کارشناس فوتبال ایران گفت: همه بازیکنان تیم ملی با ارزش هستند و نمی‌توان به عده‌ای گفت بازیکن اصلی و به عده‌ای گفت بازیکن ذخیره.

کارشناس فوتبال ایران گفت: همه بازیکنان تیم ملی با ارزش هستند و نمی‌توان به عده‌ای گفت بازیکن اصلی و به عده‌ای گفت بازیکن ذخیره. حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره دیدار امروز (جمعه) تیم ملی ایران مقابل کامبوج در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: تنها شرایط خاص این بازی این است که باید ما ۳ امتیاز این بازی را بگیریم. هر کسی که در این دیدار بازی می‌کند این نگاه را داشته باشد که باید با نتیجه خوبی پیروز شویم و با روحیه‌ای خوب برای بازی با عراق آماده شویم. خوشبختانه این‌قدر تیم ملی وضعیت خوبی دارد که روی نیمکت هم بازیکنان خوبی داریم و به هیچ نگران بازی نکردن هیچ کدام از نفرات نیستیم.

وی درباره اینکه آیا بهتر است اسکوچیچ در این بازی به بازیکنان اصلی استراحت بدهد، خاطرنشان کرد: ما تیم خیلی خوب و منضبطی داریم و این یک حسن بزرگ است. همه بازیکنان تیم ملی در سطح بالایی هستند و این موضوع دست یک مربی را باز می‌کند. همه بازیکنان تیم ملی ارزش و احترام خودشان را دارند و نمی‌توان به عده‌ای گفت بازیکن اصلی و به عده‌ای بازیکن ذخیره.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی افزود: اینکه بازیکنی چون بازی کرده نفر اصلی است و بازیکنی که بازی نکرده نفر ذخیره؛ حرف اشتباهی است. با این وجود شاید بازیکنانی که در دو بازی قبلی کمتر به میدان رفته‌اند و یا فرصت حضور نداشته‌اند، می‌توانند در این بازی به میدان بروند تا ما همه بازیکنان را برای بازی با عراق در فرم ایده‌آل داشته باشیم. همانطور که گفتم واقعا در این تیم بازیکن اصلی و ذخیره نداریم و هرکسی که به میدان می‌روند بهترین عملکردش را ارائه می‌دهد.

درخشان راجع به اینکه تیم ملی بعد از شکست دادن کامبوج در بازی آخر با عراق در صورت کسب تساوی نیز احتمال صعود از گروه را دارد، عنوان کرد: هر تیمی برای مساوی به میدان رفته لطمه خورده است. باید هوشیار باشیم و به این مسائل فکر نکنیم. حتی اگر با تساوی هم صعودمان به دور بعد قطعی می‌شد بازهم نباید برای یک امتیاز به میدان می‌رفتیم. در این بازی باید با همه قدرت و فقط با هدف کسب ۳ امتیاز خیال‌مان را برای صعود راحت کنیم.

وی با بیان اینکه تیم ملی ایران ۱۰۰ درصد توانایی شکست دادن عراق را دارد، ابراز داشت: تیم ما از لحاظ نفری و تاکتیکی تیم خیلی بهتری از حریفانش هست اما در بازی رفت عراقی‌‌ها جنگیدند و فعل خواستن را صرف کردند و پیروز شدند، الان نیز تیم ما باید بجنگد و حقش را بگیرد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره انتقاد برخی از هواداران پرسپولیس مبنی بر حضور پرتعداد بازیکنان این تیم در تیم ملی و مصدومیت وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا در آستانه بازی سوپر‌جام، گفت: این انتقاد، درست نیست. از سال‌های دور همیشه از پرسپولیس بازیکنان زیادی در تیم ملی حضور داشتند. در سال‌هایی نیز این تعداد زیاد بازیکن از استقلال دعوت می‌شدند. به هرحال الان پرسپولیس قهرمان چندین دوره لیگ و نایب قهرمان آسیاست و طبیعی است که آقای اسکوچیچ بازیکنان این تیم به تیم ملی دعوت کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )