تصمیم جنجالی برانکو ایوانکوویچ در قبال کاپیتان باسابقه تیم ملی عمان که در آستانه رسیدن به یک رکورد جهانی قرار دارد بازتاب گسترده‌ای در این کشور داشته است.

تصمیم جنجالی برانکو ایوانکوویچ در قبال کاپیتان باسابقه تیم ملی عمان که در آستانه رسیدن به یک رکورد جهانی قرار دارد بازتاب گسترده‌ای در این کشور داشته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم ملی عمان که پیش از این نشان داده به طور معمول تمایل زیادی به استفاده از بازیکنان مسن و پا به سن گذاشته ندارد یکی از اسطوره‌های تاریخ فوتبال عمان را کنار گذاشته و این تصمیم واکنش رسانه‌ها، فوتبالدوستان و پیشکسوتان را به همراه داشته است.

روزنامه الوطن در گزارش مفصلی به تصمیم برانکو در این خصوص پرداخته و با کارشناسان همچنین پیشکسوتان فوتبال عمان گفت‌وگو کرده است.

احمد مبارک کانو با ۱۸۰ بازی ملی در جایگاه سوم بیشترین بازی‌های ملی تاریخ فوتبال جهان با حضور در چهار مسابقه ملی دیگر می‌تواند به صدر این فهرست برسد، اما تصمیم برانکو اسطوره تاریخ‌ساز فوتبال عمان را در موقعیت بی‌سابقه‌ای قرار داده است.

الوطن در این مورد نوشت: «کانو می‌دانست که در آستانه رسیدن به یک رکورد جهانی قرار دارد، اما اظهارات اخیر برانکو ایوانکوویچ درباره عدم آمادگی او برای حضور در فهرست تیم ملی یک شوک بزرگ بود و رؤیاهای کانو بر باد رفت. البته این موفقیتی نیست که تنها به نام او ثبت شود، بلکه افتخاری برای فوتبال عمان است. این رکورد مزد صبر و استقامت اوست که سال‌ها تیم ملی کشور را همراهی کرده و هنوز می‌تواند نمایش درخشانی در تیم ملی داشته باشد».

فهد العریمی کارشناس و پیشکسوت فوتبال عمان هم در این باره اظهار داشت: «هر مربی نظر خاص خودش را دارد و البته باید مسئولیت تصمیماتش را بپذیرد، اما برانکو درباره کانو اشتباه می‌کند. غیبت کانو در عملکرد تیم ملی عمان اثرگذار خواهد بود، چرا که توان مدیریت و رهبری همچنین تجربه او همیشه به تیم کمک کرده و روی سایر نفرات تأثیرگذار است. صحبت‌های برانکو متناقض است، او می‌گوید: کانو در تیم باشگاهی خودش حضور نداشته و مدت‌ها بازی نکرده یا از آمادگی به دور است در حالی که کانو به صورت مداوم تمرین داشته، در بازی‌های دوستانه تیمش در اردوی قطر شرکت کرده است و تکرار می‌کنم که غیبت این ستاره فوتبال عمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

هانی الظابط دیگر پیشکسوت و بازیکن سابق تیم ملی عمان نیز گفت: «تیم ملی به کانو نیاز دارد و باید در این مورد تجدیدنظر شود. فرصت زیادی تا ادامه بازی‌ها نداریم و من دلیل کنار گذاشتن او را درک نمی‌کنم. کانو همچنین در آستانه شکستن یک رکورد تاریخی قرار دارد».

عبدالعزیز الحبسی کارشناس تلویزیون عمان هم خاطر نشان کرد: «مایه تأسف است که برانکو از شرایط بازیکنانش مطلع نیست در حالی که کانو با تیم قطری خودش تمرین می‌کند و در بازی‌ها حضور دارد، اما برانکو می‌گوید او تمرین نداشته و در شرایط خوبی قرار ندارد که بتواند به تیم ملی کمک کند. این پاسخ‌ها خنده‌دار است، چون بسیاری از بازیکنان در این مقطع زمانی تمرین نداشته‌اند و فعالیت باشگاه‌ها متوقف بوده است. البته به نظر برانکو احترام می‌گذاریم، اما در همین فهرست تیم ملی نام ۱۶ بازیکن بالای ۲۷ سال دیده می‌شود و نفرات زیادی که بالای ۳۰ سال هستند، اما در مورد کانو اینطور تصمیم‌گیری شده و باید بپرسیم که حقیقت موضوع چیست؟ رسیدن به رکورد بیشترین بازی ملی برای فوتبال عمان مهم و تأثیرگذار است. ما حقیقت و دلیل این تصمیم را نمی‌دانیم چون به اعتقاد من این مسئله فنی نیست و باید دید چرا کانو را از فهرست کنار گذاشته‌اند؟».

محمد ربیع کاپیتان سابق تیم ملی عمان هم در این مورد گفت: «این خبر جامعه فوتبال عمان را متحیر کرده و بازتاب گسترده‌ای داشته است. کانو بازیکنی تأثیرگذار و با تجربه است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. ما نمی‌دانیم در کادر فنی تیم چه خبر است، اما می‌دانیم سرمربی تیم ملی به کانو اصلاً فکر نمی‌کند و فدراسیون باید در این خصوص موضع‌گیری کند. خواسته اهالی فوتبال در عمان بازگشت کانو به تیم ملی در سریع‌ترین زمان ممکن است».

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )