تیم ملی فوتبال ایران در دیداری کاملا یکطرفه مقابل هنگ کنگ بی دقت ظاهر شد تا با وجود برتری از این تیم گل هم دریافت کند. این گل در تاریخ ۵۳ ساله دیدار دو تیم بی سابقه بود!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹ امروز مقابل هنگ کنگ نخستین بازی دور برگشت گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کرد که با پیروزی ۳ بر یک ملی‌پوشان ایران به پایان رسید.

علی قلی زاده (۲۳)، وحید امیری (۶۱) و کریم انصاریفرد (۶۴) برای ایران و چِنگ (۸۵) برای هنگ کنگ گلزنی کردند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای این دیدار از ترکیب زیر استفاده کرده است:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، وحید امیری، احمد نورالهی، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تصمیم به برگزاری متمرکز دور برگشت رقابت‌های این گروه در کشور بحرین گرفت که کیفیت زمین بازی در دیدار امروز کیفیت قابل قبولی نداشت. با این حال ملی‌پوشان فوتبال ایران با انجام بازی هماهنگ توانستند در اکثر دقایق بازی، مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و هنگ کنگ را تحت فشار قرار دهند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ نخستین موقعیت گلزنی خود را در دقیقه ۲ با کرنر علی قلی زاده و اشتباه دروازه‌بان هنگ کنگ کسب کردند تا سردار آزمون در یک‌قدمی زدن ضربه آخر با دفاع حریف روبرو شده و نتواند آن را تبدیل به گل کند. موقعیت‌هایی که تا پایان نیمه اول به طور یکطرفه از سوی ایران ادامه داشت.

حملات پر تعداد ملی‌پوشان فوتبال ایران با کم دقتی در زدن ضربات آخر راه به جایی نبرد تا اینکه علی قلی زاده در دقیقه ۲۳ با نفوذ خود از سمت راست محوطه جریمه حریف، توانست از زاویه‌ای کاملا بسته دروازه هنگ‌کنگی‌ها را باز کند.

هنگ کنگ پس از دریافت این گل تنها حمله خود را روی دروازه علیرضا بیرانوند طراحی کرد که آنها هم با بی دقتی مهاجم خود به گل نرسیدند.

پس از این اتفاق بار دیگر بازی کاملا یکطرفه از سوی تیم ملی ایران در زمین مسابقه اتفاق افتاد اما هیچ یک از این حملات راهی به چارچوب دروازه هنگ کنگ پیدا نکرد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ با بی دقتی خود تنها یک گل در نیمه اول به ثمر برسانند.

نیمه دوم نیز بازی مالکانه ایران ادامه داشت تا علیرضا بیرانوند بیکارترین بازیکن زمین با لمس تنها ۶ توپ باشد.

هنگ‌کنگی‌ها با تک مهاجم خود دنبال ضدحمله بودند اما فاصله زیاد بین دفاع و بازیکن خط حمله این تیم مانع از ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه شاگردان دراگان اسکوچیچ شد.

تیم ملی ایران بدون برگزاری بازی تدارکاتی راهی این مسابقات در کشور بحرین شد تا عدم هماهنگی در پاس‌های کوتاه و بلند بین خط میانی و حمله این تیم در جریان بازی با هنگ کنگ مشهود باشد.

با وجود اینکه بازی کاملا یکطرفه ای از سوی سفیدپوشان ایران در مسابقه رقم خورد اما مهاجمان ایران در مقابل دفاع پر تعداد هنگ کنگ نیز بی دقت بودند تا نتوانند تعداد گل‌های خود را بیشتر از همیشه کنند.

دراگان اسکوچیچ برای نظم در طراحی حملات تیم ملی ایران تصمیم به ایجاد تغییر در خط میانی خود در دقیقه ۵۷ گرفت تا سامان قدوس و میلاد محمدی جای علیرضا جهانبخش و سعید عزت الهی را بگیرند.

پس از این تعویض‌ها وحید امیری که از خط دفاع به جمع هافبک‌ها اضافه شده بود در دقیقه ۶۱ روی دفع مدافعان هنگ کنگ صاحب موقعیت شوت از پشت محوطه جریمه حریف شد که این توپ با برخورد به مدافعان هنگ کنگ به تور دروازه این تیم چسبید.

اسکوچیچ پس از این گل، این بار تغییرات خود را در دقیقه ۶۹ با جابجایی در خط حمله ایجاد کرد. طارمی و سردار از زمین خارج شدند تا مهدی ترابی و کاوه رضایی جای او را بگیرند.

با این حال باز هم حملات تیم ملی دقت کافی را نداشت تا کریم انصاریفرد آخرین تعویضی تیم ملی در دقیقه ۸۰ وارد زمین مسابقه شده و در دقیقه ۸۴ گل سوم ایران را روی نفوذ مهدی ترابی و پاس عرضی او به ثمر برساند.

در ادامه تیم ملی هنگ کنگ در غافلگیری خط دفاعی اقدام به سانتر از جناح راست خود کرد تا مهاجم بلندقامت این تیم بتواند اولین گل هنگ کنگ را به ثمر برساند تا این دیدار با نتیجه سه بر یک به اتمام برسد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )