روزنامه الاتحاد امارات از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دور نهایی مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی به صورت متمرکز خبر داد.

روزنامه الاتحاد امارات از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دور نهایی مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی به صورت متمرکز خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه الاتحاد امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی امکان برگزاری ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در مرحله نهایی این رقابت‌ها به صورت متمرکز است در حالی که قرعه‌کشی این مرحله از بازی‌ها روز ۲۴ ژوئن (۳ تیرماه) برگزار خواهد شد.

در این قرعه‌کشی ۱۲ تیم حاضر در مرحله نهایی دور مقدماتی در دو گروه ۶ تیمی قرار می‌گیرند. تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کنند و تیم‌های سوم در مسابقه پلی‌آف برابر هم قرار می‌گیرند تا چهره پنجمین تیم آسیا جهت حضور در مسابقه رفت و برگشت برابر نماینده کونکاکاف مشخص شود.

به نوشته روزنامه الاتحاد، AFC برنامه مدنظرش برای برگزاری مسابقات به صورت متمرکز را به فیفا ارائه خواهد داد در حالی که فدراسیون جهانی فوتبال به کنفدراسیون‌ها اعلام کرده لازم است مسابقات مقدماتی تا ماه نوامبر (آبان‌ماه) به پایان برسد و چهره تیم‌های برتر هر قاره به منظور حضور در جام جهانی مشخص شود.

به گفته منابع نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC در حال بررسی برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در دو یا سه مرحله زمانی است. در این برنامه در مرحله نخست هر تیم ۴ بازی ابتدایی خودش را برگزار خواهد کرد، ۴ بازی دوم در بخش بعدی برگزار می‌شود و بخش پایانی و نهایی به برگزاری دو مسابقه حساس هفته‌های پایانی برای هر تیم اختصاص خواهد یافت. سناریوی دوم برگزاری مسابقات در دو مرحله و مقطع زمانی به صورت رفت و برگشت است که AFC در انتظار اعلام نظر فیفا در این خصوص است. انتظار می‌رود در نشست آینده نمایندگان فیفا و AFC تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

همچنین گفته می‌شود فدراسیون کشورهای چین، استرالیا و ژاپن خواستار بررسی پیشنهاد برگزاری مسابقات به صورت متمرکز و در دو مرحله رفت و برگشت شده‌اند. یکی از این پیشنهادات برگزاری مسابقات رفت در غرب قاره و مسابقات برگشت در شرق آسیاست. همچنین در صورتی که بازی‌ها در سه مرحله برگزار شود میزبان مرحله سوم با قرعه‌کشی انتخاب خواهد شد.

در نهایت به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های زمانی و مشکلات موجود در قرنطینه تیم‎ها امکان برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت در ۱۲ کشور حاضر در این مرحله وجود ندارد و با موافقت فیفا این مسابقات به صورت متمرکز در دو یا سه کشور برگزار خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.