رئیس پیشین کمیته فوتسال با بیان اینکه فدراسیون فوتبال حتی یک ریال هم برای خرید ساختمان‌های فوتسال نداد، گفت: فروش این واحدها توسط فدراسیون شدنی و منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین اقدام خود قصد دارد دو ساختمان فوتسال که در خیابان شیخ بهایی واقع شده است را بفروشد. این ساختمان‌ها در زمان ریاست سیدرضا افتخاری بر کمیته فوتسال خریداری و در سال‌های گذشته از آن به عنوان پایگاه کمیته و سازمان لیگ فوتسال استفاده می‌شد.

فدراسیون در حالی تصمیم به فروش این ساختمان‌ها گرفته است که به گفته افتخاری، فدراسیون در زمان خریداری آنها حتی یک ریال هم به کمیته فوتسال کمک نکرده است.

افتخاری در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: دو واحدی که متعلق به فوتسال است، با پول باشگاه‌ها خریداری شد و فدراسیون در آن زمان حتی یک ریال پول به ما نداد.

وی افزود: درست است که سند دو ساختمان به نام فدراسیون خورده، اما در پرانتز نام سازمان لیگ فوتسال هم آمده است. اگر سازمان لیگ فوتسال نخواهد، فدراسیون نمی‌تواند این ساختمان‌ها را بفروشد.

رئیس پیشین کمیته فوتسال با بیان اینکه ابتدا یک واحد آپارتمان برای این کمیته خریداری شد، تاکید کرد: بعد از آن قرار شد فوتسال بانوان و فوتبال ساحلی را توسعه بدهیم و برای همین دومین واحد را هم در همان طبقه و همان ساختمان خریداری کردیم تا کل طبقه در اختیار فوتسال باشد.

سیدرضا افتخاری و علی کفاشیان

افتخاری یادآور شد: این ساختمان برای فدراسیون فوتبال نیست که بخواهد آن‌را بفروشد. همانطور که گفتم فدراسیون یک ریال هم برای خرید آن کمک نکرد. اگر کمکی کرده‌اند، سندش را نشان بدهند.

وی در پاسخ به این سئوال که پول خرید دو واحد فوتسال از کجا تامین شده بود؟ اظهار کرد: پول‌هایی که از باشگاه‌ها و تیم‌ها بابت حق عضویت، حق شرکت در مسابقات و چنین مواردی می‌گرفتیم را به خرید ساختمان اختصاص دادیم. در هزینه‌های برگزاری مسابقات صرفه جویی کردیم و بقیه پول را برای خرید دو واحد در نظر گرفتیم. تیم ملی فوتسال ایران در آسیا اول و در جهان سوم است. جای کمیته فوتسال قبل از حضور من یک اتاق کوچک در فدراسیون بود که در شان فوتسالمان نبود.

افتخاری ادامه داد: وقتی به کمیته فوتسال آمدم تصمیم گرفتم به هر قیمتی که شده، فوتسال را مستقل کنم. درست است فوتسال زیر نظر فدراسیون فوتبال بود ولی حداقل از خودش امکانات و اعتبار می‌خواست تا اگر دو نفر از کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فیفا به ایران آمدند، آبرویی داشته باشیم. آن زمان فوتسال یک اتاق ۳ در ۴ داخل فدراسیون داشت و ما آن را به تدریج توسعه دادیم.

رئیس پیشین کمیته فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال به جای اینکه فوتسال را توسعه بدهد و بزرگ‌تر کند، این تصمیم را گرفته. این کار منطقی نیست. اگر مشکلات مالی هم دارند باید وزارت ورزش و دولت کمک کنند.

افتخاری در خصوص اینکه ظاهراً فدراسیون برای حل مشکلات مالی قصد دارد ساختمان‌های فوتسال را به فروش برساند، با خنده گفت: مگر وقتی ما آمدیم، پولی وجود داشت؟ ما هم دست خالی آمدیم. مدیریت برای این است که فکری به حال این مسائل کند.

وی در ادامه گفتگوی خود درباره انحلال سازمان لیگ فوتسال ادغام آن با کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: هرچقدر فوتسال را کوچک‌تر کنند، این رشته ضعیف‌تر می‌شود. فوتسال، باری روی دوش فدراسیون فوتبال نیست و توسعه آن ارتباطی به فوتبال ندارد. تمام هزینه‌های فوتسال از خود این رشته تامین می‌شود. آن زمان هم پولی به ما نمی‌دادند و بودجه‌ای نداشتیم. اگر بخواهند فوتسال توسعه یابد، این کار درست نیست.

رئیس پیشین کمیته فوتسال گفت: ما فوتسال را بزرگ کردیم. جایگاه فوتسال یک اتاق ۳ در ۴ نبود. فوتسال ما آن زمان هم از نظر اعتبار و هم از نظر امکانات دارای شخصیت بهتری شد. حتی طرحی را در کنار سالن فوتسال کمپ دادیم تا مرکز آموزش فوتسال ایران باشد و بخشی از آن با هزینه‌های فوتسال ساخته شد. بعد از آن مدیرعامل باشگاه استقلال شدم و بقیه طرح توسط علی کفاشیان پیگیری و تکمیل شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.