کارشناس فوتبال گفت: به لحاظ فوتبالی و روحی تیم ملی ایران برتری خوبی نسبت به عراق دارد و در شکست دادن این تیم در بازی آخر تردید ندارم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی برابر هنگ کنگ و بحرین، توانست کامبوج را هم در کشور بحرین شکست داده تا با این نتایج تا حدودی نتایج مرحله رفت این بازی‌ها جبران شده و امیدواری به صعود از مرحله گروهی افزایش یابد.

عباس سرخاب مهاجم سابق تیم ملی فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این پیروزی اظهار داشت: درباره مسائل فنی بازی با کامبوج نمی‌شود خیلی صحبت کرد چون کامبوج عملاً حرفی برای گفتن مقابل فوتبال ایران ندارد. تیم‌هایی مثل کامبوج صرفاً جهت تجربه اندوزی مقابل تیم‌های بزرگی مثل ایران قرار می‌گیرند.

این پیشکسوت ادامه داد: به عقیده من این بازی بیشتر به یک بازی تدارکاتی و یک پیش بازی خوب قبل از عراق شبیه بود. شاید حتی اگر خود سرمربی تیم ملی ایران هم قصد داشت یک بازی تدارکاتی برای تیمش تدارک ببیند، نمی‌توانست چنین بازی تدارکاتی خوبی را برای تیمش در نظر بگیرد.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: امروز به جایی رسیدیم که باید در دیداری مرگ و زندگی برابر بهترین تیم این گروه به میدان برویم. به شخصه عراق را تیمی خیلی خوب می‌دانم، اما از هر زاویه‌ای به مقایسه دو تیم ایران و عراق بپردازم، ایران را برتر می‌دانم.

وی اضافه کرد: با اینکه عراق بازیکنان خوبی دارد، اما تیم ایران به لحاظ بازیکن، مسائل تاکتیکی و مسائل روحی-روانی به مراتب برتر از عراق است و شاید تنها در بُعد قدرت بدنی عراقی‌ها بتوانند از بچه‌های ما پیشی بگیرند. با همه این اوضاع از نظر من شانس تیم ملی ایران به مراتب بیشتر از عراق است و اگر اتفاق خاصی روی ندهد باید انتظار پیروزی بر این تیم خوب آسیایی را داشته باشیم.

سرخاب با اشاره به استفاده از برخی از نفراتی که کمتر در بازی‌های قبلی مورد استفاده قرار گرفتند بیان داشت: نباید به بازیکنان تیم ملی لقب فیکس و ذخیره داد چون همه در یک سطح هستند و این بسته به سلیقه و تفکر مربی دارد که در هر بازی از کدام بازیکنش استفاده کند. اما از نظر من مهدی قایدی این شایستگی را دارد که در ترکیب ثابت قرار گیرد؛ به خصوص که وحید امیری این مهره تاثیرگذار تیم ملی را هم به دلیل مصدومیت از دست داده‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.