تیم ملی کره جنوبی با غلبه بر لبنان، به ایران برای صعود احتمالی به‌عنوان یکی از برترین تیم‌های دوم گروه‌های A تا H مقدماتی جام جهانی قطر کمک کرد.

تیم ملی کره جنوبی با غلبه بر لبنان، به ایران برای صعود احتمالی به‌عنوان یکی از برترین تیم‌های دوم گروه‌های A تا H مقدماتی جام جهانی قطر کمک کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و لبنان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز (دوشنبه)، در آخرین دیدار از گروه H مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین به مصاف هم رفتند که کره جنوبی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

حسن علی سعد در دقیقه ۱۲ گلزنی کرد تا لبنان با برتری به رختکن برود. در نیمه دوم اما ورق برگشت و گل‌های سونگ مین‌کیو در دقیقه ۵۱ و سون هیونگ‌مین در دقیقه ۶۶ (از روی نقطه پنالتی) باعث شد کره جنوبی، زمین ورزشگاه گویانگ را به‌عنوان پیروز مسابقه ترک کند.

با این برتری، شاگردان پائولو بنتو ۱۶ امتیازی شدند و به‌عنوان صدرنشین گروه H، به مرحله پایانی دور انتخابی جام جهانی صعود کردند. لبنان که با برتری با اختلاف حداقلی می‌توانست صعود خود را به‌عنوان یکی از برترین تیم‌های رده دومی گروه‌های مختلف قطعی کند، در این مسابقه شکست خورد و تفاضل گل این تیم به ۳+ رسید.

تیم ملی ایران که روز سه‌شنبه در گروه C مقابل عراق صف‌آرایی خواهد کرد، در صورت تساوی در این مسابقه امتیازات خود را در مقایسه تیم‌های رده دومی به عدد ۱۰ می‌رساند و با تفاضل گل ۵+، شرایط بهتری نسبت به لبنان خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.