رئیس باشگاه یوونتوس که قرار بود نایب رئیس سوپرلیگ اروپا باشد، دلیل انصراف دسته جمعی ۶ باشگاه لیگ برتری از حضور در این تورنمنت جدید را بیان کرد.

رئیس باشگاه یوونتوس که قرار بود نایب رئیس سوپرلیگ اروپا باشد، دلیل انصراف دسته جمعی ۶ باشگاه لیگ برتری از حضور در این تورنمنت جدید را بیان کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، گفت‌و‌گوی صبح امروز (چهارشنبه) آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه با خبرگزاری رویترز برای اعلام غیرممکن شدن برگزاری سوپرلیگ اروپا پس از انصراف ۶ تیم انگلیسی با نکات مهمی درباره ابعاد مختلف این تورنمنت جنجال‌آفرین همراه بود که شاید مهمترین آنها دلیل کناره‌گیری دسته جمعی تیم‌های لیگ برتری بود.

انگلیسی‌ها و در صدر آنها منچسترسیتی شب گذشته به صورت همزمان از پیوستن به سوپرلیگ اروپا ابراز پشیمانی کردند و با این ادعا که کناره‌گیری آنها از این رقابت‌ها صرفاً عمل به خواسته هواداران‌شان و حفظ تمامیت و یکپارچگی فوتبال بوده است، به حضور کمتر از ۴۸ ساعته خود در این تورنمنت نوپا پایان دادند.

آندره‌آ آنیلی اما در مصاحبه‌ خود با رویترز دلیلی دیگر برای انصراف تیم‌های لیگ برتری از شرکت در سوپرلیگ عنوان کرد که آن تهدید و ترسانده شدن این تیم‌ها از سوی سیاستمداران انگلیسی بود.

آنیلی که ظاهراً همچنان معتقد است برگزاری سوپرلیگ می‌توانست بر جذابیت‌‌ها و زیبایی فوتبال اضافه کند، به رویترز گفت: من هنوز هم از زیبا بودن این پروژه مطمئنم اما باید اعتراف کنم در واقع باید بگویم که فکر نمی‌کنم که این تورنمنت هنوز سرپا باشد و بتواند به مسیرش ادامه دهد. نمی‌گویم که تنها در همین ۲۴ ساعت گذشته چند باشگاه دیگر با من تماس گرفتند تا بپرسند آیا امکان دارد که آنها به این تورنمنت ملحق شوند یا نه. شاید آنها هم دروغ می‌گفتند اما من از سوی چندین تیم تماس‌هایی داشتم که از در مورد امکان پیوستن‌شان به سوپرلیگ سؤال می‌پرسیدند.

رئیس باشگاه یوونتوس درباره دلیل انصراف انگلیسی‌ها هم گفت: خبرهای به گوشم رسیده است مبنی بر اینکه اگر ۶ تیمی که انصراف دادند، بر ماندن در این رقابت‌ها پافشاری و سیاست‌های لیگ برتر انگلیس را تهدید می‌کردند، حرکت‌شان به منزله یک حمله به برگزیت (جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا) و ساختار سیاسی انگلیس قلمداد می‌شد.

آنیلی و اد وودوارد، مدیراجرایی مستعفی منچستریونایتد که قرار بود نایب رئیس‌‌های سوپرلیگ باشند، دو شخصی بودند که الکساندر چفرین رئیس یوفا آنها را به خیانت در حق فوتبال اروپا متهم و آنها را به مارهایی تشبیه کرد که حرف و عمل‌شان با یکدیگر تناقض دارد.

آنیلی در واکنش به اظهار چفرین هم گفت: اگر شما روش‌هایی دیگری برای اجرای چنین پروژه‌هایی می‌دانید به من بگویید. اگر قرار بود ما با کسب اجازه از دیگران کارمان را پیش ببریم، فکر نمی‌کنم که امکان شروع چنین پروژه‌ای وجود می‌داشت. برای انجام هر چیزی یکسری روابط هست اما من دیده‌ام که چگونه به مرور زمان روابط تغییر می‌کنند. در مورد بعضی از افراد که من کاملاً مطمئنم که مردم خودشان همه چیز را خواهند فهمید و با یکدیگر صحبت خواهند کرد. من فکر نمی‌کنم که صنعت فوتبال ما همین حالا هم یک صنعت خالص، بی‌ریا، قابل اتکا و شایسته اعتماد باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.