رئیس سابق یوفا، مسئولان تیم دوران بازیگری‌اش را برای ادامه جنگ با رئیس اتحادیه فوتبال اروپا ترغیب کرد.

رئیس سابق یوفا، مسئولان تیم دوران بازیگری‌اش را برای ادامه جنگ با رئیس اتحادیه فوتبال اروپا ترغیب کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، میشل پلاتینی رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با حمایت از سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا برای پافشاری بر حق خود برای تشکیل سوپرلیگ، به آنها توصیه کرد که به نبرد حقوقی خود با الکساندر چفرین رئیس فعلی یوفا ادامه دهند چرا که این مرد اسلوونیایی در نهایت مقابل آنها تسلیم خواهد شد.

یوفا و چفرین در چند وقت اخیر بارها سه باشگاه باقیمانده در سوپرلیگ اروپا را به محرومیت از شرکت در رقابت‌‌های اروپایی تهدید کرد. حتی گزارش شد که این سازمان قرار است حکم انضباطی آنها که یک سال محرومیت از لیگ قهرمانان اروپا است را روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کند. اما بعد از هشدار وزارت دادگستری سوئیس به یوفا و فیفا در خصوص مجازات باشگاه‌های سوپرلیگی، نهاد حاکم بر فوتبال اروپا اعلام کرد تا اطلاع ثانوی چنین کاری را انجام نخواهد داد. این در حالیست که شش تیم لیگ برتری که جزو بنیان گذاران سوپرلیگ اروپا بودند، همگی پرداخت جرایم نقدی سنگین و ۳۰ امتیاز منفی به عنوان مجازات تعلیقی حضور دوباره در تورنمنت‌هایی مشابه سوپرلیگ در آینده پذیرفته‌اند.

با این حال میشل پلاتینی معتقد است که مقاومت سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا می‌تواند چفرین را تسلیم و او را مجبور به ترک یوفا کند.

ستاره فرانسوی سابق یوونتوس به نشریه جورناله ایتالیا گفت: مبارزه میان یوفا و تیم‌های سوپرلیگ خنده‌دار است چون این باشگاه‌ها می‌خواستند بعد از ۵۰ سال فرمول برگزاری رقابت‌های اروپایی را تغییر دهند. مدیران باشگاه‌ها تقریباً همه چیز را مدیریت کرده بودند تا اینکه هواداران و رسانه‌ها واکنش‌هایی تند نشان دادند و همه چیز از هم پاشید. مردم و رسانه‌ها کار را انجام دادند که یوفا از انجامش ناتوان بود. آنها تمام باشگاه‌ها را در کنار هم نگه می‌دارند. تمام باشگاه‌ها کاملاً حق دارند در عین حال که در یک سوپرلیگ شرکت می‌کنند، در تورنمنت‌‌های تحت نظارت یوفا و فیفا هم شرکت داشته باشند. ایده تأسیس لیگ قهرمانان را هم ۶۰ سال پیش (نشریه اکیپ) داد که یوفا آن را به نام خودش زد.

اولین گلایه مردم و هواداران از سوپرلیگ این بود که حضور ۱۲ تیم بنیان‌گذار آن در هر فصل تضمین شده بود اما سایر تیم‌ها برای رسیدن به این تورنمنت باید دعوت می‌شدند.

پلاتینی در این خصوص هم اظهار داشت: من موافق شایسته‌سالاری در فوتبال هستم اما این را هم بگویم که سال ۱۹۹۲ زمانی که برای شکل‌گیری لیگ قهرمانان اروپا به شکل فعلی آن رأی‌گیری شد، به آن رأی منفی دادم.

رئیس سابق یوفا در نهایت به شخصی شدن نبرد میان چفرین و آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس اشاره و به آنیلی توصیه کرد که به مبارزه‌اش با رئیس اسلوونیایی یوفا ادامه دهد.

او گفت: یوونتوس و خانواده آنیلی همچنان وجود خواهند داشت اما چفرین کنار خواهد رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.