باشگاه ذوب آهن به اظهارات سرمربی تیم فوتبال سایپا واکنش نشان داد و آنرا مایه تاسف دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی اتفاقات و حواشی بازی پیکان با سایپا در لیگ برتر فوتبال که با برد پیکان خاتمه یافت، باشگاه ذوب آهن هم که در انتهای جدول و برای باقی ماندن در لیگ با سایپا رقابت می کند، بیانیه ای را صادر کرد. فراز کمالوند سرمربی سایپا بعد از بازی با پیکان به فدراسیون فوتبال معترض شده بود که چرا داوری از اصفهان (شهر متعلق به تیم ذوب آهن) برای قضاوت این مسابقه انتخاب شده است.

در بیانیه باشگاه ذوب آهن آمده است: «سابقه بیش ازنیم قرن حضور باشگاه اصیل و ریشه دار ذوب آهن همچون اکثر باشگاه‌های با قدمت و ساختارمند کشورمان در میادین و مسابقات ورزشی بویژه رشته فوتبال به خوبی نشانگر این است که این باشگاه علی رغم ضررهای فراوانی که با تصدیق و تایید کارشناسان محترم فوتبال از داوری دیده هرگز نه در امر مهم و مقدس داوری دخالت نموده و نه اینکه سعی نموده تا از این رویه به سود خود بهره برداری نماید.

بدیهی است که انتخاب و تعیین داوران نیز هیچ ربطی به باشگاه‌های حاضر در لیگ نداشته و نخواهد داشت و فدراسیون فوتبال و کمیته داوران نیز به عنوان فصل الخطاب امر داوری تنها پاسخگو و مسئول عملکرد داوران خواهد بود و باشگاه ذوب آهن چنانچه نفوذی داشت از این نفوذ برای بهبود نتایج و جلوگیری از زیان خودش بهره می‌برد،. لذا مطرح نمودن ادعایی واهی در تلقین ارتباط باشگاه ذوب آهن در تعیین داوران به دلیل اصفهانی بودن داور مذکور و اشاره غیر مستقیم به نقش این باشگاه در تعیین نتیجه این بازی از سوی آقای کمالوند مایه تاسف و تعجب است و باشگاه ذوب آهن حق پیگیری قانونی و حقوقی این افترا و تهمت عوامانه از سوی نامبرده را برای خود محفوظ می‌دارد.

بهتر و پسندیده تر این است که ایشان به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و اموری که نه به ایشان مربوط است و نه دخل و تصرفی در آن دارند و توجیه ناکارآمدی ایشان به شغل اصلی و وظیفه‌ی تخصصی اش که امر مهم مربیگری است بپردازد تا لیگ فوتبال کشورمان در بستری امن و آرام و دور از غوغا سالاری و حواشی بیهوده به کار خود ادامه دهد و مسابقات این دوره نیز به انجام برسد.

هر عقل سلیم و انسان منصفی به خوبی آگاه است که حضور چند ثانیه‌ای یک بازیکن تعویضی (و حتی نه بازیکن اضافه در زمین همانند بازی ذوب آهن و ماشین سازی) نمی‌تواند نتیجه یک بازی را تغییر دهد و توسل به این خطای کوچک برای کسب امتیازی که در زمین بازی عاجز از آن بوده‌اند مایه تأسف است.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.