با شرایط جدید حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، این رقابت‌ها خارج از کشور عربستان پخش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «پیِر کاخیا» رئیس سابق شرکت «ورلد اسپورت گروپ» در مصاحبه با روزنامه «استاد الدوحه» قطر اعلام کرد طبق قراردادی که برای حقوق تلویزیونی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بسته شده، پخش این رقابت‌ها بر عهده کنفدراسیون فوتبال آسیا است و AFC مستقیماً مسئول پخش مسابقات است.

وی درباره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که از چند روز دیگر شروع می‌شود، گفت: قرارداد پخش تلویزیونی مستقیم با کنفدراسیون فوتبال آسیا و از طریق کمیته مالی آن فقط برای منطقه خاورمیانه و لیگ قهرمانان آسیا بسته شده است.

کاخیا افزود: طبق قراردادی که بسته شده مسابقات فقط در داخل عربستان قابل پخش است. هیچ پخش ماهواره‌ای وجود ندارد. شبکه‌های تلویزیونی خارج از عربستان هم حق پخش مسابقات را ندارند.

به گفته وی، شبکه «بین اسپورت» قطر هم در صورتی که مبلغی را پرداخت کند می‌تواند مسابقات را دریافت کند. افراد مختلف هم باید مبلغی را پرداخت کنند تا به بین اسپورت دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، هنوز مشخص نیست شبکه «بین اسپورت» یا شبکه‌های دیگر حقوق مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از طرف سعودی خریداری خواهند کرد یا خیر اما به فاصله چند روز تا شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، عدم پخش مسابقات خارج از کشور عربستان می‌تواند شوک بزرگی برای فوتبال آسیا باشد.

استقلال و تراکتور دو تیمی هستند که با توجه به برگزاری دیدارهای آنها در منطقه خاورمیانه از شانس کمتری برای پخش دیدارهایشان برخوردار هستند. هر چند بعید به نظر می‌رسد پرسپولیس با وجود برگزاری دیدارهایش در هند از این قاعده مستثنی باشد. با این حال باید منتظر اتفاقات روزهای باقی مانده تا شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان و اقدامات شبکه‌های تلویزیونی برای خرید حق پخش این مسابقات بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )