باشگاه پرسپولیس در طول یکسال گذشته به خاطر بدهی‌های انباشته مدیران قبلی با محرومیت‌هایی از سوی مجامع بین‌المللی مواجه شده و به واسطه بدهکاری به کالدرون در آستانه هت‌تریک است!

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس در یک سال گذشته با محکومیت‌های مالی بین‌المللی زیادی از سوی فیفا و دادگاه عالی ورزش روبرو شد تا مدیران این باشگاه چاره‌ای جز پیش‌خور کردن بودجه سال‌های آینده خود نداشته باشند.

محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس هربار با بدهی بابت طلب بازیکنان و مربیان خارجی این تیم روبرو شد از هزینه‌های جاری باشگاه برای پرداخت این مبلغ استفاده کرد.

روندی که مهدی رسول پناه سرپرست پیشین سرخ‌ها و پس از آن جعفر سمیعی مدیرعامل این باشگاه نیز طی کردند تا بتوانند مطالبات میلیاردی اعضای سابق خارجی خود را پرداخت کنند.

باشگاه پرسپولیس تابستان سال گذشته با شکایت برانکو ایوانکوویچ از حضور در نقل و انتقالات محروم شد اما تغییر فصل جابجایی بازیکن در فوتبال باشگاهی ایران به دلیل شیوع کرونا سبب شد تا سرخپوشان هشت بازیکن خود را قبل از شروع محرومیت جذب کنند و دو بازیکن دیگر را نیز پس از پرداخت بدهی به برانکو بگیرند.

اتفاقی که جنجال زیادی به همراه داشت و باعث شکایت النصر عربستان از فینالیست سال ۲۰۱۸ آسیا هم شد اما فیفا تمام خریدهای پرسپولیس را قبل از شروع محرومیت از حضور در نقل و انتقالات دانست و مشکلی در این موضوع به وجود نیامد.

باشگاه پرسپولیس پس از پرداخت طلب برانکو از سوی رسول پناه با بدهی جدید به ماریو بودیمیر روبرو شد.

پرونده‌ای که حدود ۵۰۰ هزار دلار برای سرخ‌ها آب خورد و این باشگاه مجبور شد پول او را در چندین قسط از قرض ۷۵ میلیارد تومانی‌اش پرداخت کند تا محرومیت نقل و انتقالات سرخ‌ها این بار در زمستان طول نکشد.

حالا باشگاه پرسپولیس با دست فرمان همان مدیران قبلی با هت‌تریک در محرومیت بین‌المللی روبرو می‌شود. محرومیتی که جعفر سمیعی نیز چاره‌ای جز گرفتن قرض برای پرداخت به طلبکاران پیدا نکرد تا چرخه اقتصادی نا مطلوب در پرسپولیس ادامه پیدا کند.

سرخ‌ها تا دهم تیرماه فرصت پرداخت بدهی ۵۸۰ هزار دلاری با پنج درصد سود سالیانه آن را به کالدرون دارند و در صورت عدم پرداخت آن نیز یک ماه دیگر فرصت دارند تا برای جلوگیری از محرومیت نقل و انتقالاتی پول را بدهند در غیر اینصورت سه گانه ناکامی پرسپولیس در سال‌های درخشش این تیم در زمین مسابقه از سوی مدیران باشگاه رقم می‌خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.