. این حس پیرامون تیمی مثل رم که ۲۰ سال است جامی نبرده بیشتر هم موج می‌زند. تیم مالکانی جدید دارد که به شیوه‌ای بسیار متواضعانه پی بردند فصلی تازه در زندگی حرفه‌ای حیرت‌آور آنها آغاز شده، فصلی که در آن نیاز بود از یک نفر با تجربه زیاد کمک بگیرند.

وی ادامه داد: بسیار بی‌ریا و بی‌پرده با من صحبت کردند و من هم بلافاصله پس از آن ملاقات با آنها، احساس کردم شوری که برای مربیگری در فوتبال داشتم در من زنده شد. به همین دلیل خیلی به پیشنهادشان فکر نکردم چون آنها در همان ابتدا با رویکردشان مرا تحت تأثیر قرار دادند. واقعاً رویکردشان را دوست داشتم.

مورینیو در پاسخ به این سؤال که آیا رویکرد باشگاه واقعاً آنقدر که می‌گوید در انتخاب مقاصدش برای مربیگری تأثیرگذار است، اشاره‌ای به دوران کم‌فروغش در منچستریونایتد و تاتنهام کرد و گفت: گاهی اوقات مرتکب اشتباه می‌شوم. همیشه پروژه‌های مناسبی را برای کار کردن انتخاب نکرده‌ام و شاید هم در مورد مسیری که برخی پروژه‌ها پیش رویم قرار دادند، گمراه شدم. یا خودم مرتکب اشتباهاتی شدم یا به شیوه‌ای غیرصادقانه برای پذیرش کاری که نباید می‌پذیرفتم گمراه شدم اما در نهایت نتیجه هردوی آنها یکسان بوده است. چیزهایی که می‌گویم حرف‌های من نیست، حرف‌های کسی است که خیلی خیلی از من مهمتر است. او می‌گوید هر انسانی که هدف و انگیزه دارد، هرگز پیر نمی‌شود.

سرمربی رم تأکید کرد: هنوز باور نمی‌کنم که ۳۰ سال تجربه کار در فوتبال حرفه‌ای دارم یا اینکه ۵۸ ساله شده‌ام چون همیشه در حال بروز کردن انگیزه‌هایم بوده‌ام. اخیراً هم تجربه‌‌ کاری در پروژه‌های کاملاً‌ متفاوت با پروژه‌های ماقبل از آن داشتم. زمانی به منچستریونایتد رفتم که این تیم در دوره گذار بود، اگر نگویم در دوره افت. به تاتنهامی رفتم که تاریخچه‌ای غنی برای قهرمانی نداشت. حالا به رمی آمده‌ام که مالکانی جدید دارد اما چیزی که باعث شد پیشنهاد این تیم را قبول کنم، احساس همدلی بود که بلافاصله پس از صحبت با مالکان و مدیران این تیم به من دست داد و باعث شد آتش و شور و انگیزه‌ای که برای این کار دارم، فوراً درونم شعله‌ور شود.

مورینیو گفت: در رم یک مأموریت دیگر را ادامه می‌دهم، یک مأموریت غیرممکن. می‌گویم غیرممکن چون مردم فقط به یک شیوه به من نگاه می‌کنند و در چشمان‌شان می‌توان خواند که فقط به یک شیوه مرا مربی موفقی برای این تیم خواهند دانست و آن هم قهرمانی است. همیشه می‌گویم که اگر قرار بود به پرتغال بروم تا مربی بلننسس یا جیل ویسنته شوم و چیزی جز قهرمانی کسب کنم، قطعاً نام چیزی که به دست می‌آوردم را قهرمان نمی‌گذاشتم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.