کمیته جوانان فدراسیون فوتبال پروژه سه مرحله‌ای استعدادیابی برای تیم‌‌های ملی نوجوانان و جوانان را در دستور کار خود قرار داده است.

کمیته جوانان فدراسیون فوتبال پروژه سه مرحله‌ای استعدادیابی برای تیم‌‌های ملی نوجوانان و جوانان را در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت ر سمی فدراسیون فوتبال، در تقویم AFC در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) هیچ تورنمنت رسمی ملی برای رده‌های ملی نوجوانان و جوانان تدارک دیده نشده است. همین مسئله عملاً باعث تعطیلی اردو و تمرینات تیم‌های نوجوانان و جوانان شده است.

کمیته جوانان اما با توجه به تغییرات صورت گرفته در مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در نظر دارد پروژه استعدادیابی سراسری برای این دو تیم را در سطح کشور آغاز کند. به همین ترتیب قرار است در آینده‌ای نزدیک با برگزاری یک وبینار معیارهای انتخاب استعدادیاب هر استان به هیئت‌های استانی اعلام شود.

بعد از این اتفاق است که زیر نظر مستقیم میرشاد ماجدی و همکارانش در کمیته جوانان فدراسیون، بهترین‌های کشور طی سه مرحله استعدادیابی برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان انتخاب خواهند شد.

طبق سیستم جدید برگزاری مسابقات در قاره آسیا، رده سنی تیم نوجوانان از زیر ۱۶ سال به زیر ۱۷ سال و هم چنین رده سنی تیم جوانان از زیر ۱۹ سال به زیر ۲۰ سال تغییر کرده است. از این رو یک تیم زیر ۱۵ سال هم در این مراحل از استعدادیابی برای تیم‌های ملی از بهترین‌های کشور برای پشتوانه‌سازی فوتبال ملی نوجوانان و جوانان انتخاب خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.