مربی تیم فوتبال استقلال گفت: ذوب آهن را آنالیز کرده‌ایم، این تیم بسیار منظم است و با برنامه دفاع می‌کند.

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: ذوب آهن را آنالیز کرده‌ایم، این تیم بسیار منظم است و با برنامه دفاع می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، صالح مصطفوی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، گفت: بازی فردا سنگین خواهد بود. ما ذوب آهن را آنالیز کرده‌ایم. این تیم بسیار منظم است و با برنامه دفاع می‌کند. پیدا کردن روزنه در خطوط دفاعی آنها سخت است و باید به مجتبی حسینی تبریک بگویم که تا قبل از او ذوب آهن از آشفتگی دفاعی رنج می‌برد اما امروز خوب دفاع می‌کند.

وی در مورد نبود قاسم حدادی‌فر در ترکیب ذوب آهن تصریح کرد: او یکی از اسطوره های ذوب‌آهن و از بازیکنان خوب فوتبال ایران است، اما همانطور که گفتم ذوب‌آهن در کار دفاعی منسجم است و فکر نکنم نبود یک بازیکن تأثیرگذار باشد.

مربی تیم فوتبال استقلال در مورد محروم و مصدومان این تیم برای بازی فردا یادآور شد: داریوش شجاعیان به دلیل ۴ اخطاره بودن محروم است. برخی بازیکنان به دلیل خستگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مصدوم شده‌اند مثل وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و محمد نادری که خوشبختانه نادری به این بازی می‌رسد، اما دو بازیکن دیگر در کنار متین کریم‌زاده به احتمال زیاد به این بازی نمی‌رسند.

مصطفوی در خصوص اینکه بازی با ذوب‌آهن پیش از دربی روز جمعه برگزار خواهد شد و این مسئله چقدر می‌تواند در دیدار فردا تاثیرگذار باشد، گفت: همیشه بازی‌های قبل و بعد از دربی برای استقلال و پرسپولیس شرایط خاص خودش را دارد. فرهاد مجیدی سعی کرده تیم را به صورت صد در صدی مهیای بازی فردا کند. مسئله‌ای که با آن مواجه هستیم، خستگی وحشتناک بازیکنان به دلیل برنامه‌ریزی منحصر به فرد AFC است که به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تحمیل شد. علاوه بر فشرده بودن بازی‌ها، مسابقات ساعت ۴،۵ صبح به پایان می‌رسید و بازیکنان برخی مواقع ساعت ۷ صبح به وقت ایران می‌خواستند بخوابند. بهترین ریکاوری خواب است، اما در ساعت اوج ریکاوری بازیکنان مجبور بودند بازی کنند. ساعت مسابقات به دلیل شرایط خاص کشور عربستان و ماه رمضان بود. بقیه شهرهای عربستان دو ورزشگاه داشتند، اما شهر جده تنها یک ورزشگاه برای میزبانی داشت.

وی ادامه داد: ۴ دیدارمان را دیر وقت برگزار کردیم و سیستم خواب بازیکنان بهم ریخت. انجام ریکاوری آن هم با تجهیزاتی که ما داریم، سخت بود. این مسئله باعث خستگی بسیار زیاد همراه با مصدومیت‌های بدنی بازیکنان شد. مسابقات تیم ما از همه تیم‌هایی که در آسیا شرکت کردند، سنگین‌تر بود و خسته‌تر هستند.

مربی استقلال در رابطه با سیستم بازی آبی‌پوشان برای دیدار با ذوب‌آهن گفت: مجیدی در ادوار مختلفی که مسئولیت تیم استقلال را برعهده داشته، نشان داده که بازی به بازی پیش می‌رود. هر بازی سیستم خودش را چه به لحاظ چینش نفرات و چه سبک بازی دارد. بازی با ذوب‌آهن استراتژی متفاوتی نسبت به دیدار با پرسپولیس دارد.

مصطفوی در پاسخ به این سوال که آیا قرار نگرفتن ذوب‌آهن در شرایط مسابقه به سود استقلال خواهد بود یا خستگی استقلال به دلیل حضور در آسیا به سود ذوب‌آهن می‌شود، گفت: فکر کنم تیم‌ها هر ۱۲ روز بازی داشتند. تصور نمی‌کنم ۱۰،۱۲ روز فرم یک تیم را عوض کند. خستگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های شرکت کننده را اذیت کرده است. با توجه به در پیش بودن اردوی تیم ملی فرسایشی بودن لیگ برای تیم‌های شرکت کننده در آسیا سخت خواهد بود. برنامه‌ریزی AFC باعث تحلیل تیم‌ها می‌شود.

وی درباره اینکه چه کسی جانشین فراز کمالوند در استقلال خواهد شد، گفت: این سوال را باید مجیدی جواب بدهد. مجیدی مربی بسیار اهل مطالعه و مشاوره گرفتن است. کمالوند نقش مشاور را داشت و به او سمت رسمی داده بود. اینکه چه کسی قرار است اضافه شود را، مجیدی باید جواب بدهد.

مصطفوی در رابطه با اینکه قرار است دیدار فردا، یک هفته دیگر به دلیل رقابت‌های جام حذفی تکرار شود، عنوان کرد: هر بازی شرایط خودش را دارد، اما بازی جام حذفی سخت‌تر از بازی فردا خواهد بود، چرا که تیم‌ها از یکدیگر شناخت دارند. وقتی دو بازی به فاصله کم برگزار شود، شرایط دشوارتر می‌شود. در آسیا دیدید که بازی‌های دور برگشت کم‌گل‌تر و نزدیک به هم بود، چون تیم‌ها از یکدیگر شناخت پیدا کرده بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.